+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Albue

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002

Albue

Har et lite problem med den ene albuen.

Problemet oppleves kun ved tricep-trening - da muskelen er pumpet opp.
    Vanlig liggende tri-press og stående tri-press nedover.

La oss si jeg ligger, og tar vanlig tricep-press, alt er OK da armene er strake og vekten føres ned over hode.
    På tur ned stopper venstre albue opp, pga. en sene som "hopper over" i feil spor. Det kjennes slik ut hvertfall. Dvs. jeg får ikke vekten helt ned. Driter jeg i det og lar vekten gå helt ned, hopper senen over på riktig sted igjen - og det gjør rimelig vondt/ubehagelig. Får følelsen av at det sliter noe helt sinnsykt på ledd/sener.

Noen som har vært ute for det samme problemet? Kan det bare være at jeg har noe korte sener i armen? Har aldri strukket ut armene noe særlig da jeg tenker etter.
    You are hotter than 92% of men on this site!

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    har vært ute for det samme og kan feks ikke kjøre fransk press eller diverse andre øvelser i det hele tatt

det jeg gjorde var i første omgang å trene triceps for lite, men så begynte jeg å føle meg frem på hvilke øvelser og teknikk som passet "skaden" eller hva det nå enn her... er litt vondt av og til når jeg trener tungt men da har jeg som regel en hard treningsperiode
    går over når jeg trener litt rolig igjen... er noe dritt det der...

de fleste øvelser taes i kabel nå da jeg føler det er ganske ok med tilpasset teknikk..
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Kliss nytt medlem Mr.Blue is on a distinguished road Mr.Blue sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    40
    Sitat Opprinnelig skrevet av Satriani Vis post
    Har et lite problem med den ene albuen.

På tur ned stopper venstre albue opp, pga. en sene som "hopper over" i feil spor. Det kjennes slik ut hvertfall. Dvs. jeg får ikke vekten helt ned. Driter jeg i det og lar vekten gå helt ned, hopper senen over på riktig sted igjen - og det gjør rimelig vondt/ubehagelig. Får følelsen av at det sliter noe helt sinnsykt på ledd/sener.

Er det sånn at det liksom "knepper" over så har jeg hatt samme "sidesporet" i skulderen på fronthev med hantler. Det blei så vondt etterhvert at jeg bare måtte kutte ut øvelsen og finne en erstatningsøvelse av frykt for kronisk skade...

Prøv om det er mulig med litt andre vinkler på hendene eller noe, kanskje det hjelper?????
    Hold deg iform for din egen skyld.

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Blue Vis post
    Er det sånn at det liksom "knepper" over så har jeg hatt samme "sidesporet" i skulderen på fronthev med hantler. Det blei så vondt etterhvert at jeg bare måtte kutte ut øvelsen og finne en erstatningsøvelse av frykt for kronisk skade...

Prøv om det er mulig med litt andre vinkler på hendene eller noe, kanskje det hjelper?????
    ja det begynner og kneppe etterhvert som tricep blir varm.
    da det er skikkelig pump i tricep vil ikke den ikke kneppe, bare stoppe opp, og hvis jeg tvinger armen ned så det knepper - gjør det rimelig vondt.

smalt grep stående tri-press går greit til tider, franskpress har jeg gitt opp.
    You are hotter than 92% of men on this site!

Kliss nytt medlem Mr.Blue is on a distinguished road Mr.Blue sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    40
    Sitat Opprinnelig skrevet av Satriani Vis post
    ja det begynner og kneppe etterhvert som tricep blir varm.
    da det er skikkelig pump i tricep vil ikke den ikke kneppe, bare stoppe opp, og hvis jeg tvinger armen ned så det knepper - gjør det rimelig vondt.

smalt grep stående tri-press går greit til tider, franskpress har jeg gitt opp.
    Høres nesten ut som det jeg hadde i skuldrene...........
    Veit ikke sikkert hva det var men det var værtfall nok til at jeg kjente det var ALVORLIG feil.
    Kanskje værdt å oppsøke en lege for å få sjekka om det er noe som er ute av posisjon???

God bedring og lykke til med treninga
    Hold deg iform for din egen skyld.

Kliss nytt medlem oblivious is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    29
    Fanken jeg har akkuratt samme greia i albuen(e)
    Den ene er verre enn den andre, jeg har ikke vondt (enda) men kjenner senen knepper da jeg ligger på benk eller tar franskpress..
    Håpet jeg var inne på noe i den tråden her nå.. Søker forgjeves etter erfaringer og løsninger på dette på nett men er ikke lett å finne noe..
    Hold meg oppdatert om ny info på dette?! Sykt plagsomt!

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    ved stående tripress nedover:
    forsøk å få bevegelsesbanen til å gå mer i en bue utifra kroppen. jeg fikk samme problem når jeg forsøkte en kompis sin teknikk som gikk på å ha en bane som gikk mye mer innover mot kroppen og rett ned.

Kliss nytt medlem oblivious is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    ved stående tripress nedover:
    forsøk å få bevegelsesbanen til å gå mer i en bue utifra kroppen. jeg fikk samme problem når jeg forsøkte en kompis sin teknikk som gikk på å ha en bane som gikk mye mer innover mot kroppen og rett ned.
    Bra tips, jeg har merket på benk så hjelper det også å ta bredere grep.
    Ikke helt idielt i forhold til treningsprogram men det er bedre enn å skade seg selv eller ikke ta øvelsen

AKA Gullfisken Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Jeg har nøyaktig det samme problemet, men kun ved franskpress. Gikk over til å trene alternative øvelser en periode og da jeg igjen prøvde franskpress (i dag faktisk) kjente jeg ikke noe til dette. Nå er det ikke gitt at det ikke kommer tilbake, men det er da grenser for hvor negativ man skal være..

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sørlendingen Vis post
    Jeg har nøyaktig det samme problemet, men kun ved franskpress. Gikk over til å trene alternative øvelser en periode og da jeg igjen prøvde franskpress (i dag faktisk) kjente jeg ikke noe til dette. Nå er det ikke gitt at det ikke kommer tilbake, men det er da grenser for hvor negativ man skal være..
    Samme her, droppet frenskpressen og kjørte smalbenk osv. Ikke kjent noe mere siden, men tar sjelden tung franskpress.

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    frankspress kan jeg ikke huske sist jeg tok pga det som blir nevnt her! tar knekken på albuene og det er noe jeg hører de fleste sier... det finnes et hav av ølvelser som bygger triceps vell så bra som franskpressen
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.