heh...dro på meg en strekk når jeg skulle hoppe bukk på trening i dag, og det gjør nå jævlig vondt å f.eks. ta en sit-up eller løfte på høyre ben når jeg ligger. hva kan jeg gjøre for å lege dette raskere?
heh...dro på meg en strekk når jeg skulle hoppe bukk på trening i dag, og det gjør nå jævlig vondt å f.eks. ta en sit-up eller løfte på høyre ben når jeg ligger. hva kan jeg gjøre for å lege dette raskere?
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Vil anta det er snakk om en iliopsoas-strekk eller eventuelt strekk i adduktorene. Er smertene lokalisert i lyskeområdet? Er det ømt når du trykker på det smertefulle området? Noen blåmerker/hevelse? Det kan være gunstig å hvile og ise ned i begynnelsen for så å starte med aktivitet igjen en dag eller to senere.
hvis jeg står rett opp og ned og løfter opp benet, så gjør det vondt der jeg peker og videre litt nedover. ikke blå. skal prøve og ise ned.
DSC03154.jpg
Hopper du bukk på trening?![]()
www.mthereseo.blogg.no
hehe...kickboxingtrening i dag. hoppe over, ned på gulvet og krype tilbake mellom bena, repeter 20 ganger.
Du har senket standarden din på avatarbilde kraftig syns jeg
www.mthereseo.blogg.no
jeg kan kjenne det hvis jeg strammer magemusklene mye
(og jeg skjønner ikke en crap av det du skriver, men regner med du bare resonnerer deg selv frem til en kur)
Hehe, gammel vane. Går helt imot latinprofessorens eneste regel; "tal aldri i gåter til pasienten!". Transversus abdominis er muskellaget som ligger bak de skrå magemusklene. Inguinalkanalen er kanalen der noen viktige strukturer går (its complicated). Men ja, is ned og se an. Og som jeg alltid pleier å si; gå til fastlegen dersom det ikke blir bedre eller forverrer seg![]()
tenkte vel heller at du fikk komme hit, jeg kan jo knapt røre meg, hehe