Ryggen min har hanglet en 10-års tid etter en markløft smell.
I det siste har det vært en del slærk og smerter, og jeg har fått et par låsninger. For et par dager siden fikk jeg noen sinnsyke smerter og måtte knekkes opp av kiropraktor.
Men dette har i det siste skjedd etter bentrening. Fikk en smell på oppvarming i knebøy for noen måneder siden. Kutta da bøy helt og gikk over til benpress. Er forøvrig litt skeptisk til denne og da jeg år bra press i bekkenet.
Noen innspill/tips til noen bra benøvelser / teknikker som er relativt safe for ryggen?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Fikk også en smell da jeg trente med 170kg markløft i jan/feb 2007. Gjorde jævlig ondt der og da men smertene gikk over, i ettertid har jeg fått lettere vondt i ryggen enn vanlig. MYe slit i jobben (drasse på 1-2000kg`s paller..) har gjort det verre. PÅ mandag hadde jeg jævlig vondt og var stiv i ryggen når jeg våkna. Måtte ta det meget med ro. Var hos legen nå sånn akutt og fikk brexidol, så kunne jeg få gå til fysotereapeut hvis jeg føllte for det senere. Da blir det vel sykemelding? Har kuttet markløft helt, og trener skjelden knebøy