+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Bentrening med råtten rygg

El Guapo Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38

Bentrening med råtten rygg

Ryggen min har hanglet en 10-års tid etter en markløft smell.

I det siste har det vært en del slærk og smerter, og jeg har fått et par låsninger. For et par dager siden fikk jeg noen sinnsyke smerter og måtte knekkes opp av kiropraktor.

Men dette har i det siste skjedd etter bentrening. Fikk en smell på oppvarming i knebøy for noen måneder siden. Kutta da bøy helt og gikk over til benpress. Er forøvrig litt skeptisk til denne og da jeg år bra press i bekkenet.

Noen innspill/tips til noen bra benøvelser / teknikker som er relativt safe for ryggen?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hacklift i sledmachine, der får du holde ryggen helt rett og får gå atg

Benpress setter mye mer press på korsryggen siden du sitter med ryggen bøyd hvis du skjønner. I hacklif får du holde ryggen rett og kun bruke beina til å presse uten å sette noe press på korsryggen. Try it out!
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Gold Member Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post

I det siste har det vært en del slærk og smerter, og jeg har fått et par låsninger. For et par dager siden fikk jeg noen sinnsyke smerter og måtte knekkes opp av kiropraktor.

Men dette har i det siste skjedd etter bentrening. Fikk en smell på oppvarming i knebøy for noen måneder siden. Kutta da bøy helt og gikk over til benpress. Er forøvrig litt skeptisk til denne og da jeg år bra press i bekkenet.

Noen innspill/tips til noen bra benøvelser / teknikker som er relativt safe for ryggen?

Auccchhh, mon tro om jeg går en dyster fremtid i møte.. Fikk også en smell da jeg trente med 170kg markløft i jan/feb 2007. Gjorde jævlig ondt der og da men smertene gikk over, i ettertid har jeg fått lettere vondt i ryggen enn vanlig. MYe slit i jobben (drasse på 1-2000kg`s paller..) har gjort det verre. PÅ mandag hadde jeg jævlig vondt og var stiv i ryggen når jeg våkna. Måtte ta det meget med ro. Var hos legen nå sånn akutt og fikk brexidol, så kunne jeg få gå til fysotereapeut hvis jeg føllte for det senere. Da blir det vel sykemelding? Har kuttet markløft helt, og trener skjelden knebøy

El Guapo Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen Vis post
    Auccchhh, mon tro om jeg går en dyster fremtid i møte.. Fikk også en smell da jeg trente med 170kg markløft i jan/feb 2007. Gjorde jævlig ondt der og da men smertene gikk over, i ettertid har jeg fått lettere vondt i ryggen enn vanlig. MYe slit i jobben (drasse på 1-2000kg`s paller..) har gjort det verre. PÅ mandag hadde jeg jævlig vondt og var stiv i ryggen når jeg våkna. Måtte ta det meget med ro. Var hos legen nå sånn akutt og fikk brexidol, så kunne jeg få gå til fysotereapeut hvis jeg føllte for det senere. Da blir det vel sykemelding? Har kuttet markløft helt, og trener skjelden knebøy
    Høres rimelig likt ut som meg det der. Smerter kom og gikk, men det har gått sånn nogenlunde bra med å ta det med ro etc.. Men til slutt sier det stopp.

Trur kiropraktor, evt. naprapat, er dem som har mest peil på rygg. Legen min skjønte ikke stort jaffal.

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Hacklift i sledmachine, der får du holde ryggen helt rett og får gå atg

Benpress setter mye mer press på korsryggen siden du sitter med ryggen bøyd hvis du skjønner. I hacklif får du holde ryggen rett og kun bruke beina til å presse uten å sette noe press på korsryggen. Try it out!
    Enig, er nok ikke dum den. Er bare noe drit at de ikke har hacklift på treninga mi. Jævla mosjonist-gym

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Enig, er nok ikke dum den. Er bare noe drit at de ikke har hacklift på treninga mi. Jævla mosjonist-gym
    Skift gym Eller kjør frontbøy med vektløftergrep.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Gold Member Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen har mye å være stolt av Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Høres rimelig likt ut som meg det der. Smerter kom og gikk, men det har gått sånn nogenlunde bra med å ta det med ro etc.. Men til slutt sier det stopp.

Trur kiropraktor, evt. naprapat, er dem som har mest peil på rygg. Legen min skjønte ikke stort jaffal.
    Får du til og trene (tung) benkpress uten smerter i rygg? Ble du noe sykemeldt? Hvor lang sykemelding kan man bero seg på?

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Får du til og trene (tung) benkpress uten smerter i rygg? Ble du noe sykemeldt? Hvor lang sykemelding kan man bero seg på?
    Har gått bra det. Spenner ikke ryggen så sinnsykt opp. Løfter sjelden mindre enn 6 reps. Ligger ant. ca. 10 kg under deg i benken ut ifra det jeg leser av loggen din. Men kiropraktoren sa at tung benk ikke var bra. Er mest knebøy og beinpress som gir meg ryggvondt. Mark trener jeg ikke.

Ang. sykemelding; jeg fikk låsning på mandag, ble knekt tirsdag og onsdag. Torsdag gikk jeg på jobben. Ryggen er mye bedre, men langt fra god. Skal knekkes igjen i morra, da er jeg nok så godt som klar for gymmet igjen tenker jeg. Så ei snau uke med smerter, så er du i gang igjen dersom du får behandling. I alle fall i mitt tilfelle.

Det var ikke noen proplaps, men kun at bekkenet hadde låst seg. At jeg var rimelig sterk i ryggmusklene, og svakere i de indre stabiliseringsmusklene, gjorde det ikke noe bedre.

Må nok begynne med slike pingleøvelser for ryggen for å forebygge nye låsninger. Blir nok til at jeg gjør de øvelsene hjemme. Blir uaktuelt å gjøre pilatesaktige øvelser eller balløvelser på gymmet, hehe. Er jo tross alt en bygger

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Når du sier de knekker ryggen på deg. Er det da det gjør så vondt at man bruker å spy?

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Når du sier de knekker ryggen på deg. Er det da det gjør så vondt at man bruker å spy?
    Jeg har ingen erfaring med denne kiroprakter greia før akkurat nå. Men det var ikke så sinnsykt vondt. Vondt med en gang når han knekker til, så var det deilig at stivheten ble bedre.

Jeg var ikke i nærheten av å spy.

Silver Member Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber
    Ble medlem
    04-2002

kjør legextension på beina, kanonøvelse.Mister selvfølgelig litt av den råstyrken som knebøyen gir, men heller det enn en ødelagt rygg.Hach squat ville jeg ha prøvd meg fram med, den dreper/pump i min rygg.

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen Vis post
    kjør legextension på beina, kanonøvelse.Mister selvfølgelig litt av den råstyrken som knebøyen gir, men heller det enn en ødelagt rygg.Hach squat ville jeg ha prøvd meg fram med, den dreper/pump i min rygg.
    Japp, er nok bedre enn ikke noe jaffal

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Legg inn noe core trening i progr ditt. Om du ikke allerede har gjort det. Rygg er vel komplisert, så vanskelig å gi råd. Regner med det ikke går å justere ryggen i benpressen du bruker, ellers belastes ryggen mindre om man kan sitte mer "tilbakelent", eller gjerne helt strak i kroppen (nesten som hacklift).
    Som nevnt over frontbøy er for min del mindre belastende for min problem rygg.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.