+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Betennelse i bicepsfestet ?

Silver Member aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim er et navn kjent av alle aeldagrim sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30

Betennelse i bicepsfestet ?

Heisann dere!

Har ikke vært særlig aktiv her på forumet i det siste. Beklager det! Men i den stand kroppen er i nå, så fortjener jeg knapt å være her. Har ikke trent på over 3 måneder nå. Sleit med litt smerter i bicepsfestet en periode, og plutselig sa det stopp. Det blei så vondt ei trening at jeg måtte bare gi meg. Har for første gang siden jeg begynte å trene hatt en lang pause (3 måneder), men arma har ikke blitt bedre i det hele tatt. Har holdt den heeelt i ro i denne perioden, men det hjalp visstnok ikke! Arma føltes litt bedre for ei uke siden, så jeg kjørte 3 sett med ganske lette bicepscurl, men nå er den helt kake igjen. Enten så er det betennelse.. ellers er det kanskje trøbbel med noen sèner? Tips mottas med takk. Har ikke prøvd medisiner,
    lege etc enda.

Hilsen Pingla.
    Vedlagte bilder

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Kan høres ut som en betennelse som har blitt kronisk. Et besøk til fastlegen er jo alltid et alternativ. Han/hun kan neppe gjøre så mye men du kan hvertfall få resept på betennelsesdempende (Voltaren eller tilsvarende eller kortison) og en henvisning til fysioterapaut eller spesialist. Et alternativt løp i forhold til dette er besøk hos naprapat. Dette siste har jeg hatt god erfaring med for langvarig problem med tennisalbue.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Strekk ut biceps, utrolig mange som sliter med dette fordi de blir for stramme i området du beskriver. Noe så enkelt som å strekke ut armene med omvendte flate hender mot en benk eller gulvet har gjort underverker for undertegnede. Oppsøker du en kiropraktor, fysioterapeut eller liknende er dette antakelig første forslaget du også får. Jeg har selv oppsøkt fastlege med dette problemet, det er ikke noe vits! Da er en spesialist, som en av de jeg nettopp nevnte bedre. Beskjed om å kjøpe ibux og orudis gel, samt en sykemelding i hånda er det du får av legen. Utilstrekkelig hjelp mot et problem som kan bedres betraktelig, bare ved hjelp av utstrekking/bevegelighetstrening.

Kliss nytt medlem all-good is on a distinguished road all-good sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    25
    Det høres ut som et kjent problem.. Senefeste-betennelse kalles det..
    Har det samme selv. vanskerlig og bli kvitt. jeg har vært hos fastlege, og fått tabletter, men må tilbake og sette en kortisonsprøyte, for nå er e ille...

Kortison tabletter hjelper en stund da....

violently in love <3 chezresurrected is a jewel in the rough chezresurrected is a jewel in the rough chezresurrected is a jewel in the rough chezresurrected is a jewel in the rough chezresurrected is a jewel in the rough chezresurrected sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av all-good Vis post
    Det høres ut som et kjent problem.. Senefeste-betennelse kalles det..
    Har det samme selv. vanskerlig og bli kvitt. jeg har vært hos fastlege, og fått tabletter, men må tilbake og sette en kortisonsprøyte, for nå er e ille...

Kortison tabletter hjelper en stund da....
    Jeg sliter med akkurat det samme selv, og det eneste effekten jeg har fått som er positiv er å ikke trene og få akupunktur behandling, har tatt 3 kortison sprøyter i serie i desember og fått voltaren, uten noen veldig virkning, 2 ggr med akupunktur og jeg følte straks at det skjedde noe der... og jeg kan bruke armen sånn tålig, skal begynne trene igjen i morgen, så kan oppdatere da om hvordan status på den armen er og om det faktisk har hjulpet med akupunktur og ikke bare lindret.

god bedring

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Alle bør være klar over at selv om kortison kan gi en smerte- og inflammasjonsdemping, har studier vist ved bruk av kortison gjennoppbygges ikke det skadede vevet i like stor grad som det ville gjort uten kortison. Kortison stopper inflammasjonen, men også tilhelingsprosessen. Greit å vite. En inflammasjon er en viktig del av tilhelingen. Om jeg ikke tar feil er NSAIDS (non steroidal anti inflammatory drugs (kortison er ikke blant disse)) den mest solgte reseptbelagte legemiddelkategorien i verden. Blant disse finner vi bl.a. Ibux (reseptfritt), Voltaren og Brexidol. Ha tolmodighet, legg is på. Finn en GOD fysioterapeut eller naprapat som kan finne ut hvorfor problemet oppsto.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.