+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: betennelse i skulder:(

Kliss nytt medlem blingbling har slått av rykte blingbling sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    29

betennelse i skulder:(

Fikk en betennelse i skuldra i fjor, og skal om litt over en uke inn på fysioterapi for å starte å trene opp den igjen, har ikke trent i det hele tatt siden skaden kom, og det var i fjor sommer:/
    Litt slappt gjort av meg, men mistet totalt lysten på å trene da dette inntraff.

Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre utenom opptreningen min for å bedre situasjonen? noe spesiellt jeg skal spise eller lignende, har enormt lyst til å komme igang med treningen igjen.

Noen som har noen råd??

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Tøy skulderen, ta glucosamine og chondiotrin
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    29
    er dette noe jeg får kjøpt i en helsekost butikk? eller på nett? er det tabletter?

Kliss nytt medlem cjostein is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2007
    Har selv hatt problemer med skulder og trigger knuter i nakken og prøvd altI januar ,åpnet i moss en ny behandlingsform som heter Art...active release techniques , var 90 %bra etter første behandling helt utrolig,har prøvd sportsmassasje ,medisiner ,krem varme/kulde ja alt tidligere dette kan jeg trykt anbefale
    Hilsen Jostein

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    29
    dette skal jeg sjekke opp. takker for svar

Kliss nytt medlem cjostein is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2007
    Bare glad for å hjepe,vet hva det vil si å være skadet!!!

Registered User Höckert is a jewel in the rough Höckert is a jewel in the rough Höckert is a jewel in the rough Höckert is a jewel in the rough Höckert is a jewel in the rough
    Ble medlem
    07-2006
    http://www.activerelease.no/

Bra greier for stive styrketrenende.

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    ART er fine greier det. Har man ikke penger, eller noen som driver med ART i nærheten (er vel bare 3-4 godkjente i Norge. to i Oslo og to i Moss),kan man prøve fattigmannsvarianten:

Sitat Opprinnelig skrevet av Eric Cressey Vis post

"Now, I'll be the first to admit that my palpation skills leave a lot to be desired; it takes years of practice to get really good at finding the tiniest intricacies of the body's soft tissues through the skin. I do, however, understand functional anatomy and the premise behind ART — and I have a thumb.

As such, I experimented on a few training partners and found a few rudimentary patterns that yield appreciable benefit immediately. Keep in mind that these pale in comparison to what you're getting with a true ART practitioner, but they'll fill in the gaps between your "real" sessions. These aren't intended to be a substitute for work with a qualified professional; they're just some casual observations that ought to make your wife, girlfriend, or training partner's freebies a little more effective.

The pectoralis major and levator scapulae/upper trapezius are among the most "balled-up" regions in the shoulder girdle; it really helps to get them loosened up. We know that with ART, we're going from a shortened state to a lengthened state with each pass, so as long as we understand functional anatomy, we can go to town.

For the pectoralis major, a shortened state (our starting position for each pass) will be one where the humerus is internally rotated, flexed, and horizontally adducted (and scapular protraction will help the cause as well). Notice the pronation that occurs below the elbow in order to encourage the humerus into internal rotation.

If you can't find the pec with your thumb, you need to stop mixing paint chips into your Surge. Dig in (as hard as your buddy can tolerate) at any of several points along the muscle belly and tendon, and bring the humerus into external rotation and horizontal abduction (directly out to the side).

However, you'll find that most people get more bang for their buck from moving the arm to a point between overhead and directly out to the side:

For the levator scapulae, our shortened position is one where the scapula is hiked up and the head is turned to the same side. Sit the lifter down and stand behind him. Dig your thumb into the levator scapulae/upper trap region (it doesn't need to be perfect) and gradually move the person's head down toward the opposite foot as you push the shoulder blade down.

Again, this doesn't even come close to what you'll get with a true ART session, but it's still much better than a plain ol' massage from your wife or girlfriend who really doesn't know what she's massaging. Just don't expect your training partner to give you a "happy ending." "
    Her er et innlegg jeg skrev ang et lignende problem:

Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Jeg synes det bør sies at dersom man har hatt dette problemet lenge, og det har blitt kronisk (over 3 mnd.), er det ikke noen senebetennelse/inflammasjon det er snakk om. Senebetennelse, eller tendinitt, er en relativt sjelden lidelse, men tragisk inkompetente fysioterapauter har alikevel adoptert dette som et slags samlebegrep for skuldersmerter som ikke innebærer at armen faktisk har falt av (såkalt one-arm-itis). Dersom en fysioterapaut sier at du har senebetennelse (særlig dersom du har hatt smerter i over 3mnd), vet han sannsynligvis ikke hva som er problemet, men later som om han vet det for å melke penger ut av deg.
    Ofte er disse kroniske skuldersmertene tendinOSE, og er en degenerativ lidelse. Ettersom dette ikke innebærer noen inflammasjon, vil ikke anti-inflammatoriske medisiner hjelpe. Dette er det uforståelig nok mange leger som ikke klarer å fatte. Dersom man går til legen og sier at man har hatt smerter i skulderen i 12 mnd, får man kortison eller voltaren på rappen. Helt ufattelig hvor inkompetente mange leger er. Sliter man med tendinose bør man konsentrere seg om å stimulere remodellering av bløtvevet; Lett trening som gradvis intensiviseres over en lang periode, massasje, triggerpunktbehandling, tøying, self-myofascial release (SMR). Kjøp gjerne en foam roller. Bestillte akkurat en selv. http://www.performbetter.com/detail....278_A_rnd_E_30
    Det er på tide at man slutter å snakke om senebetennelse hele tiden. Når vi får en skade, er inflammasjonsprosessen helt nødvendig for at skaden skal kunne leges optimalt. Kortinsonsprøyter stopper denne prosessen og bryter ned bløtvevet. Brexidol og voltaren gir ofte magesmerter og blødende rektum ved gjentatt bruk. Ikke noe jeg ville begitt meg ut på akkurat.
    Personlig har jeg best erfaring med akupunktur. Etter 1 behandling gikk jeg fra 50 kg benkpress med smerter til 120kgx3 uten smerter på 3 uker. Men finn for guds skyld noen som har utdannelsen.
    Har man tendinitt, eller "senebetennelse", pleier Voltaren o.l. å fungere veldig bra. Hvis ikke, kan problemet være tendinose som beskrevet ovenfor, eller evt. "knuter" i muskulaturen. ART, en dyktig akupunktør, naprapati, og foam rolling er da gode alternativer.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Kliss nytt medlem 9covdl is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2007

Active Release Techniques

Hei
    Dersom noen har spørmål rundt plager eller skader, bare send meg en mail direkte med beskrivelse av symptomene, så skal jeg se nærmere på det.
    gå inn på www.artklinikken.no og send direkte til Nicolai

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.