+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Betennelse i skulderen?

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27

Betennelse i skulderen?

Har lenge (cirka et halvt år) hatt stikkende smerte som kjennes mellom ryggraden og høyre skulderblad på et spesielt punkt. Jeg har trodd det har vært en virvel som har holdt på å falle ut (en gang kræsjet det skikkelig til, og jeg fikk noe som lignet på en kraftig kink, som satte hele området fra punktet ved skulderbladet og nakken ut av spill).

Nå kan det virke som om det er betennelse i stedet, tror jeg. Smerten blir verre hvis jeg f.eks. legger knebøystanga på nakken, og er ikke konstant til stede. Av og til er det også en slags betent smerte rundt høyre skulder, spesielt bak og på midten (kan kjennes som om det er i "øverste feste" av rotator cuff), og ellers i/under skulderbladet.

Jeg må sikkert komme meg til en fysioterapeut eller noe, men vil gjerne høre om det høres kjent ut for noen, og om dere vil synse om hva det kan være. Er det en muskelgruppe som dekker hele dette området? Er det det, er det vel mer sannsynlig at det kan være betennelse og ikke noe galt med skjelettet.

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Det ser ut til at det er infraspinatus som er problemet. Ihvertfall ut ifra bildene jeg har lagt ved her.
    Vedlagte bilder

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Det kan være ømme triggerpunkter/muskelknuter (som indikert i bilde til venstre). Du kan jo prøve en behandling hos naprapat (eller få en venn til å massere og "nulle" ut triggerpunktene) å se om dette hjelper.

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ja, jeg har fått litt triggerpunktmassasje, men mest langs ryggraden. Så det kan prøves.

Planla å oppsøke naprapat, men nå som det viser seg å kanskje være betennelse/muskulært, tenkte jeg at fysio kanskje holder? Det er jo en smule billigere.

Judge, Jury & Executioner darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    har liknende smerter selv, etter mye frem å tilbake, røngten og mr. så fant vi ut at skjelettet har vokst inni rotator cuff, og når jeg løfter armen i en spesiell vinkel( sånn så med knebøy stanga på ryggen o.l ) så spresser muskelen i rotator cuff borti skjelettet så har vokst ut.. dette fører til smerte å betent muskel til tider.

Fikk trykkbølge behandling, for å fjerne evt slagg å drit som kunne ha lagt seg i rotator cuff å bygde enda mer i tillegg til at skjelettet hadde vokst, pluss at det skulle øke blodsirkulasjon osv mer om dette her : http://www.solaklinikken.no/index.cfm?id=128330

Håper du ikke har fått samme dritten.. det ble bedre etter behandlinga, men det blir ikke bra før jeg opererer og meisler vekk noe skjelett
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Kødder du....?!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.