+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: Betennelse i underarmer

WorldHeavyweightChampion CM Punk is a jewel in the rough CM Punk is a jewel in the rough CM Punk sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27

Betennelse i underarmer

Har trent i ca 6 mnd med smerter i venstre underarm. Jeg tenkte som så at dette går nok over. Verst var det når jeg skulle ta bicepscurl med rettstang. Etter tre mnd var smerten så stor at jeg oppsøkte lege. Fikk ikke akkurat fasitsvaret på hva jeg skulle gjøre/ikke gjøre. Han gav meg en resept på brexidol og sa "god bedring".

Etter å ha knasket opp alle brexidoltablettene, virket armen mye bedre.
    Jeg begynte å trene for fullt igjen.
    Etter nyttår la jeg om treningsfilosofien min fra løfte mye høyreps, til å løfte mer som en styrkeløfter. Vet ikke om dette er grunnen, men jeg har hvertfall i skrivende stund noe som kjennes ut som betennelse i BEGGE underarmene.
    Har vært hos legen igjen. Der fikk jeg ei kortisonsprøyte i albuen(legen mente på at jeg hadde betennelse i muskelfeste ved albuen) Har nå gått en periode uten/veldig lett vekttrening.
    Og i går skulle jeg teste smalbenk for fullt, men da kom bare smertene tilbake.

Noen som kjenner til "fenomenet"?
    Noen råd om hva jeg kan gjøre for å få dette faenskapet til å forsvinne?

Råd taes i mot med STOR takk
    MY LIFE, MY RULES!

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Du må nok gå litt mer gradvis tilbake til vanlig trening. Å gå rett fra rolig til hardt, blir nok litt for brutalt.
    You ran a marathon? That's cute …

WorldHeavyweightChampion CM Punk is a jewel in the rough CM Punk is a jewel in the rough CM Punk sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Skjønner jo det. Men hva er gradvis. Hvor lang tid må jeg bruke? Hvor lett må jeg trene osv.
    MY LIFE, MY RULES!

Gold Member Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Jeg sliter/sleit med det samme. Jeg trente med for mye belasting på underarmene rett og slett over lengre tid. Var hos legen og fikk beskjed om å først kutte ut trening i noen uker for å kjenne bedring men det har jeg gjort og resulterte i nada. Så jeg fikk en resept på Voltaren (samme effekt som Brexidol), knaska den uten å trene armer noe særlig men fikk heller ingen hjelp. Eneste som funker for meg er at jeg kjører enarms kabel-curl, denne gir veldig lite / ingen smerter. Du bør også prøve å slippe stanga (eller hva enn du bruker) veldig rolig etter endt sett, og slippe grepet rolig, da får du ikke den intense smerten som når du hiver fra deg stanga med ei gang.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av AndreasIr Vis post
    Jeg sliter/sleit med det samme. Jeg trente med for mye belasting på underarmene rett og slett over lengre tid. Var hos legen og fikk beskjed om å først kutte ut trening i noen uker for å kjenne bedring men det har jeg gjort og resulterte i nada. Så jeg fikk en resept på Voltaren (samme effekt som Brexidol), knaska den uten å trene armer noe særlig men fikk heller ingen hjelp. Eneste som funker for meg er at jeg kjører enarms kabel-curl, denne gir veldig lite / ingen smerter. Du bør også prøve å slippe stanga (eller hva enn du bruker) veldig rolig etter endt sett, og slippe grepet rolig, da får du ikke den intense smerten som når du hiver fra deg stanga med ei gang.
    Høres ganske likt ut, men jeg kjenner det ikke bare når jeg trener biceps. Kjenner det i alle øvelser der jeg bruker armene. Og det er jo stort sett hele overkroppen. Men verst er det når jeg trener biceps.
    MY LIFE, MY RULES!

Gold Member Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas uberuberuber Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av CM Punk Vis post
    Høres ganske likt ut, men jeg kjenner det ikke bare når jeg trener biceps. Kjenner det i alle øvelser der jeg bruker armene. Og det er jo stort sett hele overkroppen. Men verst er det når jeg trener biceps.
    Det svir. Kan bare anbefale at du tar fri fra allt av øvelser som tar på armene, be om en solid dose Brexidol / Voltaren og kanskje spe på med litt Zon salve som du smører på armene, det har hjulpet for noen.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Er redd legen min er mer for kortison enn tabletter

Har blitt mange timer på sykkelen på gymmen siste ukene
    MY LIFE, MY RULES!

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Skjønner jo det. Men hva er gradvis. Hvor lang tid må jeg bruke? Hvor lett må jeg trene osv.
    Man må bare prøve seg frem, og gi seg når det begynner å gjøre vondt.

En fysioterapeut med erfaring fra idrettsskader kan kanskje gi god hjelp? Kortisonsprøyter ser ut til å være en behandlingsmetode som er på vei bort, da det stadig dukker opp mer dokumentasjon som viser at dette gjør mer skade enn nytte. Lett tøying anbefales også på en del senebetennelser.

Man må nok akseptere en viss tilbakegang når man er skadet, og være tålmodig.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    En fysioterapeut med erfaring fra idrettsskader kan kanskje gi god hjelp?
    Men det er så dyrt
    MY LIFE, MY RULES!

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hvor mye koster det egentlig?

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Dette er egentlig veldig enkelt.
    1. Få den akutte betennelsen under kontroll. Til dette fungerer betennelsesdempende utmerket. Brexidol, Voltaren, Ibux, Naproxen virker alle rimelig greit. Kombiner gjerne med gel som foreslått av andre. Får du i tillegg tilbud om kortison steorider i tabletter så bruk dette. 20 mg Prednisolon gir en god effekt, men bør ikke brukes mer en 10 dager sammenhengene i full dose så trapper du ned med 5 mg per dag. Nedkjøling virker også bra i tillegg og fungerer i tillegg smertestillende.
    2. TA DET MED RO!!! Ikke kjør på med full belastning igjen med en gang.
    3. Gjerne behandling av manuelt terapaut/fysioterapaut/naprapat.
    4. Finn ut hvorfor du har fått en betennelse i første omgang. Dette kommer ikke som straff fra gud men har en årsak. Bruk tid på å finne ut dette. Det kan være alt fra at du har revmatiske problemer til feil trening, og det kan være en kombinasjon av ulike forhold. Dette er vanskelig å finne ut av, men skal du trene relativt skadefritt fremover er det ingen vei utenom.
    5. Gradvis opptrening og tilvenning. Gradvis betyr ikke å kjøre 98,74 % av tidligere men heller rundt 50 %. Tren opp igjen området med mange reps og lav belastning. For resten av kroppen får du heller finne alternative måter å trene den på som ikke belaster underarmene. Deretter kan du gradvis øke belastningen. Bruk kunnskapen fra hva problemene skyltes i utgangspunktet (punkt 4) og ta hensyn til dette.

Følger du dette vil du antakelig være langt på vei til friskere underarmer.

Edit: tombody, naprapat koster ca 450 for en behandling.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Må si meg enig i alt det altitude sier der, følger du de rådene nogenlunde nøye bør du bli kvitt symptomene. Men for å sitere degselv ang. terapaut/naprapat CM_Punk:
    Men det er så dyrt
    Det er virkelig ikke så jævlig mye å betale, om du ser på det i lengden? Bedre å "brenne" noen tusen på behandling enn å streve rundt med ødelagte underarmer resten av livet? Såfremt du fortsatt vil være aktiv innen trening og annen sport

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Tusen takk for gode råd.
    Tar meg en tur til legen i morgen for å få resept på noe betennelsesdempende.
    Så får jeg bare ta tida til hjelp. Trene lett (HATER det uttykket)
    MY LIFE, MY RULES!

Mentalt utfordret wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Tusen takk for gode råd.
    Tar meg en tur til legen i morgen for å få resept på noe betennelsesdempende.
    Så får jeg bare ta tida til hjelp. Trene lett (HATER det uttykket)
    Er det spesielt i høyre underarm? Da tror jeg det må bli slutt på å se Jenna Jameson filmer på kveldene mr. Punk (eller er det jeg som gjør det? )

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Er det spesielt i høyre underarm? Da tror jeg det må bli slutt på å se Jenna Jameson filmer på kveldene mr. Punk (eller er det jeg som gjør det? )
    Takk for et sakelig svar. Men fra nå av kan vi kanskje holde oss til topic?
    MY LIFE, MY RULES!

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Growth hormone releasing hexapeptide (GHRP6)!
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Mentalt utfordret wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Takk for et sakelig svar. Men fra nå av kan vi kanskje holde oss til topic?
    HAHA! Slutt å herm etter meg da. Tråden var så og si over, så jeg følte at jeg måtte skyte inn en post til
    Dessuten var det egentlig ikke off-topic, for du er jo singel, og da blir det vel en del napping?

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    HAHA! Slutt å herm etter meg da. Tråden var så og si over, så jeg følte at jeg måtte skyte inn en post til
    Dessuten var det egentlig ikke off-topic, for du er jo singel, og da blir det vel en del napping?
    Igjen kommer wankstarr med solide innlegg on topic. Bravo!
    MY LIFE, MY RULES!

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Igjen kommer wankstarr med solide innlegg on topic. Bravo!
    Det var jo on-topic da? Jeg lurte bare på om skaden kunne skyldes at du runker mye?

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Det var jo on-topic da? Jeg lurte bare på om skaden kunne skyldes at du runker mye?
    Men hvis du hadde orket å lese mer en 1/4 av tråden(særlig den første), hadde du fått med deg at betennelsen er i venstrearmen. Høyre armen har fått det etter nyttår.
    Om grunnen til det er at jeg tilfredstiller meg for mye eller ikke er irrelevant.
    MY LIFE, MY RULES!

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sorry, glemte at du bruker venstrehånda når du napper'n. Det har du jo faktisk fortalt meg av en eller annen grunn:O Så da kan vi vel kanskje ha funnet grunnen alikevel?

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Sorry, glemte at du bruker venstrehånda når du napper'n. Det har du jo faktisk fortalt meg av en eller annen grunn:O Så da kan vi vel kanskje ha funnet grunnen alikevel?
    Har vel aldri brukt venstrehånda til kosestunden min. Så det har du nok hørt av en av "guttevennene" dine. Er høyrehendt jeg skjønner du. Har dessuten aldri hørt om noen som har fått betennelse av å stryke laksen.
    MY LIFE, MY RULES!

Kliss nytt medlem alfern is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2011
    Halla, hvordan gikk det? fant du en effektiv måte å bli kvitt det på?
    har pådratt meg samme driten skjønner du, og liker ikke det legen sier om at jeg må kutte ut treningen i 6 måneder.. -.-

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.