+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: betennelse/strekk/overtrent nær triceps

Medlem Dalland har en litt skamløs oppførsel
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20

betennelse/strekk/overtrent nær triceps

Hei

Har en skade nær triceps på undersiden av albuen omtrent i mellom triceps og biceps, det er ikke midt i noen stor muskel...tror det kan være en strek som kommer av nedtrekk som jeg holdt på med en liten stund men er ikke sikker, det kan og komme av at jeg trente flere dager på rad i en periode og armene var mye involvert, er usikker.

Jeg tok pause nesten 1 og en halv uke før jeg trente armene igjen. Det var mye bedre det hadde kommet seg men nå, dagen etter jeg trente kjenner jeg at det er der. Det er ikke vondt akkurat men tror det begrenser meg litt, nå skal det merkes at jeg ikke trente triceps direkte, men tok øvelser der den er med som benk/skulderpress/cabel cross....

http://fitnessprat.no/attachment.php...3&d=1097651444

Ser dere på triceps muskelen her så tror jeg kansje den ligger i enden av medial head

Hva bør jeg gjøre?

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Kan høres ut som en overbelastning. I dette området på innsiden av overarmen/albuen kalles det "golfalbue", tilsvarende på yttersiden er "tennisalbue".

Hva som gjøres.

Akutt kan du gjøre dette.
    1. Få ned betennelsen med medikamenter.
    2. Ev. is ned, det virker både mot betennelsen og virker smertelindrende.

På sikt gjelder det å ta hensyn til dette så det ikke blir kronisk.
    a. La det får tid til å bli bra.
    b. Opptrening og forebyggende trening i tillegg til vanlig trening.
    c. Lytt til kroppen og ta hensyn til dette om det viser tegn på å komme tilbake.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Takker det er på innsiden så da er det vel golfalbue..hva bør jeg gjøre da? Kan jeg trene benk/skulderpress o.l med den?

Hva til eventuell opptrening? Vurderer gå til fysio...

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Gå til en naprapat og få en skikkelig diagnose. Kjedelig om du skader deg skikkelig .. eller noe sånt.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Hva er forskjellen på fysio og naprapat? er det ikke bedre å bare gå til en fysio?

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Har slitt mye med albuene, da med tennisalbue. Naprapat gjorde underverker for meg. De kan også som Cristal sier også gi deg en eksakt diagnose (det kan jo være noe annet enn tennis/golfalbue).

Jeg vil anbefale deg å trene litt forsiktig inntil du fikk dette under kontroll.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Har slitt mye med albuene, da med tennisalbue. Naprapat gjorde underverker for meg. De kan også som Cristal sier også gi deg en eksakt diagnose (det kan jo være noe annet enn tennis/golfalbue).

Jeg vil anbefale deg å trene litt forsiktig inntil du fikk dette under kontroll.
    Jeg leste litt på nettet og det passer fint inn hvordan armen min føler seg...akkurat nå er det ikke så gale men det er der...helt sikker på at det er golfalbue..

Jeg tror det kommer av at i en periode trente jeg hver dag, ikke direkte på triceps men den har vel vært involvert daglig, det stod også at det kunne skyldes endring i senefestet eller noe sånn....tror jeg stikker til en fysio til å begynne med, faren til en venn av meg er det så jeg får det billig:P Er naprapat noe å anbefale?

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Anyway..var borte hos en fysio i gaten som tok en titt på armen, det var nok ikke golfalbue eller betennelse. Enten så var det en gammel skade eller så har jeg bare trent for mye...fikk rådet om å ta det rolig med de øvelsene jeg kjenner det på til det går vekk, de andre kan jeg kjøre for fullt på

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.