Har en 1,5 åring med ett rart problem.
Har en 1,5 åring med ett rart problem.
hvert fall to legestudenter på fjerde året her.
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Ungen setter fast mat i halsen hele tiden. Må hive ho over på magen for å få det ut. Nå hosta ho, å klarte å sette fast ett eller annet, som ho ikke fikk puste også.Dette har pågått siden ho ble fødd.
og dette spør vi om på fitnessprat i steden for å ta med ungen til en lege?
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
er ikke det mer eller mindre normalt med barn under 3 år? de skal vel helst ikke spise uten tilsyn nettopp pga at de setter ting i halsen hele tiden?
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Det virker veldig rart. Jeg omgås en del unger, og har hatt daglig omsorg for sønnen min i de siste tre årene. Kan ikke si at det høres helt "normalt" ut, hva slags mat dreier det seg om? I den alderen kan de jo spise et forholdsvis stort spekter av mat.
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
Spiser ungen selv? Er det vanlig middagsmat, eller er det disse ferdigproduserte glassene? Jeg tror jeg ville fulgt opp med legen, det kan jo være noe problem med spiserør eller lignende?
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ved 1,5års aldern spiser barn igrunn det meste. Men noen ting skal de ikke ha, som f.eks nøtter. Men all mat som kan fordeles i passe biter, eller moses, burde de fleste barn klare å spise uten at de setter maten fast. Henvende seg til helsestasjonen er nok en god plass å begynne![]()
Dette er ikke veldig normalt. Skjer dette hver dag, uansett hva hun spiser kan det tyde på et problem. setter hun i halsen når hun drikker også? Det er normalt å sette mye i halsen hvis hun er tett/forkjølet...men har kanskje ikke vært det i halvannet år?
Tror ikke det er så mye en lege kan gjøre,hun må kanskje rett og slett bare trene på å "treffe" rett, kommer nok av seg selv![]()
Mange unger sliter med slike problemer, og det kan være mange grunner!
mangelfull lukking av magesekken fører til at maten presses opp igjen og dermed problemer med å svelge.
Medfødt feil i kjeve,tungebevegeliget eller smal gane.
Ofte syk med luftveiinfeksjoner ,trøbbel med mandler o.l kan være relatert.
Betennelse i spiserører.
Hvis ungen plages over lengere tid vil det være veldig skummelt mtp at ungen forbiner spising med smerter, ubehag, skummelt osv da kan det utvikes fort til å bli en spiseforstyrrelse.
Jeg ville kjørt knallhardt på å finne ut hva grunnen er... uten at det nødvendigvis trenger å være farlig.
Kanskje er det bare for store biter eller ikkegodt nok kokt grønnsaker osv.
Har selv en jente på 20 mnd som skal spise alt vi spiser og hun spytter som regel ut når det blir for store biter, så det kan være at ungen din bare er litt glupsk![]()
La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)
Det er ikke daglig hun setter fast i halsen ,kansje 1-2ganger i uka.Drikke svelger hun i feil rør mye oftere. Sikkert nesten daglig.Har fått overtalt mora slik vi får oss en legetime slik han får sett på ho.
Skader ikke å få det sjekketMåte på hvor gøy det er med Heimlich liksom
![]()
Jeg støtter at du sjekker det ut. Det er umulig å si hva årsaken kan være uten å gjøre grundige medisinske undersøkelser. Det er ingen spøk å kveles av mat som blokkerer luftveiene, i verste fall er det tross alt dødelig om man ikke får det ut.
http://www.wrongdiagnosis.com/sympto...ren/causes.htm
Ja vi skal få sjekket det ut . Tusen takk for hjelpen folkens![]()

Gi oss gjerne en tilbakemelding på hva Dr. Greve sier i denne saken