+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: fUcKeD uP underarm

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25

fUcKeD uP underarm

jeg har slitt en periode med litt halvvond underarm nå. egentlig blitt verre og verre i et par mnd. og i går ble det klimaks da jeg brøt håndbak uten oppvarming hehe.
    det smalt i underarma og jeg var sikker på at armen var knekt. har hatt ganske kraftige smerter like ved albuen i 24 timer nå.

noen som har 1 løsning på dette? jeg er villig til å gjøre alt untatt treningsfri.
    går greit å klype/knytte neven, men å bøye albueleddet samtidig som jeg griper er PAIN!

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    hatt litt vondt i venstre underarm/albue siste ukene, ble bedre etter et par bra treningsøkter og en del masering.. Si gi jernet og suck it up og tren hardere! så blir det sikkert bra

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Tipper Sternum har svaret.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jeg anbefaler: onaner 3 ganger vær dag i 2 dager .så øker du dosen til 5 onaneringer vær dag frem til du er frisk.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Dekadent n00b Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Fjerndiagnostkk over nett er risikosport, men la gå. Først noen spørsmål: har du nedsatt følelse i huden noe sted (underarm/fingre)? Hevelse eller rødme noe sted? Verker det ved hvile eller kun ved bevegelse? Nedsatt kraft i arm/hånd? Gjør det vondt hvis du bøyer hånden bakover? Stråler smerten noe sted? Hvor er det vondt dersom du tar på albuen?

Gitt sykehistorien kan det være rift eller skade i en eller flere muskler/ligamenter som heles best ved avlastning og hvile, det kan også være senebetennelse som også krever hvile, eller det kan være andre mer spesifikke tilstander.

Uansett kan det være lurt å vurdere å ise ned og ellers gå til fastlegen dersom det blir verre eller ikke blir bedre.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Har hatt overbelasting i underarmene før. Får det med en gang jeg begynner å trene tunge bicepscurl.

Det som funket for meg var å slutte å kjøre bicepscurl lignende øvelser. Det går greit hvis jeg tar hammercurls men vanlig funker ikke.

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Jeg tror det: er eBOLA virus!1

Gladgutt! Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    jeg anbefaler: onaner 3 ganger vær dag i 2 dager .så øker du dosen til 5 onaneringer vær dag frem til du er frisk.
    Der skaden kom. Han kaller det håndbak
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    Fjerndiagnostkk over nett er risikosport, men la gå. Først noen spørsmål: har du nedsatt følelse i huden noe sted (underarm/fingre)? Hevelse eller rødme noe sted? Verker det ved hvile eller kun ved bevegelse? Nedsatt kraft i arm/hånd? Gjør det vondt hvis du bøyer hånden bakover? Stråler smerten noe sted? Hvor er det vondt dersom du tar på albuen?

Gitt sykehistorien kan det være rift eller skade i en eller flere muskler/ligamenter som heles best ved avlastning og hvile, det kan også være senebetennelse som også krever hvile, eller det kan være andre mer spesifikke tilstander.

Uansett kan det være lurt å vurdere å ise ned og ellers gå til fastlegen dersom det blir verre eller ikke blir bedre.
    ingen rød/blåhet, ingen nedsatt følelse. men stråler kanskje litt nedover underarmen. er litt vondt til vanlig, veldig vondt i enkelte vinkler. og når jeg trykker inn ca 3cm ned til venstre for pulsåren i albuen. det er liksom der smertepunktet ligger. føles ut som jeg har mistet kraft ja, men litt usikker på om det er pga smerten.

går det an at en betennelse "sprekker"? det er sånn det føles ut

Dekadent n00b Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    For at en betennelse skal sprekke som du sier, så må det ha vært en abscess (pussfylt hulrom), og det høres det ikke ut som har vært tilfelle her. Jeg vil tro du har fått en skade på en muskel/ligament, men husk at det er vanskelig å si nøyaktig uten at jeg har undersøkt deg. Prøv å unngå å belaste så mye fremover, prøv gjerne med en form for støtteanordning (ortose; det kan Tuba være behjelpelig med anbefale). Husk at dersom det er denne type skade som foreligger, så blir den ikke bedre av å ignoreres hvor enn kjedelig det er å måtte ta hensyn til det en viss tid fremover. Se også om det kan lindre med ispakning på etter belastning.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Fungerer egentlig ising? Det går jo ikke mange millimeterne inn i armen? Røde Kors bruker ikke noe særlig ising ved behandling av akutte idrettsskader som dette, så vidt meg bekjent.
    You ran a marathon? That's cute …

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg foreslår at du: StåR pÅ. ---og IKKE backer down selv om du har 1 LITEN ubehag.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Fungerer egentlig ising? Det går jo ikke mange millimeterne inn i armen? Røde Kors bruker ikke noe særlig ising ved behandling av akutte idrettsskader som dette, så vidt meg bekjent.
    Fungerer og fungerer... Det er jo symptomatisk behandling som ikke har som definitivt mål å hele, men å lindre for smerte og gjerne redusere eventuell hevelse. Så kan en jo spørre seg hvor akutt skaden er siden den var blitt verre i løpet av et par måneder før dette skjedde

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    For at en betennelse skal sprekke som du sier, så må det ha vært en abscess (pussfylt hulrom), og det høres det ikke ut som har vært tilfelle her. Jeg vil tro du har fått en skade på en muskel/ligament, men husk at det er vanskelig å si nøyaktig uten at jeg har undersøkt deg. Prøv å unngå å belaste så mye fremover, prøv gjerne med en form for støtteanordning (ortose; det kan Tuba være behjelpelig med anbefale). Husk at dersom det er denne type skade som foreligger, så blir den ikke bedre av å ignoreres hvor enn kjedelig det er å måtte ta hensyn til det en viss tid fremover. Se også om det kan lindre med ispakning på etter belastning.
    takk for 1 bra bidrag.

jeg tror egentlig ikke noe har sprukket selv heller, men hørtes og kjentes sånn ut. noen anelse av hva lyden kom av? og smerten er jo på samme plass som den har vært et par mnd nå, bare 30x verre.

men det skal sies at den er mye bedre i dag, nå er den vond kun ved belastning, i går var den vond hele tida.

Ble medlem
    10-2006
    Lyden kan ha vært et muskelfeste som gled over et benete utspring, ben (radius/ulna) i underarmen som har beveget seg i en vridning mot hverandre, eller noen ligamentfibre som spjæret.

Hypotesen om at du har gått med en rift/traume i muskulaturen i nevnte område som så fikk seg en ytterligere trøkk under håndbaken er gjerne mest plausibel. Prøv alternative øvelser under trening som belaster området minimalt dersom du ikke klarer å hvile og avlaste armen en periode (som nok egentlig ville vært mest gunstig krydret med litt bevegelighetsøvelser etc.). Vær også obs på eventuelle endringer og nytilkomming av symptomer (nedsatt kraft/endring i hudfølelse).
    Skal stille til høsten :)

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    brotip: hvis det gjør vondt å runke så går du til legen.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg hadde håpet på litt mer cutting edge råd her egentlig.

hvor bra er egentlig vekst mot slike skader?
    og går det an å koke opp voltaren og skyte?

Yoked mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Jeg har en albu som av og til plager meg. Føles som "tennisalbu". Jeg bruker da Zon gel en ukes tid og problemet forsvinner, for så å dukke opp igjen ved ubetenksom overbelastning, som f.eks. fransk press med 60-70 kilo.
    I Just Love The Way You Talk About Me

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av mikkejo Vis post
    Jeg har en albu som av og til plager meg. Føles som "tennisalbu". Jeg bruker da Zon gel en ukes tid og problemet forsvinner, for så å dukke opp igjen ved ubetenksom overbelastning, som f.eks. fransk press med 60-70 kilo.
    Prøvd å løfte med albuevarmere? Det synes jeg funket jævlig bra mot albuevondt.
    .......................................R.I.P..........................................

Yoked mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Har ikke prøvd, men skal skaffe meg et par over helgen. Det er noe skit å bli gammel - - - men alternativet er verre.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    upDaTe: nå har jeg oppdaget en liten kul i underarmen, akkurat der smertesenteret ligger. wtf?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Du har: Et ormeegg i armen.

Ble medlem
    10-2006
    Hva slags konsistens har kulen? Hard/bløt/væskefylt etc? Er den bevegelig? Virker det som om den henger fast i noe? Forandrer den størrelse iløpet av dagen? Noe varme, rødme, hevelse i området? Hindrer den funksjon i leddet?

Sannsynligvis er det en fettkul, en kul i forbindelse med senen/muskelen eller en bindevevskul i forbindelse med skade.

Uansett vil jeg anbefale at du tar en tur til legen for å undersøke det nærmere

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    virker ikke så hard nei. den vises bare når jeg flexer underarmen. kanksje større når jeg trener. vet ikke om det er kulen som serverer meg smerte, eller om det er noe annet gæli inni der.
    han legen tror jeg er fullstendig ubrukelig så vet ikke om jeg gidder bruke 300kr på at han skal si at jeg skal hvile noen uker og spise en boks brexidol.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    virker ikke så hard nei. den vises bare når jeg flexer underarmen. kanksje større når jeg trener. vet ikke om det er kulen som serverer meg smerte, eller om det er noe annet gæli inni der.
    han legen tror jeg er fullstendig ubrukelig så vet ikke om jeg gidder bruke 300kr på at han skal si at jeg skal hvile noen uker og spise en boks brexidol.
    Høres ikke ut som han skiller seg så mye ut fra andre leger da

Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    Legen kan i det minste henvise deg til MR/ultralyd eller spesialist dersom dette er noe som vedvarer og plager deg. Forresten synes jeg du skal bytte fastlege dersom du ikke er fornøyd

Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Høres ikke ut som han skiller seg så mye ut fra andre leger da
    Heihei bror! Ike sjer alle over en Kam!1

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Smerter i underarm
    By Lean&Fin in forum Skader
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 28-04-07, 17:50