+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Hodepine/kvalme av brystpress

Medlem Dalland har en litt skamløs oppførsel
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20

Hodepine/kvalme av brystpress

Hei...har trent brystpress i noen måneder, men de 3 siste gangene jeg har vært og trent så etter noen få reps får jeg plutselig ekstremt vondt bak i hodet og jeg blir kvalm..snakket med en venn og han sa det kansje kunne være strekk i en muskel i nakken som forårsaket dette og at han hadde opplevd det samme...Nå har jeg pauset den i en uke...hvor lenge tror dere det er nødvendig og pause hvis det er en strekk?

Mvh Dalland

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Tror nok, (etter egne erfaringer) at det kan stemme det han vennen din sa, ja.

Men hvorfor dropper du ikke brystpressmaskinen og heller begynner med benkpress?

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Tror nok, (etter egne erfaringer) at det kan stemme det han vennen din sa, ja.

Men hvorfor dropper du ikke brystpressmaskinen og heller begynner med benkpress?
    Jeg tar brystmaskinen og benkpress:P Er det dumt eller?

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dalland Vis post
    Jeg tar brystmaskinen og benkpress:P Er det dumt eller?
    Er ikke det nøyaktig det samme, bare at brystpressmaskin suger?

Mitt (dumme) råd etter mine erfaringer, er at du burde starte med 3-5 sett med 5-10 reps i benkpress og bruke mye energi der, for så å bytte ut brystpressmaskinen med skråbenk, eller smalbenk. For eksempel.
    I hvert fall hvis den brystpressmaskinen du trener med, er lik den vi har her nede, vil jeg si at det er ren idioti å kjøre både den og benkpress samme økten, da omtrent nøyaktig de samme musklene blir isolert. Det eneste er at brystpressmaskinen ikke er i nærheten av så god som benkpress.

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Det er vanskelig å svare på dette uten å ha sette deg utføre øvelsen. Er bak i hodet, som hodepine bak i hodet eller musklene i øvre del av nakken opp mot hodet.

Uansett, et forslag kan være at du har feil pusteteknikk når du løfter og kanskje feil teknikk totalt sett. Kan du ikke spørre en treningsveileder der du trener om du har riktig teknikk?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Altitude er inne på noe. Det er flere muskler som kan gi hodepine eller kvalme. Ved bakrus-aktig hodepine i bakhodet kan det være feks levator scapulae eller trapezius. Siden ingen av disse blir nevneverdig belastet i en brystpressmaskin er det betimelig å spørre om du skyver skuldrene og hodet fremover, bort fra ryggstøtten altså, når du presser? Isåfall kan det godt være laterale vertebrale muskler eller endog omohyoideus og de der. En del små muskler foran i halsen. Mulig du burde merke det ved situps og hard kondistrening med aktiv utånding i såfall, men jeg er ingen ekspert på dette heller. Bare noen tanker.

Prøv i hvertfall å knipe sammen skulderbladene under hele løftet, og sørg for at hodet alltid er i kontakt med ryggstøtten. Du kan godt svaie litt i ryggen også.

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Jeg tror slike problemer ofte kommer av at man presse hodet for hardt bakover, og utsettet derfor for skader i nakkeområdet. Jeg ville fokusert på å holde hodet i puta ja, men ikke presse det hardt ned. Samme i benkpress og andre øvelser med samme posisjon.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20

Unhappy

Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Altitude er inne på noe. Det er flere muskler som kan gi hodepine eller kvalme. Ved bakrus-aktig hodepine i bakhodet kan det være feks levator scapulae eller trapezius. Siden ingen av disse blir nevneverdig belastet i en brystpressmaskin er det betimelig å spørre om du skyver skuldrene og hodet fremover, bort fra ryggstøtten altså, når du presser? Isåfall kan det godt være laterale vertebrale muskler eller endog omohyoideus og de der. En del små muskler foran i halsen. Mulig du burde merke det ved situps og hard kondistrening med aktiv utånding i såfall, men jeg er ingen ekspert på dette heller. Bare noen tanker.

Prøv i hvertfall å knipe sammen skulderbladene under hele løftet, og sørg for at hodet alltid er i kontakt med ryggstøtten. Du kan godt svaie litt i ryggen også.

Altså hørte en snakket om pec dec eller noe lignende ikke helt sikker på navnet men, jeg merker det hvis jeg tar armhevninger også tror det bare er generellt om jeg strammer en muskel i nakken ett sted når jeg presser meg, på benkpress kjenner jeg ingenting, heller ikke på løping eller de fleste andre øvelser. Jeg trener jo sånn at jeg pusher meg max, trener sammen med en annen så får ofte hjelp på de 2-3 siste repsene...det er ialflall en muskel bak der tror jeg...det er i hodet jeg får vondt, blir litt kvalm og men ikke sånn at jeg må spy

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Jeg har fått tilbake denne skaden nå, bare at nå er den værre, den er kronisk, gjør ikke spesiellt vondt på noen øvelser, har bare vondt bak i hodet, helt oppe med musklene som "går inn i hodet". Har vondt 24/7, det går an og leve med, men skulle betalt mye for og slippe. Bør jeg kutte treningen til det gir seg eller?

Superior newbie AF pojken har en flott utstråling AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Som noen har sagt før så tror jeg du overanstrenger muskler som går fra skulder opp mot nakke/hode. Dette kanskje fordi øvelsen ikke blir gjort riktig, seteposisjon er feil innstilt eller at du kanskje puster feil, for mye vekter og du tar i bruk helt andre muskler enn de som hovedsaklig skal trenes. De kan jo ha ført til at du nå går med en konstant overanspenning av (en eller annen) muskel og derfor framprovoserer dette en hodepine. Kanskje en massasje eller nålstikking av triggerpunkt vil kunne hjelpe muskelen og slappe av men i det lengre løp ville jeg oppfordret deg til å kontakte en eller annen med godt innsyn i kropp/trening som kunne sett på utførelsene dine i diverse øvelser.
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Hmm er noe i det du sier, jeg tror jeg har grei teknikk på alle øvelsene mine, men når jeg løfter så presser jeg meg skikkelig hardt og da kan det være at jeg strammer nakken, tenker ikke over det, men skal tenke på og ha hodet godt plassert og ikke stramme nakkemusklene på øvelsene fremover.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.