Jeg er interessert i å vite årsak og eventuelt hendelsesforløp hos de på forumet som har pådratt seg skader på trening. Mest for å kunne lære av andres erfaringer og forhåpentligvis unngå det selv.
Jeg er interessert i å vite årsak og eventuelt hendelsesforløp hos de på forumet som har pådratt seg skader på trening. Mest for å kunne lære av andres erfaringer og forhåpentligvis unngå det selv.
Har egentlig aldri skadet meg akutt under vekttrening; der er det mest snakk om belastningsskader over tid. Men har gått grundig på trynet på løpeturer flere ganger, heldigvis uten at det har blitt brudd eller andre alvorlige skader ut av det. Erfaringer: Ikke løp på is, se deg for når du løper og pass på fortauskanter.
Eneste skade jeg har fått under vekttrening var en kjip skulderstrekk etter litt for tunge snatch. Fleste skader jeg har hatt, har kommet under kampsporttrening eller løpetrening. Men heller ikke der har det vært noen alvorlige skader.. heldigvis!
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Ingen alvorlige skader igrunn, småvondt i skuldra en periode, litt vraka i ryggen enkelte ganger, men somregel går over etter max ei uke.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Jeg så ikke ordentlig etter før jeg tok løs en vektskive på trening, og fikk den på foten. En annen gang hadde jeg en spotter som ikke fulgte med, og i tillegg dultet borti armen min under skråbenk med hantler, så jeg fikk en hantel rett i puppen. I tillegg prøvde jeg en gang meg på langdistanseløping, og det er det dummeste jeg noensinne hadde gjort. Tøyset til kneet voldsomt.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
hei Bror skjønner GODT hva du tenker på. HVER gang jeg er på gymet skader jeg meg,, hvis man ikke skader seg i løpet av treningen så har man ikke TRENT.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Den ene skaden som har betydd noe, og dermed fått følger for videre treningsutøvelse, er beinhinnebetennelsen.
Startet med at jeg kjøpte meg et par meget seriøse konkurranseløpssko, som normalt sett trenger en del tilvenning. Jeg benyttet dem etter meget kort tid i en lokal halvmaraton, med en del nedoverbakker, som i kombinasjon med disse skoenes relativt store høydeforskjell mellom fremre og bakre del av sålen medfører en stor belastning på muskler og sener i leggens fremside, om man lander på hælen, slik vi amatører som oftest gjør. I tillegg til dette hadde jeg tatt en terrengøkt i hverdagsløpeskoene, men var for lat til å rengjøre disse. Så jeg endte opp med å benytte konkuranseskoene på hver eneste løpetur. Som om ikke dette var nok, la jeg inn et par intervalløkter per uke etter å kun ha løpt langt og rolig tidligere.
Gjorde altså flere banale nybegynnerfeil i samme periode. Det måtte gå galt. Det verste var at jeg var klar over hvordan jeg burde ha gått frem for å unngå en slik overbelastning. Men selvdisiplinen var totalt fraværende.
Så:
- Ved innføring av nytt utstyr i treningen, gjør man dette gradvis over tid.
- Ved innføring av nye treningsmetoder, gjør man dette gradvis over tid.
- Aldri gjør flere vesentlige endringer i treningen samtidig.
Vips, så var en styrkeløfter født …
.
Sist endret av Baronen; 15-08-10 kl 12:04 Begrunnelse: Fyllepost :D
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Brystpress i maskin på ca 100kg uten å varme skikkelig opp. Endte med at det var noe som "slitnet" i nakken. Jeg gikk som en fåkkings Frankenstein i 4-5 dager etterpå, og måtte snu hele kroppen for å snu meg, dvs kunne knapt vri på hodet. Måtte også faktisk hjelpe til med hendene for å holde hodet når jeg skulle reise meg fra senga. Det var ikke spesielt festlig. Lesson learned: Varm opp før trening.
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Dro på meg kronisk beinhinnebetennelse når jeg var 16-17år, pga litt for intensivt program. Beihinnebetennelsen har jeg fortsatt, selv etter operasjon. Operasjonen i høyre leggen gjorde det riktignok mye bedre. Aktiviteten var hovedsaklig jogging og jogging med sekk på skog og grusveier.
Av styrketrening har jeg ikke fått noen vesentlige skader, litt albuerproblemer pga nedpress og for høy ekstra belastning på dips. Men nå er jeg ingen styrkeløfter så har nok slippet unna pga det. Albueproblemene gikk over i løpet av en 2ukers periode med lettere vekter.
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -
Har ødelagt menisken to ganger i forbindelse med fotball. Den ene gangen etter et sammenstøt på trening med noe vridning, den andre ganger i en kamp hvor ballen blir slått over forsvaret og jeg snur meg 180 grader for å løpe etter ballen.. Problemet er at det var en hard gressbane og jernknottene mine satt bom fast i matta, slik at foten fortsatt stod samme vei selv etter jeg hadde snudd meg. Det knakk og det ble operasjon nummer to. Ellers har jeg hatt drøssevis med strekk, hatt hjernrystelse noen ganger samt noen tilfeller av overtråkk.
Det jeg plages med nå er en betent akilles som ikke liker at jeg løper eller spiller fotball. Senen får rifter og blir delvis avrevet av ingenting, men med teiping og greier går det stort sett bra. Satser på kortisonsprøyte og hvile etter sesongen i høst.
I styrketreningen har nakken låst seg skikkelig en gang, og ellers litt småproblemer med håndledd/albuer, men ingenting alvorlig. Og så er det perioder hvor jeg stivner noe jævlig i korsryggen. Alt i alt er det uansett ingenting å snakke om.
siste var at jeg røyk korsbåndet på rugbytrening.
gikk rundt med det i noen måneder før jeg gikk til legen, sleit med at kneet var løst og hoppet ut av ledd stadig.
kommer først til ortoped nå i september. 6 måneder etter jeg røyk driten
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni
Dårlig avløft = avrevet seneoppheng for indre tricepshode venstre arm.
Hangups med dødvekt hvor ene reimen raknet = skade på biceps.
Markløft med låsegrep = skade på biceps igjen.
Lo av radioen under benkpress = bristet ribbein.
Knebøy med stangen for høyt oppe på nakken og bøyde meg frem for å
racke den = prolaps.
Tung halvmark = ruptur av endetarm.
Mistet stang på tå uten sko = Tå brukket på 2 steder.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Ingen som har mistet stanga på brystet/halsen under benkpress her da?
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!