Hva kan forårsake at en person føler seg kald veldig ofte? Har det en sammenheng med stoffskifte, blodmengde osv.?
Hva kan forårsake at en person føler seg kald veldig ofte? Har det en sammenheng med stoffskifte, blodmengde osv.?
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
Det kan ha sammenheng med lite fett på kroppen, hypotyreose (populært kalt lavt stoffskifte), slanking, dårlig perifer sirkulasjon og en haug andre ting.
Noen er bare frysepinner av natur uten at det nødvendigvis er bakenforliggende patologi. Jeg feks er vekselvarm og har alltid kalde hender og føtter, og fryser lett.
Skal stille til høsten :)
lav fett%, undervekt generelt og underernæring vil gjøre at en fryser mer.. (stort og rask vekttap også..)
Lavt stoffskifte gjør også at en føler seg kald, rett of slett fordi en ikke forbrenner like mye som noen med "normalt" stoffskifte
edit: ser at sternum slo meg til det - hør heller på henne - hun er lege (jeg er bare litt for ofte pasient:P)
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Gjennomsnittlig foretrekker kvinner også høyere innetemperatur enn menn.
Følger du IF?![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬