+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Kne/kneskål ut av ledd?

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004

Kne/kneskål ut av ledd?

Jeg presterte i dag på en grappling økt å vri høyre kne utenfor normal bevegelsesone. Det skjedde i en veldig brå vridning av kneet i en nedtagning som medførte at det ble vridd innover. Det kom eit nokså høyt smell, men kneet gikk umiddelbart tilbake til sin opprinnelige stilling. Foten fungerer "normalt" nå, med noe smerter på innsiden av kneet og en tendens til å bli veldig stivt dersom jeg sitter i ro. Burde jeg oppsøke lege? Har prøvd å finne lignende på nettet uten spesielt hell.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg skal ikke gi deg en skråsikker diagnose, men et smell ved brå vridning av kneet vil sannsynligvis bety et avrevet leddbånd, i ditt tilfelle det mediale sidebåndet (MCL, Medial Collateral Ligament) i og med at du vridde det innover og har smerter på innsiden av kneet..
    Du bør komme deg til lege og få tatt nødvendig undersøkelse, det spørs hvor mye som kan bli gjort i og med at du sikkert har en del hevelse på området?
    Heldigvis finnes det mye ekspertise på gjenoppretting etter MCL-avrivninger, siden de forekommer nokså ofte i all slags idrett.

Som sagt, jeg sier ikke at det er hva som har skjedd i ditt tilfelle, men derimot at det er veldig sannsynlig. Har du en følelse av at kneet "gir etter" medialt/innover?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Supsup jnaz is a jewel in the rough jnaz is a jewel in the rough jnaz is a jewel in the rough jnaz is a jewel in the rough jnaz is a jewel in the rough jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Har hatt begge kneskålene ut av ledd. Ene gangen var den vridd på sia, andre var samme som du beskriver, det smalt ut og inn med noen helvettes knake lyder. Jeg vil anbefale deg å oppsøke lege, om du har blødd inni kneet (jeg gjorde det) må du tappe det for blod og andre vesker, om du ikke gjør det kan du risikere permanent skade. Selve tappinga blir gjort med ei sprøyte under kneskåla, litt ubehagelig, men du overlever Legen sa det med permanent skade, det skjer om blodet tørker eller noe.. Lykke til!

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Du trenger verken å ha revet av leddbånd, eller å ha væskeansamling inni kneleddet. Men, du bør uansett oppsøke lege.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.