+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Kne/menisk

Varg
    Gjest

Kne/menisk

Har tiligere operert det ene knet for menisk ca.3 år siden. Her for to uker siden faller eg på badet etter en fuktig natt på byn og slår knet igen Det låser seg, og da var det gjort. Ligger med knet hjemme til dagen etterpå til eg kom meg på legevakten. Blir lagt inn på sykehus og opererdagen etterpå. De stifter/syr det lille jeg hadde igjen av menisken etter forrige operasjon. De finner også ut at jeg har kneet til en sekstiåring. Nesten null brusk igjen.

Det jeg lurer på om det er noen som har vært igjenom lignede, og kan si meg hva jeg kan vente meg av plager og opptrening etter at jeg er ferdig på krykker?

Mvh

Jacob

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jacob Vis post
    Har tiligere operert det ene knet for menisk ca.3 år siden. Her for to uker siden faller eg på badet etter en fuktig natt på byn og slår knet igen Det låser seg, og da var det gjort. Ligger med knet hjemme til dagen etterpå til eg kom meg på legevakten. Blir lagt inn på sykehus og opererdagen etterpå. De stifter/syr det lille jeg hadde igjen av menisken etter forrige operasjon. De finner også ut at jeg har kneet til en sekstiåring. Nesten null brusk igjen.

Det jeg lurer på om det er noen som har vært igjenom lignede, og kan si meg hva jeg kan vente meg av plager og opptrening etter at jeg er ferdig på krykker?

Mvh

Jacob

Fått noen form for rehabiliterings program og følge? Tilskudd av kostholskudd som glucosamin feks ? osv
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Silver Member Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Brukeren Julenissen har også vært igjennom meniskoperasjon, se denne tråden: Skade på menisk

Höckert har superb innsikt i dette emnet, han er utdannet manuell terapaut etter hva jeg forstår. Han var veldig hjelpsom med mine spørsmål angående meniskskade

Silver Member Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jacob Vis post

Mvh

Jacob
    Nå er jeg relativt heldig da jeg har beholdt 2/3 av menisken.Jeg trente bare forsiktig bevegelse, litt sykkel, tøying ol.Tenkte at det var bedre å være litt forsiktig til å begynne med.Økte gradvis belastningen, brukte litt sunn fornuft.Har en kompis som har knust både anklene og begge kneene(det meste er borte i kneleddet) han sverger til knebøy,rep på 170-180 kg.Eneste måten han holder seg smertefri på, om dette er rett medisinsk vet jeg ikke.

Medlem zigge har en flott utstråling zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Hvordan er er det med bevegligheten i kneet deres? Sideveis belastning er nono. Litt press sideveis å jeg faller i knas, og mangler vel en 15-20 grader når jeg "trekker sammen"/setter meg på huk i forhold til den andre foten..
    BØØØØ!

Silver Member Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av zigge Vis post
    Hvordan er er det med bevegligheten i kneet deres? Sideveis belastning er nono. Litt press sideveis å jeg faller i knas, og mangler vel en 15-20 grader når jeg "trekker sammen"/setter meg på huk i forhold til den andre foten..
    Jeg hadde det nøyaktig slik du beskriver... sideveis belastning kunne jeg bare glemme, måtte alltid sørge for å ikke bøye kneet for mye og passe på å ikke vri det i det hele tatt. Det som var kjipt var hvor fort gjort det var å glemme seg, hehe. Plutselig lå man bare der og var midlertidig invalid.

Bronse Member SkRomt har en flott utstråling
    Ble medlem
    10-2002
    fikk du vondt om du jogga trallala? for hver gang fota traff bakken tenker jeg på. Men du kunne gå uten å få vondt?

Og knakte det mye i kneet?

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Hadde aldri vondt når jeg jogga / gikk nei... knaka heller ingenting i kneet, det bare sa PANG når jeg smelte det på plass igjen etter at det hadde "hoppa ut av ledd"... og det skjedde ca et par ganger i uken, de gangene jeg "glemte meg" og gjorde noe dumt som å sette meg på huk for å ta klær ut av tørketrommelen, lekte på alle fire på gulvet (med bikkja), ja sånne ting. Men aldri når jeg belasta kneet i riktig vinkel så å si. Bare ved skjeiv belastning. Litt knotete forklart, håper det var til hjelp likevel

Ble medlem
    10-2002
    For jeg har vondt i det jeg jogger som jeg sa i andre tråden, og har vondt om jeg belaster litt skeivt. Men også vondt om jeg belaster kneet, når jeg har foten hevet fra bakken..

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Jeg ville så absolutt pushet legen min for å få fikset det der snarest... hørtes ikke bra ut!

Ble medlem
    10-2002
    njah hadde nå håpet å trene det vekk da, det må en si

Medlem Mad-man is on a distinguished road Mad-man sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    njah hadde nå håpet å trene det vekk da, det må en si
    Det er mulig å trene med redusert kne (jeg vet) og bare med litt fornuft og god fantasi så finner man fort ut hva man kan trene, for meg er jogging ikke aktuelt og knebøy er jeg forsiktig med (bare jeg husker på å bruke støtte bandasje neste trening så går det greit)
    Jeg har ikke fjernet noe av menisken, men den vandrer litt og så lenge den er på plass så er den ok.
    Klubb: Ragnarokk KFK
    Meritter:
    ? CBB NM 2011
    kom ikke til finalerunden CBB NM 2009
    6. plass AF NM 2008

Medlem Frank S. is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    27
    jeg skadet knærne mine på kickboksing rett etter sommeren. trente på hurtige høye spark. Legen mente det var menisken, men jeg slapp å opperere siden det aldri låste seg ordentlig.

Er gått noen måneder siden nå, men jeg får fremdeles veldig vondt hvis jeg prøver å sitte på huk for eksempel. Trente markløft en dag, trente veldig lett, men føltes ut som om jeg nesten fikk strekk på baksiden av beina, fra leggen og opp til rumpa nesten. var første gangen jeg prøvde å trene forsiktig siden i sommer.

Vil det hjelpe å sykle for å bygge opp igjen styrken i kneet?

Medlem perk har slått av rykte perk sin avatar
    Ble medlem
    01-2006

Gelatin

Kunne gelatin vært noe? Jeg skal i hvertfall prøve dette mot mine diffuse kneproblemer. (Grunnet en noe uheldig landing, etter et hopp på rogern for noen år siden)

Medlem Mad-man is on a distinguished road Mad-man sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    33
    Ja når vi er inne på hvordan man vart skadet så for jeg si at jeg fikk ei lei nærkontakt med en kum.
    Klubb: Ragnarokk KFK
    Meritter:
    ? CBB NM 2011
    kom ikke til finalerunden CBB NM 2009
    6. plass AF NM 2008

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.