+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: Kneproblemer.

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Kneproblemer.

Voknet opp for to dager siden med et kne som plutselig var vondt å bøye. Deretter har det blitt gradvis bare verre. Er nå jævlig vondt å bøye. Har ikke slått det, ikke merket noe på trening, og det er dessuten over en uke siden jeg har trent pga forkjølelse. Kneet er ikke hovent og bortsett fra litt verking er det bare vondt når jeg bøyer det.

Var på legevakten i dag. Blodprøve gav senkning på 45 som er litt høyt, men det var ikke noe uvanlig å se på røntgen. Fikk en sprøyte med Voltaren men den virket ikke i det hele tatt. Legene hadde ikke anelse om hva det kunne være. Fikk den vanlige resepten på Voltaren og steorider og beskjed om å komme tilbake om det ikke ga seg.

Noen som har hatt liknende erfaringer og vet hva dette kan skyldes?

Kliss nytt medlem slagelse har slått av rykte slagelse sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    24

Hei.

Da har jeg et spørsmål.
    Har du hatt en vridning i kneet i går pga at du har vært i sportslig aktivitet?

Jeg har slitt med dette tidligere, og kneet er blitt litt bedre. Jeg kunne ikke bøye eller strekke kneet i en uke etterpå. Skal på røntgen i neste uke for å sjekke det opp.
    Kneet er fremdeles vondt, men ikke mer enn at man kan gjøre omtrent alt man er vant med.
    mvh slagelse

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av slagelse Vis post
    Da har jeg et spørsmål.
    Har du hatt en vridning i kneet i går pga at du har vært i sportslig aktivitet?

Jeg har slitt med dette tidligere, og kneet er blitt litt bedre. Jeg kunne ikke bøye eller strekke kneet i en uke etterpå. Skal på røntgen i neste uke for å sjekke det opp.
    Kneet er fremdeles vondt, men ikke mer enn at man kan gjøre omtrent alt man er vant med.
    Nei, har aldri hatt noen vridning på kneet og heller ikke gjort noe som skulle tilsi at det ble vondt. Det har blitt litt bedre nå etter 2 doser steorider og en del tabletter med Voltaren. Er egentlig ikke noe stort problem, men ble nysgjerrig siden legene ikke ante hva det kunne være.

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    kan jo være i form av schlatters eller jumpers knee.. leger er ufattelig treige på å oppdage noen av de kneskadene, og er ikke innteresert i det heller forsåvidt, men jeg ville sprettet innom en leddspesialist fremfor en fastlege..

Schlatters: http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=2735

Jumpers Knee: http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=2728

se igjennom her om du har noen av symptomene =)
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Takker for tips.

Men Schlatter ser det ut som jeg kan utelukke "Tilstanden forekommer bare hos barn og ungdommer, hyppigst i alderen 11-14 år, ..."

Kan faktisk likne symptomene til Jumpers Knee. Grunnen til at jeg ikke har tenkt på dette er fordi jeg har hatt veldig lite aktivitet med hopping og belastning av knærne på den måten. Men en kan kanskje få dette av beinpress og knebøy også selv om bevegelsene her er mer kontrollert og ikke gir slag.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Kjenner til problemet, har slitt med symptomer lik jumpers knee helt siden 11-12års alderen. Og det returnerer hver gang jeg overanstrenger over litt tid, ingenting har vist seg å virke bortsett fra hvile, men jeg har nå i en periode eksperimentert med å angripe filamentene i kneleddet ved å trene svært strikt "legstretch"-maskin med utoverrotasjon i kneledd og ankler på vei opp, tærne fra hverandre i toppossisjon og vridning tilbake på vei ned.

Jeg innbiller meg at dette kan ha noe for seg, har ikke hatt symptomene siden jeg innførte dette, og reduserte treningsmengden på knebøy og mark. Men, det gjenstår å se hva som skjer mtp litt intensiv løping, stopping og skifting av retning osv... om symptomene provoseres tilbake da.

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    hvor i verden er det du bor egentlig? for jeg kjenner en knespesialist, som er i Oslo.. som sikkert kunne tatt en titt på kneet ditt, og sett om det var no han kunne ha gjort for å få det slemmeslemme bort...
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Kjenner til problemet, har slitt med symptomer lik jumpers knee helt siden 11-12års alderen. Og det returnerer hver gang jeg overanstrenger over litt tid, ingenting har vist seg å virke bortsett fra hvile, men jeg har nå i en periode eksperimentert med å angripe filamentene i kneleddet ved å trene svært strikt "legstretch"-maskin med utoverrotasjon i kneledd og ankler på vei opp, tærne fra hverandre i toppossisjon og vridning tilbake på vei ned.

Jeg innbiller meg at dette kan ha noe for seg, har ikke hatt symptomene siden jeg innførte dette, og reduserte treningsmengden på knebøy og mark. Men, det gjenstår å se hva som skjer mtp litt intensiv løping, stopping og skifting av retning osv... om symptomene provoseres tilbake da.
    Takk for råd. Høres fornuftig ut. Jeg får prøve noe slikt når jævelskapen har dempet seg litt.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Carlsentassen Vis post
    hvor i verden er det du bor egentlig? for jeg kjenner en knespesialist, som er i Oslo.. som sikkert kunne tatt en titt på kneet ditt, og sett om det var no han kunne ha gjort for å få det slemmeslemme bort...
    Bor vel ca 2 km NV for deg på Haslum/Løkeberg Tar gjerne info til en som har peiling på knær. Kjenner jeg kroppen min rett kan dette både ta tid og kreve litt ekstra så alt som kan hjelpe på vei er velkommen.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Bor vel ca 2 km NV for deg på Haslum/Løkeberg Tar gjerne info til en som har peiling på knær. Kjenner jeg kroppen min rett kan dette både ta tid og kreve litt ekstra så alt som kan hjelpe på vei er velkommen.
    Er på tur allerede, er bare å holde deg i ro så skal vi få ordna dette.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    du bodde på haslum? heyhey, der kjenner jeg mange snuppetupper

jeg kan ringe han i morgen og høre men skal vi gå ut ifra at du er under Jumpers Knee diagnosen da eller?
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    du bodde på haslum? heyhey, der kjenner jeg mange snuppetupper

jeg kan ringe han i morgen og høre men skal vi gå ut ifra at du er under Jumpers Knee diagnosen da eller?
    Joda er en del fine snuppetupper i området Jeg tester meds (voltaren + steorider) pluss litt ro først. Om det ikke hjelper eller det blir verre med en gang jeg begynner å trene igjen tar jeg kontakt for å få kontaktpunkter til knespesialisten du kjenner.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Joda er en del fine snuppetupper i området Jeg tester meds (voltaren + steorider) pluss litt ro først. Om det ikke hjelper eller det blir verre med en gang jeg begynner å trene igjen tar jeg kontakt for å få kontaktpunkter til knespesialisten du kjenner.
    Deca? jumping

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Bump

har du fått orden på knærne dine igjen? =)
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Jo takk det går bedre! Første dagen i dag at jeg kunnne gå nogenlunde normalt. Men er helt kjørt i magen etter nesten 2 uker på Voltaren, og har begynt nedtrappingen av steoridene til å avslutte dette i helgen (noe legen ikke husket å anbefale). Det hjalp forresten ikke at jeg inntok godt med flytende smertestillende sist lørdag på julebord og ble litt over overmodig med å belaste kneet så det satte nok tingene litt tilbake. Kjører forsiktig til over nyttår før jeg belaster det noe særlig på trening igjen.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    må slutte å ride ranke med fruene da vettu, så slipper du å ødelegge kneet mer enn nødvendig

bra at ting går litt fremover ihvertfall da=) sliter veldig mye med knærne selv, så vet hvordan du har det.. særdeles ubehagelig, og et gedigent irritasjonsmoment når knærne tar kvelden!

god bedring bud =)
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    24
    Jeg har funnet ut at jeg har skadet menisken i mitt høyre kne. Skal operere i februar.
    Det skal bli godt å bli kvitt plagene.
    mvh slagelse

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av slagelse Vis post
    Jeg har funnet ut at jeg har skadet menisken i mitt høyre kne. Skal operere i februar.
    Det skal bli godt å bli kvitt plagene.
    hva slags skade, og hva slags operasjon?
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    24
    hva slags skade, og hva slags operasjon?
    Jeg hadde glemt at jeg ikke hadde skrevet i tråden før forrige innlegg. Jeg har hatt vridning på kneet når jeg spilte innebandy, og det ble veldig vondt med det samme. Ikke så ille at jeg ikke kunne gå - men vondt nok. Dagen etter uhellet var verre og de tre neste ukene var fæle. Etter det ble det mer stabilt, men det er fortsatt vondt.

Det er en meniskskade i mitt høyre kne. Skal ta atroscopi. Jeg vet ikke de om kommer til å fjerne den skadde delen, eller om de syr det sammen igjen. Det kommer legene til å avgjøre under operasjonen. Men uansett, jeg er lettet.
    mvh slagelse

Medlem thomson007 is on a distinguished road thomson007 sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Jeg hadde jumpers knee for ikke så veldig lenge siden og jeg kjenner meg igjen i de smertene der. Gjør det vondt når du legger trykk på kneet også? Eneste du kan gjøre er å holde det i ro og eventuelt gå til en fysioterapaut/osteopat. Jeg fikk nåler (akupunktur) i kneet og fikk behandling hver uke. Dette fikk fortgang på smertene og jeg er helt fresk i kne nå.

Er ikke sikkert det er jumpers knee, men du burde fått sjekka det for etter hva jeg har hørt kan du få kroniske smerter (?)

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av thomson007 Vis post
    Jeg hadde jumpers knee for ikke så veldig lenge siden og jeg kjenner meg igjen i de smertene der. Gjør det vondt når du legger trykk på kneet også? Eneste du kan gjøre er å holde det i ro og eventuelt gå til en fysioterapaut/osteopat. Jeg fikk nåler (akupunktur) i kneet og fikk behandling hver uke. Dette fikk fortgang på smertene og jeg er helt fresk i kne nå.

Er ikke sikkert det er jumpers knee, men du burde fått sjekka det for etter hva jeg har hørt kan du få kroniske smerter (?)
    Takker for råd.

Jeg har vært gjennom en kur med kortison steorider + Voltaren og en ny kur bare med Voltren. I tillegg har jeg ikke belastet kneet utover "vanlig bruk" før rett etter jul - dvs ikke trent bein på 6 uker. Har også merket litt i det andre kneet enn det som først ble ille.

Har nå begynt å trene opp igjen forsiktig. Bruker mange reps og og liten belastning og stopper med en gang jeg merker antydning til vondt. Det er ut som om dette har fungert for meg, men det gjenstår selvsakt å se hvordan dette utvikler seg. Jeg planlegger forsiktig trening på beina frem til hvertfall påske. Så får vi se deretter. Kommer det igjen prøver jeg nok osteopat eller naprapat.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    24
    Jeg kan si at jeg hadde skadet menisken. Det er nå fikset, og jeg er bedre enn jeg var før operasjonen. Har fremdeles vansker med å bøye kneet, men det er pga operasjonen. Det blir bedre for hver dag som går, og jeg fungerer som før - bare at jeg tar det med ro en stund fremover, og bygger kneet opp igjen sakte. Har trent en gang etter operasjonen, men ikke for fullt.
    Og til de som er redde for sykehus: Ikke vær redd. Legene er fantastiske! Jeg har fått full service når jeg har vært der, og jeg følte meg godt ivaretatt. De oppfyller dine ønsker så langt det lar seg gjøre. De er der for å hjelpe en, og bare snakk med de så ordner alt seg!
    Sist endret av slagelse; 27-04-08 kl 13:52 Begrunnelse: Jeg hadde skrevet feil! Derfor endrer jeg.

Medlem Villsvinet is a jewel in the rough Villsvinet is a jewel in the rough Villsvinet is a jewel in the rough Villsvinet sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    28
    Jeg fikk diagnosen Jumpers knee for sikkert 7 år siden og dette har aldri gått over selv om jeg ikke har belastet de noe særlig. Var hos fysio men dette var ekstremt kjedelige så jeg droppet ut.

har dere noen bra øvelser som kan kurrere dette? Thomson007?

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.