+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: knesmerter

Kliss nytt medlem hansen11 is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22

knesmerter

har de siste to ukene fått smerter på den kulen som er på innersiden av knærne når jeg løper. Dette forverres etter trening og dagen etter trening har jeg litt probelemer med å gå ordentlig. Det er merkbart bedre etter 3 dager uten trening, men jeg merker smertene med en gang jeg begynner å løpe igjen og de blir verre etter trening.

Spørsmålene mine er, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt det? Bør jeg oppsøke lege? Hva kan det dreie seg om? Og skal egentlig de kulene på innersiden av knærne være der?

Kliss nytt medlem Guttenfralagos is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Kul?

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22
    Er en kul eller et ben på innersiden av knærne mine i hvert fall, og det er der smertene ligger. Jeg snakker ikke om innsiden av kneet, men innersiden. Altså utsiden av innersiden hvis du skjønner hva jeg mener. Den siden som peker mot det andre kneet.

Kliss nytt medlem Guttenfralagos is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Tror ikke jeg har en kul der?

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitter noen muskler fast der om jeg ikke tar helt feil.. det hjelper nok å tøye de..
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Innsiden av knærne, det er på høyre side av venstre kne når du ser ned på knærne dine? Hvor eksakt sitter kulen? Øvre del av kneet eller nedre? Og er den lokalisert 90 grader på eller litt mot fremsiden eller baksiden av kneet? Med litt mer info kan det være at du får mer presise råd.

Uansett, får du vondt av å løpe kan det være en god ide å ta en pause fra løpingen og heller trene alternativt til du vet hva dette skyldes. Lege kan også være en god løsning.

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22
    det er på høyre side av venstre kne ja, og venstre side av høyre kne. Den kulen jeg har vondt i starter sånn ca midt i innersiden av kneet, og slutter i nedre del. Trodde da alle hadde en kul der? Kulen starter i hvert fall på innersiden av kneet, mens slutten dreier litt mot fremsiden av kneet, men kulen sitter på innersiden. Føler jeg er litt dårlig til å forklare, men håpere dere skjønner

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Er ingen ekspert men det kan høres ut som om det er festet til hamstrings - http://www.exrx.net/Muscles/Hamstrings.html

Hva kan virke mot dette (om dette virkelig er problemet)? Hvile, betennelsesdempende gel lokalt (f. eks. Orudis) og alternativt litt betennelsesdempende som Naproxen eller Ibux, deretter forsiktig opptrening igjen.

Trening = løpe for deg? I så fall kan det være en fordel og supplere med litt forsiktig styrketrening i tillegg for å styrke muskelatur og ikke minst bindevev. Gode øvelser som tar på hamstrings er markløft med strake bein og bein curl (apparat øvelse).

Få også gjerne en lege til å se på dette om det vedvarer og for en mer eksakt "diagnose".

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Noen som vet om det er anbefalt og bruke sånne knegreier som strammer knea? har lurt litt på dette selv om jeg skal vurdere å kjøpe noe sånt.
    Noen erfaringer?

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.