+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Knute på lats

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26

Knute på lats

Jeg har i den siste mnd hatt muskulatur i ryggen som bare har slått helt knute på seg. Latsen på begge sider er knallhard, og jeg har prøvd å få en fysioterapistudent til å massere, men det hjelper ikke i det hele tatt. Kjenner tendenser til det samme i pec minor. Har prøvd å tøye lats, uten at jeg føler jeg har fått noe særlig igjen for det.

Stråler ned til fingrene gjør det også, i perioder. Føler meg egentlig ikke begrenset av det annet enn at jeg kan få litt spennings-vondter, i tillegg til at det selvsagt reduserer evnen til en effektiv latsspread :P

Så, hva funker, når muskelen kommer i trassalder? Nåler? Triggerpunktmassasje? Noen som har vært ute for det samme? Har vært monsterstresset i en periode, og skjønner at ikke akkurat det nødvendigvis gjør ting bedre, og ser ikke bort fra at det er grunnen, men symptomdempende behandling er også av interesse her.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Broren min har hatt veldig god effekt av akupunktur ved muskelknuter i lats og trapz. Vet han smeller opp en avtale så fort han kjenner antydning til noe nå.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Du trenger noen sterkere hender til å masere en en liten fysio student..

Når jeg har fått mye knuter i lats så har det vært låsninger i ryggraden som har laget trøbbel utover.

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hehe, jeg skulle akkurat til å spørre hvor lang tid det tok før noen kom med forslag om massering her
    jeg hadde tippet lean&fin ville være først

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Regner med at en kveld med Guardian og et bra glidemiddel løser det meste?
    Så kan du jo kanskje få en massasje etterpå om det blir tid....
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

El Guapo Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Knallhard behandling hos kiropraktor gjør underverker hos meg. Fysio blir for fislete. Skikkelig brekking i ryggrad og nakke, og noen tunge albuer som presses knallhard der det gjør vondt. Tårene spretter, men det hjelper.
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det kan godt være triggerpunktbehandling, men jeg tør ikke leddmanipulasjon.

Men tusen takk for tips! Metro: Hvor går broren din?

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Det kan godt være triggerpunktbehandling, men jeg tør ikke leddmanipulasjon.

Men tusen takk for tips! Metro: Hvor går broren din?
    Han er så heldig at han har en fastlege med litt uvanlige videreutdanninger, så han gjør det der.

Medlem "Big-P" is a jewel in the rough "Big-P" is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2009
    Kjøp deg en lacrosseball og legg press på triggerpunktene dine. Her har du i hvert fall eksempler på hvor du bør trykke hvis du vet at det er lats og pec. minor som er stive.

Pec Min Trigger Point Diagram
    Latissimus Dorsi Trigger Point Diagram

MHG
    MHG er aktiv nå
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Har lacrosseball, og ruller en god del. Det slipper likevel ikke helt taket. Men nå er det ikke vondt lenger, så da bare får jeg det massert litt løst når jeg gidder.

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Hvilke fingre stråler smerten til? Er det lille- og ringfingeren?

MHG
    MHG er aktiv nå
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Stort sett begge. Ringfinger er kanskje verst.

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Var det kun smerte eller kjenner du svakhet i musklene, prikking?

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Med forbehold om at jeg ikke er spesielt god på norske medisinske uttrykk:

Det alle punktene du nevnte har til felles er at de innerveres av samme nerverot (C8) som er grunnen til at jeg klarte å gjette hvilke fingre det var snakk om. Smerte der du følte det er typisk for de bakre ryggvirvelleddene. I ditt tilfelle om teorien min stemmer vil det være mellom C7 og T1. Du har en på hver side som kan være en indikasjon på at det er høyt stress på leddet som for eksempel av en olympisk vektstang.

Med tanke på at du trener mye så kan det også bare skyldes muskelsmerter. Det er uansett verdt å undersøke årsaken nærmere.

MHG
    MHG er aktiv nå
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Ok, takk for tips

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Lats-alternativer?
    By vio in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 30-03-08, 17:37
  2. lats-benkpress