Ok, jeg kjeder meg litt. Lurer på om noen av dere klarer denne.
Asiatisk kvinne, 30 år
feber; leddsmerter, halter; vekttap; hypertensjon; forhøyet senkning (ESR); normocytisk, normokromisk anemi; ingen radialpuls; aortaklaffinsuffiens.
Ok, jeg kjeder meg litt. Lurer på om noen av dere klarer denne.
Asiatisk kvinne, 30 år
feber; leddsmerter, halter; vekttap; hypertensjon; forhøyet senkning (ESR); normocytisk, normokromisk anemi; ingen radialpuls; aortaklaffinsuffiens.
Jeg har sett på House! Vi må begynne å gi henne antibiotika med en gang, og når hun blir døende av det skal vi prøve noe nytt!
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Si hvilket antibiotikum du tenker på, så skal jeg gi deg svaret.
1500mg C-vitamin og en kopp grønn-te.
Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.
Jess
Mann 24, dropfoot, lett distal muskelsvakhet. Legger som omvendte champagneflasker!
Ren giveaway, jeg vet. Men interessant sykdom likevel, fikk en sånn pasient på muntlig nevroeksamen![]()
Det er skremmende vanskelig å lage gode spørsmål. Det er så fort gjort å nevne et karakteristisk tegn ved sykdommen som gjør det opplagt. Det er bedre med pasienter som ikke alltid har tydelige sykdomstrekk. :P
Hvor langt har du kommet i studiene?
Yngre kvinne funnet livløs i en vanndam rett ved et utested kl 0300. Hurtig overfladisk åndedrett, normal puls, ikke kontaktbar, reagerer ikke på smerte.
Hva sjekkes først?
Må sjekke bøkene ut. Jeg lærer av en eller annen grunn mye raskere når jeg ikke må lære noe til en spesifikk time/prøve.
Jeg er også på 4. Parakliniske fag er da fint om man har pasientangst :P
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni