+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: magesår

Bronse Member Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25

magesår

fikk en litt dårlig nyhet i går. har vist fått magesår
    har ikke fått no diet greier av legen enda så har ingen anelse om hva jeg kan spise... orker heller ikke prøve meg frem å se hva som går og ikke, så mitt spm er da om noen vet hva som er OK å spise når man har magesår?
    vil magen tåle proteinshake?

håper på noen kjappe svar for er veldig sultenwacko

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Da faren min fikk magesår var innstruksen som ved mange andre dietter.. Flere, men mindre måltider per dag. Unngå dårlig kolesterol/mettet fett(det innebærer også egg desverre), og unngå sterke krydder, salt ol. Kan ikke huske noen instrukd vedrørende proteiner. Men, verdt å ha i bakhodet, er jo det faktum av protein som regel har en svært lav ph noe som ikke er bra, uansett magesår eller ikke. Ved bruk av proteintilskudd kan det kanskje være lurt å titte innom PH-balanse-gutta sine tråder.. bare en tanke fra min side.. Lykke til.

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jay10 Vis post
    fikk en litt dårlig nyhet i går. har vist fått magesår
    har ikke fått no diet greier av legen enda så har ingen anelse om hva jeg kan spise... orker heller ikke prøve meg frem å se hva som går og ikke, så mitt spm er da om noen vet hva som er OK å spise når man har magesår?
    vil magen tåle proteinshake?

håper på noen kjappe svar for er veldig sultenwacko
    Du kan i grunn spise veldig mye, men bør være forsiktig med sterke ting og matvarer som inneholder mye "syre".. Shake skal nok gå veldig bra det altså.. Spise ting som er rent.. Ikke mye krydder osv.. Chilli er dødens..
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Mat som motvirker magesår: Bananer,bukkehornkløverfrø,fiken,hvitkål,brokkoli, blomkål,rosenkål,baldkål,neper,ingefær,lakrisrot,t e,chilipepper

Mat som kan forverre magesår: melk,øl,kaffe,koffein
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Bronse Member Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    utrolig kjipt om ikke jeg kan ligge høyt på proteinene var så godt i gang om dagen...

takker for tips folkens

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Mat som motvirker magesår: Bananer,bukkehornkløverfrø,fiken,hvitkål,brokkoli, blomkål,rosenkål,baldkål,neper,ingefær,lakrisrot,t e,chilipepper

Mat som kan forverre magesår: melk,øl,kaffe,koffein

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    hehehe jeg var litt dum engang.. fikk noe ala. magesår.. jeg slurpet i meg 4 liter appelsinjuice på to dager.. så og si hadde en flaske med appelsinjuice ved siden av meg hele tiden og slurpet det i meg utover hele dagen.. den tredje dagen klarte jeg seriøst ikke spise en eneste ting.. føltes som om alt var etset vekk i halsen og i magen.

Tok en uke før det var over, og det lille jeg spiste da var vel litt melk og noe lapskaus hehe..

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    jepp, i motsetning til hva folk tror, skader ikke chilipepperet mageslimhinnen og fremkaller heller ikke magesår. Det bidrar faktisk til å forebygge både bronkitt, emfysem og som i dette tilfellet; magesår.
    Cred`en går til kapsaicinet (det som gir den brennende smaken), er også et smertestillende stoff som lindrer hodepine når det inhaleres og leddsmerter når det injiseres med sprøyte. Så neste gang du har hodepine er det bare å fyre opp en chilipepper-joint, hah aha ha (en spøk det med jointen der, men resten skal være foe real)

Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg fikk selv begynnende magesår etter å levd på en diett bygget på sprit og aspirin i et par måneder. Kjøp syredempende tabletter på apoteker og pøs på med disse når du kjenner deg uvel. Prottisshake er intet problem, men vær forsiktig med alkohol, i hvert fall på tom mage.
    http://www.dingsekongen.no

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av n0xious Vis post
    hehehe jeg var litt dum engang.. fikk noe ala. magesår.. jeg slurpet i meg 4 liter appelsinjuice på to dager.. så og si hadde en flaske med appelsinjuice ved siden av meg hele tiden og slurpet det i meg utover hele dagen.. den tredje dagen klarte jeg seriøst ikke spise en eneste ting.. føltes som om alt var etset vekk i halsen og i magen.

Tok en uke før det var over, og det lille jeg spiste da var vel litt melk og noe lapskaus hehe..
    Er det så mye da? To liter juice for dag skulle da ikke være problem.

Banned Aquatic har en litt skamløs oppførsel
    Ble medlem
    03-2009
    Alder
    22
    er det ikke også mulig å utvikle magesår ved å drikke kaffe og trene FØR man har spist frokost? Og fordi egg inneholder høyt kolesterolnivå, så kan det føre til at man blir senil? Jeg har INGEN erfaring, så jeg bare spørr ved ren nysgjerrighet.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Min far ble frisk etter to ukers medisinkur. Det er visstnok forskjellige typer magesår, så det trenger ikke være den store krisen. Men, det kommer vel legen tilbake til etter hvert.

Dekadent n00b Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    De vanligste typene magesår er forårsaket av bakterien Helicobacter pylori og bruk av NSAIDs som feks brexidol og voltaren. Ved førstnevnte skriver legen ut en såkalt trippelkur med antibiotika. NSAIDs-indusert magesår behandles med syrenøytraliserende som feks lansoprazol (reseptbelagt).

Enkelte må også gjennom en gastroskopiundersøkelse for å ta prøver av slimhinnen i magesekken eller tolvfingertarmen, mens i tilfeller med H. pylori kan det holde med blod- eller pusteprøve for å påvise bakterien.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.