+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: magesmerte under knebøyøkt.

Standard jaktr har en flott utstråling
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22

magesmerte under knebøyøkt.

Under knebøytrening får jeg av og til en "brennende" magesmerte når jeg presser på for fullt. Forsvinner med en gang jeg slapper litt mer av.
    Er det for svak støttemuskelatur eller noe jeg kan gjøre for å få det vekk?

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    kanskje du har brokk?
    er det i området rundt navlen?

Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    leste litt om brokk, virket kanskje litt for dramatisk. Kjenner kun smerten under "full press".
    Smerten kommer i området til høgre for navelen, nærmere blindtarmen enn navelen.

Judge, Jury & Executioner darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Strammer du magen mye så kan mye skje som fører til det du prater om, det kan være at du bare får vondt i muskelen, at du presser magesyre opp mot lukkemuskelen i halsen, at du sprenger små blodårer i magesekken!

Ville først å fremst prøvd å spise lett fordøyelig mat i forkant av treninga for å redusere presset. Helst noe flytende med raskt opptak.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av jaktr Vis post
    leste litt om brokk, virket kanskje litt for dramatisk. Kjenner kun smerten under "full press".
    Smerten kommer i området til høgre for navelen, nærmere blindtarmen enn navelen.
    jeg har navlebrokk, og det kan bli vondt hvis jeg tar i. spesielt knebøy og beinpress.
    og det er visst ikke farlig.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    jeg har navlebrokk, og det kan bli vondt hvis jeg tar i. spesielt knebøy og beinpress.
    og det er visst ikke farlig.
    Endelig en gyldig grunn til å trene lite ben
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hehe, jeg er hardcore jeg. trent bein nesten hver uke i en liten mnd nå! tok 180x3 i bøy sist

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    fikk noen sånne brennende greier i lysken for en tid tilbake, ikke nå mer, kan hende det er siden jeg ikke husker siste jeg trena bein da men
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Gladgutt! Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Jeg hadde det samme. Akkurat som om noen stikker med en kniv et lite stykke under huden til høyre litt nedenfor navlen.

Fikk beskjed om at det var noe lignende alá et svakt rotatorcuff i skuldra, altså et punkt hvor det møttes mange sener/muskler / lignende.

Det jeg gjorde var å ta noen uker uten å trene hverken bøy eller markløft som brukte store muskler i bein og bukregionen. Så begynte jeg veldig lavt på vektene i bøy og mark, og økte 2,5kg hver uke. Nå kjenner jeg det ikke lenger, og regner med at jeg er kvitt det.

Måtte altså bare bygge det opp til å stadig bli sterkere.

Jeg halverte nesten vektene, og det fungerte for meg og kjente ingenting når jeg var tilbake på det jeg sluttet på pga smertene og kunne fortsette videre med økt styrke.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    Har spist havregryn og gainer før trening, forslag til hva jeg kan spise som vil kunne minke trykket?

Får se om det fortsetter og blir ett problem i mark også. Kjente ingenting under mark økta idag. Prøver litt til før jeg eventuelt kutter vekter. Beintrening er blitt gøy så håper jeg slipper det!

Takk for gode svar

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Kjenner jo ikke kroppen din, men en banan og litt nøtter kunne kanskje funket? Eventuelt en smoothie av noe slag?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    Ja, kan forsøke det før neste økt

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine