+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Merkelig i korsryggen etter knebøy

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26

Merkelig i korsryggen etter knebøy

Har i det siste fått en rar følelse i ryggen etter bøy som varer fra ca kvelden etter bøy og dagen etter treninga.

"Smerten" kan minne litt om stølhet, litt som når man har vært ute å jogga og den følelsen man får når man med strake bein bøyer seg ned mot tærne for å tøye hvor det da strekker litt ekstra i korsryggen.

Bare etter bøyen nå er det værre. Har vært sånn siden rundt 70kg på bøyen i 5x5. Kan være 2 årsaker slik jeg ser det nå.
    1. kjører 5x5 og 3 økter i uka med bøy, før var det somregel ikke mer enn 1 med knebøy.
    2. Prøver å fokusere på teknikk, brystet frem og rykken bak så den ikke krummer seg.

Det går somregel over dagen etter der igjen så det kan jo tyde på at det er stølhet og ikke skade sånn sett, men for sikkerhetsskyld spør jeg her om det er normalt at det skal være slik?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Hvordan er korsryggen din når du er nederst i bøyen? Er den rett nok?
    Kan jo hende at du bøyer den fremover litt, altså at teknikken ikke er god nok.

Om du derimot trener markløft ville den følelsen kun vært en godfølelse.

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    Hvordan er korsryggen din når du er nederst i bøyen? Er den rett nok?
    Kan jo hende at du bøyer den fremover litt, altså at teknikken ikke er god nok.

Om du derimot trener markløft ville den følelsen kun vært en godfølelse.
    Er forskjell fra den følelsen man får etter en knalløkt med mark ja.
    Har prøvd å sett fra siden og kan ikke se at jeg krummer nederst heller, squeezer som sagt glutsa på vei opp (prøver iallefall) for å unngå krum nederst i korsryggen.

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Kan være du har litt dårlig støttemuskulatur, og denne blir litt kjørt. Da vil det mao. bedre seg.

Eventuelt er det litt skvisings med skiver i ryggen fordi du krummer, eller så tåler de ikke belastningen helt enda.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Bronse Member Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Snakket med en fysio kar denne uken, da jeg sliter med noe lignende.
    Når jeg skal gå på fjellet feks, får jeg så pump og en smerte lignende følelse i korsryggen. Samme som når jeg kjører knebøy og mark.
    Han sa at det skyltes spenningsnivået i musklaturen. Jeg hadde for høy tonus/tunus.
    Jeg er rimelig stiv i harmstrings også, tonus der også.

Han snakket om at det fantes forskjellige metoder for å få ned spenningsnivået i musklaturen, bla. yoga og slike alternative greier.
    Jeg tøyer en del, desverre kun periodevis. Dette hjelper en del for meg når det gjelder hamstrings, rumpe og korsrygg.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Underdog Nicolas is a jewel in the rough Nicolas is a jewel in the rough Nicolas is a jewel in the rough
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    23
    Hva Baronene sitt problem angår, så kan jeg si at jeg også har dette problemet, men har en mistanke om at det i mitt tilfelle er teknikken som bør jobbes med.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kryor Vis post
    Jeg er rimelig stiv i harmstrings også, tonus der også.
    Når du sier at du er stiv i hamstern, vil det da si at du har problemer med å ha helt utstrakte ben, når du da f.eks skal tøye ut ved å ha begge hendene i bakken?
    nicolas is my name, and weightlifting is my game

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicolas Vis post
    Hva Baronene sitt problem angår, så kan jeg si at jeg også har dette problemet, men har en mistanke om at det i mitt tilfelle er teknikken som bør jobbes med.

Når du sier at du er stiv i hamstern, vil det da si at du har problemer med å ha helt utstrakte ben, når du da f.eks skal tøye ut ved å ha begge hendene i bakken?

Det klarer ikke jeg heller, men leste litt rundt og øver på å myke opp hamstrings nå.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Gluteus og hamstringtøying kan nok være tingen her.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Kan være du har litt dårlig støttemuskulatur, og denne blir litt kjørt. Da vil det mao. bedre seg.
    Er vel mest i denne retningen jeg tenker selv, iogmed at jeg som oftest har kjørt belte før når jeg har vært på 70kg+ i bøy.

Skal kjøre litt til og høre med han styrkeløftern som er innom gymmet iblant om jeg har god teknikk. Første gang jeg snakka men sa han at jeg hadde bra teknikk, men da løfta jeg også lettere.

Kjører også hamstringstretch etter hver økt nå for å se om det kanskje hjelper, er litt stiv. Klarer ikke henda helt ned i bakken. Rundt leggen går greit.

Bronse Member Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicolas Vis post

Ja, er stokk stiv.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Tror det er no galt med ryggen. Virker ikke som det er hamstringsa som er stive igrunn for når jeg skal ta hamstringstretch er det ryggen som det strekker mest i og er ryggen som gjør at jeg ikke klarer å strekke helt ned, ikke hamstringsa.

Virker som jeg er veldig stiv i ryggen. Noen flere øvelser jeg kan gjøre for å myke opp?

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Tror det er no galt med ryggen. Virker ikke som det er hamstringsa som er stive igrunn for når jeg skal ta hamstringstretch er det ryggen som det strekker mest i og er ryggen som gjør at jeg ikke klarer å strekke helt ned, ikke hamstringsa.

Virker som jeg er veldig stiv i ryggen. Noen flere øvelser jeg kan gjøre for å myke opp?
    http://www.bodybuilding.com/fun/stre...cle=Lower+Back

Google er tingen!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kryor Vis post
    Får kjøre noen av de.

Dropper forøvrig knebøy for ALLTID. Faens møkkaøvelse.
    Har nettop hatt en uke treningsfri og kjørte bøy igjen igår. Idag har jeg drittvondt i ene sia av ryggen.

Så ALDRI mer knebøy på meg.

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    testa frontbøy?
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    testa frontbøy?
    Ja, prøvde det for en stund siden. Helt ok øvelse, noe ustabil.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.