Fikk diagnosen muskellosjesyndrom i leggene tidlig mai i år. Legen sa det hadde skjedd over vinteren da jeg trente fotball 4-5 ganger i uka i tillegg til styrke. Legen sa det fanst muskellosjer både i leggene og i underarmene. Da jeg fikk diagnosen hadde jeg nettopp tatt en kur med kreatin, noe legen sa kunne ha medvirket til "skaden".

Litt etter jeg stoppet med kreatin begynte jeg gradvis å kjenne smerter i underarmene på forksjellige bicepsøvelser og måtte kutte ned til kun en øvelse. hadde for tiden da 3 bicepsøvelser på samme dag som jeg trente rygg. vet det er lett å pådra seg skader med for mye trening på biceps så har nå kun en bicepsøvelse. Etter jeg kuttet ned til en bicepsøvelse har underarmene blitt bedre.

Det jeg lurer på da er om det er pga feiltrening eller pga kreatinet som gjorde at jeg fikk smerter i underarmene? Har vert redd for å ta flere kreatinkurer pga dette, men er frisk igjen i bena og føler meg skikkelig klar til kreatin pga bra effekt forrige gang. Noen som kan hjelpe?

Når jeg først har laget en tråd: har jernmangel noe å si på treningsresultatet eller bare indirekte via humøret?

edit: for de som ikke vet hva muskellosjsyndrom er http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321445