+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Overtråkk i ankelen

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006

Overtråkk i ankelen

Jeg var litt klumsete på jobb igår å tråkket over med den ene ankelen, nå er den svært hoven. Den var ok i dag morges, men nå etter 12 timer på jobb så verker det skikkelig, og jeg hadde problemer med å få plass i skoen i kveld. Går utifra at hevelsen kun er blod, er det da mulig å "tappe" den på noe vis slik at det er muligheter for å få på seg sko i morgen? Det høres jo helt sykt ut, men jeg blir kanskje nødt. Noen faremomenter folk kan komme på utenom betennelse?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Saccosekk Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Det beste jeg kan anbefale deg er RICE

R=Rest
    I=Ice
    C=Comprsion
    E=Elavation

Etter jobb gjør du ikke en dritt. Du ligger på sofaen med foten i været. Bruk støttebandasje eller sportstape hele dagen, og propp i deg ibux for å få bukt med hevelsen.

Uansett hva du gjør ikke forsøk å sett tappekran på foten.

Hilsen overtråkkmesteren

Edit: Bruk også ispose ca 20 minutter et par ganger til dagen de første 48 timene.
    Don't train with machines, be one!

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Hehe, spilt fotball før du også skjønner jeg? Jeg har glassankler etter 15 år på banen, så det er ikke overraskende at det skjedde, men litt kjipt når man har problemer med å komme seg til og fra jobb pga at man ikke får på seg sko.
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Saccosekk Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa har mye å være stolt av Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Hehe, spilt fotball før du også skjønner jeg? Jeg har glassankler etter 15 år på banen, så det er ikke overraskende at det skjedde, men litt kjipt når man har problemer med å komme seg til og fra jobb pga at man ikke får på seg sko.
    Lite fotball igrunn, det som har tatt knekken på meg er løping i terreng. De få gangene jeg har tråkket over uten at jeg har vert på løpetur er de gangene jeg har gjort mislykkede stuntforsøk med skyhøy promille

Men jeg tror det skal gå greit om du ligger med foten høyt i natt og tar en ibux eller to. Du er ikke kvitt hevelsen helt, men den er bedre i morgen tidlig. Strengt tatt burde du ikke gått på jobb i morgen, men det skal igrunn ikke være noe problem så lenge du har støttebandasje på. Ingen hensikt å tråkke rundt på dårlig fot i 5 uker når du kan bli bra på 1 uke med hvile.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Hehe, jeg fikk vel strengt tatt beskjed om at jeg måtte holde meg borte fra jobb idag også, men så klarte jeg å lure meg inn likevel. Det skumle er jo at foten er toppers i 6-7 tiden om morgenen, mens i 5-6 tiden på ettermiddagen blir den betraktelig dårligere, før jeg må hinke meg i seng i disse tider. Hevelsen er også mindre om morgenen enn kveld, og om kvelden så kjenner jeg pulsen pumper i ankelen helt til jeg sovner. Sånn går det når man han øynene i veien nå man beveger seg.

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Hehe, jeg fikk vel strengt tatt beskjed om at jeg måtte holde meg borte fra jobb idag også, men så klarte jeg å lure meg inn likevel. Det skumle er jo at foten er toppers i 6-7 tiden om morgenen, mens i 5-6 tiden på ettermiddagen blir den betraktelig dårligere, før jeg må hinke meg i seng i disse tider. Hevelsen er også mindre om morgenen enn kveld, og om kvelden så kjenner jeg pulsen pumper i ankelen helt til jeg sovner. Sånn går det når man han øynene i veien nå man beveger seg.
    Tyngdekraften gutten min, tyngdekraften. Du har skadet et eller flere av de tre leddbåndene, slitt av leddbåndfibere, bedøvet nervene i huden og fått en betennelsesreaksjon.

På tross av dette så tramper du rundt som en elefant på Hydro, og sørger for at alt blodet du har i kroppen blir presset ned mot vevet på skadestedet. Ikke rart du er fin om morgenen og klumpfot på kvelden

But who am I to judge, jeg gjorde det samme når jeg jobbet som elektriker på byggprosjekter.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Går du til legen blir det tatt røntgen, du får en støtte-skinne-greie, utlevert krykker og resept på betennelsesdempende med beskjed om å ta det med ro .. Og til slutt en regning på ca 700,- ..
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Jeg jobber faktisk som elektriker, men ikke på Hydro. Men industriell som faen er jeg.

Nå ringte jeg til den lokale legen der jeg jobbet, men fikk beskjed om at siden jeg bodde i en anne kommune og at det ikke var akkutt så måtte jeg gå til fastlegen min. Har ringt så og si konstant fra 9-11 uten at noen tar telefonen, etter 11 fikk jeg beskjed om at de hadde "telefontid" fra 8-11 og 12-1. Jeg skal bytte fastlege.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tråkke rundt på en fot som er skadet er en fin måte å gjøre ting værre på. Skulle nok holdt deg hjemme i dag just in case.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Da har jeg vært hos fastlegen. Må si det var verdt å vente i over 1 time pluss å ringe i 2 timer for 1 mins trykking på en datamaskin. Fikk sykemelding fram til den 15.6. Ingen bandasje, ingenting for verken betennelser eller hevelser. Hvor går man for å bytte fastlege?

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Nå hadde du flaks, jeg har nettopp gjort dette selv, og det var overraskende enkelt. Problemet var å finne ledige leger. Jeg var på jakt etter Kvinnelig lege på 26 med store pupper. Dessverre var de eneste legene som hadde ledig kapasitet menn på rundt 45+

https://tjenester.nav.no/minfastlege...isloginside.do

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.