+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Patellofemoralt smertesyndrom

Medlem t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29

Patellofemoralt smertesyndrom

Noen her inne som har hatt noe lignende? Har smerte på yttersida rundt kneskåla, spesielt på yttersida over kneet. Verste smerteten er når jeg sitter, eller ved å gå i trapper. Hatt det i 3-4 uker nå, men blitt mye verre i påsken da jeg har sittet mer i ro en vanlig.

Skal bestille meg time hos lege til uka, men bare lurte om det var noen som hadde erfaring med det her inne.
    Du savnes Ullrich....

Er hat es nie leicht gehabt aber er hat immer gekampft

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Jeg har det og bruker innleggsåler

Du må rette opp fotsålen din, om du er plattfot?
    www.mthereseo.blogg.no

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Høres ut som et tilfelle av ITBS (Illiotibial Band Syndrom) om du ikke har/har hatt noen akuttskader i kneet. Sørg for å få strekt ut setet, hamstrings og quadriceps og jobb med å få massert skikkelig på yttersiden av låret, spesielt like under det illiotibiale båndet helt ytterst på vastus lateralis (ytterste quadricepsmuskel) og yttersiden av setet (gluteus).
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Medlem t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle t-mobile er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Jeg har det og bruker innleggsåler

Du må rette opp fotsålen din, om du er plattfot?
    Slitt med føttene siden juni 2009, og fikk laga med såler da jeg var tverrplattfot og hadde høy fotbue.

Har du hatt det lenge/evt blitt kvitt det?
    Du savnes Ullrich....

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar Vis post
    Høres ut som et tilfelle av ITBS (Illiotibial Band Syndrom) om du ikke har/har hatt noen akuttskader i kneet. Sørg for å få strekt ut setet, hamstrings og quadriceps og jobb med å få massert skikkelig på yttersiden av låret, spesielt like under det illiotibiale båndet helt ytterst på vastus lateralis (ytterste quadricepsmuskel) og yttersiden av setet (gluteus).
    Skal prøve på dette. Er det noen kremer som hjelper om man maserer inn?
    Du savnes Ullrich....

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Jeg har hatt ITBS, og din beskrivelse av skaden minner ikke om dette, da ITBS er en betent sene på utsiden av låret og ned mot toppen av leggen. Altså noen centimeter fra kneskålen.

Et bilde som viser lokaliseringen av de to til nå nevnte skadene:

Kilde:

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av t-mobile Vis post
    Slitt med føttene siden juni 2009, og fikk laga med såler da jeg var tverrplattfot og hadde høy fotbue.

Har du hatt det lenge/evt blitt kvitt det?

Jeg vil alltid være plattfot, men kneplagene har gått fra 8 på en skala fra 1-10 til 0.5
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Jeg vil alltid være plattfot, men kneplagene har gått fra 8 på en skala fra 1-10 til 0.5
    Hva har du gjort for å bli bedre i knærne dine?
    Du savnes Ullrich....

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Rette opp fotsålen!

Dette fører "automatisk" til riktigere belastning av knær, bekken, hofter, rygg.. all of the above med andre ord! :P
    www.mthereseo.blogg.no

Kliss nytt medlem malla is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    22
    vis du er plagde å gå i tropper, og etter du har trent men har du vondt andre plasser for eksempel armer, å muskler OVS..?

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    sikkert +90% av smerter i ben forårsakes nederst i foten. fotsåle støpt etter foten+justering er tingen, 1000-1500kr
    You are hotter than 92% of men on this site!

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Kneet er helt bra igjen etter behandling hos fysio. Ho fant en del knuter i låret som ho mente kom av at jeg knakk lårhalsen for snart 20 år siden. Etter behandling av disse slapp smertene i kneet også.

Men takker for råd!!
    Du savnes Ullrich....

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.