+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Rygg-skulder problemer

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36

Rygg-skulder problemer

Problem: Får ikke løftet venstre arm mer en 80 grader ut fra kroppen når jeg tar den ut til siden. Da er det bom stopp. Gjør ikke vondt, men det bare stopper. Virker som det er noe som holder igjen skulderbladet så jeg ikke får rotert skulderen. Om jeg tar den forover og opp så går det "greit", men da stikker venstre skulderblad ut 5-10cm lengre en høyre skulderblad pluss jeg får vondt på innsiden av skulderbladet etterpå.

Problemt oppstod etter at jeg hadde løpt rundt med 30-40kg sekk i en ca 5 dager en 18-19 timer i døgnet. Når jeg var ferdig så klarte jeg ikke løfte noen av armene, men etter en del massering og slikt så ble høyrearmen bra etter 1-2 uker. Venstre armen ble noe bedre men så stoppet forbedringen opp.

Hadde masse muskelknuter i starten og de har jeg massert mye og de er stort sett borte, men skulderen/armen vil fremdeles ikke virke. Har prøvd å tøye blant annet med å henge i chinstang og ta tak i dørkarm og presse. Førstnevnte hjelper ikke noe, sistnevnte fører bare til jeg får vondt innenfor skulderblad.

Var hos lege for å få det registert når det ikke var blitt bra etter 5 uker. Han mente det var en lammelse i nervebanene som går nedover langs trapz og inn bak skulderbladet( til serratus anterior) og at den lammelsen ville gå bort gradvis etter 1-3 mnd. Hvis ikke den gjorde det fikk han sende meg til eksperter.
    Jeg kunne også prøve å kjøre øvelser og tøying som går på Subscapularis og Serratus Anterior

Noen som har noen tips og triks på ting jeg brurde prøve. øvelser, tøying. Litt lei av å være invalid...

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Sekken ligger jo å klemmer på trapezius og noen nerver som kommer inn i skulder/arm. Hvi noe har blitt forknytt her kan det jo være at trapezius ikke klarer å løte skulderbladet for å gi deltoideus mer "leverage", og at det er derfor det stopper. Ellers ville jeg vel egentlig aldri tatt imot råd fra hvemsomhelt over internett, men heller gått til en terapeut
    Edit: d'oh, nå etterpå så jeg det som sto i midten der... jaja
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Svigermor's drøm voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    tigerbalsam er jo verdt et forsøk, ikke at det løser problemet aleine men..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    tigerbalsam er jo verdt et forsøk, ikke at det løser problemet aleine men..
    Har brukt bøttevis.. massererer hver dag osv..

Forøvrig tror jeg lamelsen begynte å slippe i går, begynt å få tilbake bevelgeligheten nå. Virker nå som det bare er muskelen som må trenes opp igjen til full bevegelse etter 2 mnd uten..

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.