Problem: Får ikke løftet venstre arm mer en 80 grader ut fra kroppen når jeg tar den ut til siden. Da er det bom stopp. Gjør ikke vondt, men det bare stopper. Virker som det er noe som holder igjen skulderbladet så jeg ikke får rotert skulderen. Om jeg tar den forover og opp så går det "greit", men da stikker venstre skulderblad ut 5-10cm lengre en høyre skulderblad pluss jeg får vondt på innsiden av skulderbladet etterpå.
Problemt oppstod etter at jeg hadde løpt rundt med 30-40kg sekk i en ca 5 dager en 18-19 timer i døgnet. Når jeg var ferdig så klarte jeg ikke løfte noen av armene, men etter en del massering og slikt så ble høyrearmen bra etter 1-2 uker. Venstre armen ble noe bedre men så stoppet forbedringen opp.
Hadde masse muskelknuter i starten og de har jeg massert mye og de er stort sett borte, men skulderen/armen vil fremdeles ikke virke. Har prøvd å tøye blant annet med å henge i chinstang og ta tak i dørkarm og presse. Førstnevnte hjelper ikke noe, sistnevnte fører bare til jeg får vondt innenfor skulderblad.
Var hos lege for å få det registert når det ikke var blitt bra etter 5 uker. Han mente det var en lammelse i nervebanene som går nedover langs trapz og inn bak skulderbladet( til serratus anterior) og at den lammelsen ville gå bort gradvis etter 1-3 mnd. Hvis ikke den gjorde det fikk han sende meg til eksperter.
Jeg kunne også prøve å kjøre øvelser og tøying som går på Subscapularis og Serratus Anterior
Noen som har noen tips og triks på ting jeg brurde prøve. øvelser, tøying. Litt lei av å være invalid...

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat