+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Skade I høyre skulder/Sene- og slimposebetennelse

Medlem linni is on a distinguished road
    Ble medlem
    10-2004

Skade I høyre skulder/Sene- og slimposebetennelse

Hei..

Er 24 år og vært hos kiropraktor en del ganger nå pga. vond skulder.
    Dette merkes ikke særlig på en vanlig dag, men under skulder/brystøvelser med både stank og maualer så kjennes en slags knirk ved nedrepunkt/stang ved bryst og skal til og løfte, så knekker det litt i høyreskulder som kan høres og når stangen er løftet noen cm så forsvinner knekkpunktet og alt er fint.
    Det er ikke noe særlig smerte, kun ubehag.
    Dette gjelder som sagt i alle pressøvelser for skulder og bryst.
    Jeg har en anelse om at det kan være IMPINGEMENT SYNDROM eller SUBACROMIAL BURSITT som det kalles på fagspråket.
    Kiropraktoren min mener at dette sikkert er pga. rotarycuff musklene mine som ikke er helt sterke og dette kan jo sikkert stemme.
    Men jeg er pr dags dato like sterk i både høyre og venstre skulder og klare fint og trene med tung belastning, men er dette lurt?
    Bør jeg kansje kun trene skulderøvelser som ikke inngår over hode dvs. Skulderhev, stående roing osv. Og kansje ta det noen hakk ned på bryst treningen også?

Hva sier dere?
    Jeg har værtfall blitt anbefalt rotary cuff øvelser, men som dere vet så blir en ikke mr. olympia av den grunn

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    YTWL før alle overkroppstreninger (sjekk YouTube) Dropp press over hodet om det gjør vondt. Sørg for at du spenner opp kroppen ordentlig før brystøvelser. Skuldre ned og bak, og frem med brystkassen.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Vondt i høyre skulder
    By Omen in forum Skader
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 02-03-05, 10:48
  2. Seriøs skulder skade
    By korny in forum Skader
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 26-09-04, 20:25
  3. diagnose sene-betenelse?
    By Aspartam in forum Skader