+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: skade i ryggen?

Tdk
    Tdk er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Tdk is on a distinguished road Tdk sin avatar
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22

skade i ryggen?

var ute her forleden kveld og drakk litt.. (bare for å komme i go-humør)
    Jeg og LxY, spilte litt fotball, etter noen cider og øl, og litt stygg vin.

er ikke helt sikker på hva som akkurat skjedde, men tror jeg skled på det våte gresset ellerno, iallefall jeg datt. landa rett på siden av ryggen, og slo meg fælt i området rundt ryggmuskelen "latissimus dorsi", på venstre side.. (se det røde område på bilde under)

nå, to dager etterpå er det vondt, uansett hva jeg gjør. når jeg ligger i senga og skal sove, puster dypt inn, røyser meg fra stoler eller gulvet, snur meg, osv.osv...

hva bør jeg gjøre for å bli bedre?
    - massasje? massasje-stol?
    - forsiktig trening av området?
    - besøke lege?

eller bør jeg bare slappe av? tar ikke det lang tid å bli god igjen da?

LxY: ikke flir!

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det ser rødt og hovent ut, men det burde gå over om noen dager

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    bristet ribbein? Ville hørt med lege for sikkerhets skyld.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    bristet ribbein? Ville hørt med lege for sikkerhets skyld.
    Var det første som slo meg også..

Gå sjekk det du!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sånn går det når man ikke er forsiktig Tdk

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av LxY Vis post
    Sånn går det når man ikke er forsiktig Tdk
    Det var sikkert du som dyttet han
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Det var sikkert du som dyttet han
    neida, det var jo jeg som skulle motta passningen han skulle slå

og desuten, jeg er alltid snill

Tdk
    Tdk er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22
    jeg har fått legetime på onsdag. skal sjekke opp nermere da.

fikk tak i smertestillende på apotek idag. den heter Ibumetin. de på apoteket sa dette var en de ville anbefale.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Om smerten er konstant, så er det nok som sagt tidligere, brist eller brekt ribbein. Har selv brukket et ribbein under en rulleskøyte"ulykke", å vet at det ikke er så veldig godt! Jeg landa på ryggen på en rampe, å det stikker faktisk litt ut foran i dag, så jeg har en brystmuskel som aldri vil bli fin.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Tdk
    Tdk er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22
    jeg er redd for at dette er som dere sier, en liten brist i bakre ribbein.
    det er vondt å bøye seg etter noe på bakken, puste dypt inn, ligge, reise seg, sette seg, nyser/hoster, eller tar på der det er vondt.
    bruker å holde der når jeg må bøye meg etter noe, og det hjelper litt. men det er vondt, ja

Tdk
    Tdk er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    22
    Oppdatering:

legen kjente på ryggen, kjente på muskler og ribbein.
    hun kom fram til at dette var et brudd/brist i to av mine ribbein.

jeg må holde meg iro i fire forbanna uker framover. kan ikke gjøre noe som helst som gjør at jeg bruker muskler i rygg.
    jeg kan ikke strekke meg, bøye meg, ligge på mage/siden, løfte ting over 5kg, reise meg fort, springe, eller lignende som utsetter ryggen..

hva kan jeg da gjøre disse fire ukene, utenom trening? bare tenke kosthold, og vente?

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ja, hør på legen
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Kliss nytt medlem Frøken is on a distinguished road Frøken sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    35

Thumbs up

Sitat Opprinnelig skrevet av Tdk Vis post
    Oppdatering:

legen kjente på ryggen, kjente på muskler og ribbein.
    hun kom fram til at dette var et brudd/brist i to av mine ribbein.

jeg må holde meg iro i fire forbanna uker framover. kan ikke gjøre noe som helst som gjør at jeg bruker muskler i rygg.
    jeg kan ikke strekke meg, bøye meg, ligge på mage/siden, løfte ting over 5kg, reise meg fort, springe, eller lignende som utsetter ryggen..

hva kan jeg da gjøre disse fire ukene, utenom trening? bare tenke kosthold, og vente?
    Costafracturer og brist er smertefulle opplevelser. En kan forvente en økning av smerter med en topp etter ca 1 uke. Ettersom dette involverer en rekke underliggende muskulatur, som benyttes under respirasjon, kan dette forplante seg og gi utstrålinger. Vær påpasselig med å ikke kompensere med hjelpemuskulatur, slik at du ender med stiv nakke, lumbalstivhet og lignende. Du bør høre med din lege om du kan få en rekvisisjon til fysio, for å redusere tilleggsbelastninger.

Men når det er sagt, er slike småfracturer relativt ufarlige. Men de er ikke mindre vonde av den grunn. Lykke til og god bedring
    Å tåle, å vite, å handle....grunnlaget for kontroll

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.