+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Skuldre/holdning/upper-cross-syndrome?

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Skuldre/holdning/upper-cross-syndrome?

Som mange andre unge, overivrige benkpressfantaster pådro jeg meg for noen år tilbake en svært fremoverlendt holdning. Overdimensjonert fremside på skuldre, underdimensjonert bakside og midtre del av trapezius. Siden den dag har jeg gjort alt jeg kan for å rette opp dette og har etterhvert bygd opp en bra bakside på skuldrene, det samme gjelder for trapezius, brystet har blitt bredere pga strekken og jeg ser rett og slett bedre ut.
    Men, fortsatt er det noe som ikke stemmer, skuldrene mine sitter fortsatt feil på en måte slik at øvre del av ryggen "runder" for mye mot nakken og brystet ser for lavt ut, skuldrene føles for høye...tror jeg, det ser rett og slett feil ut fra siden.

Jeg mistenker at scapula ligger feil, at det er differanse i styrken på musklene som holder den eller noe.. Kan jeg være inne på noe? Og i tilfellet, hva gjør jeg for å rette dette ytterligere opp?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Isåfall måtte du hatt for sterke levator scapulae. Jeg har litt av det samme selv. Mistenker at det ville latt seg løse med good mornings og mer trening av obliquene.. og øvelser som drar skulderbladene nedover, ikke opp.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Passet forsåvidt godt at avataren din dukket opp, skuldrene mine fra siden er som dine på bildet bare et par cm lenger nordøst.(med mer markant fremside, men dårligere bryst, nakke og biceps vel og merke... )

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Isåfall måtte du hatt for sterke levator scapulae. Jeg har litt av det samme selv. Mistenker at det ville latt seg løse med good mornings og mer trening av obliquene.. og øvelser som drar skulderbladene nedover, ikke opp.
    Good mornings og obliquene? Du snakker altså om å trene musklene på siden av magen?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Good mornings og obliquene? Du snakker altså om å trene musklene på siden av magen?
    Ja, siden av magen og erector spinae. Jeg kan ikke se for meg at holdningsbristen skyldes svake trapezius i og med at jeg tar mer i roing enn benk, sånn ca.

Ble medlem
    09-2004
    Jeg gir det et forsøk! Har aldri noengang trent obliques, så det kan jo bli spennende.

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hvilke øvelser planlegger du å gjøre for obliques?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Noen som vil poste bilder av typisk dårlig holdning som er mest vanlig, og hvordan den burde se ut?

Er ikke helt fornøyd med min egen holdning, men har problemer med å se hva som er galt. Eller hvordan jeg kan gjøre det bedre.. Hadde vært gøy å sett noe bilder ihvertfall

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Trapezius er jo, som iallefall mange her vet, en muskel man deler i tre: øvre, midtre og nedre.
    Dersom øvre delen er kort, vil hele scapula inkludert acromion (kulen på kragebenet ved skulderen) være elevert.
    Dersom kun levator scapulae er kort, vil man se at man får en klar "nedoverbakke" fra halsen/nakken ned mot skuldrene. Øvre trapezius er ofte for lang i disse tilfellene.
    Dersom levator scapulae er kort vil man se at nedre del av scapula ligger nærmere ryggraden enn øvre del. Altså at scapula er nedoverrotert. Veldig vanlig dette her.
    Beste måten å trene øvre trapz på, er å gjøre shrugs med armene over hodet. Med armene langs siden, rekrutteres levator scapulae i større grad.
    Scapula skal ligge mellom T2 og T7. Ta bilde i speilet
    Hvis jeg forklarer dårlig, får dere bare kjefte på meg og be om bedre forklaring
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.