+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Smerte i håndledd ved bicepsøvelse

Kliss nytt medlem evgis is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    21

Smerte i håndledd ved bicepsøvelse

Det går fint å trene biceps ved å holde armen skrå, slik at tommelen peker opp og lillefinger ned. Men holder jeg armen med underarmen opp og legger press på handflaten, kjenner jeg en intens smerte i og ved kulen som ligger ved håndleddet(ca 7cm under lillefingerknoken).

Startet å kjenne ubehag i August. Jeg har tatt det rolig og forsiktig i 1-2 måneder nå, har nesten helt kuttet ut med bicepsøvelser og ryggøvelser fordi jeg tror dette kan forverre problemet ytterligere.
    Har noen hatt dette problemet før?
    Blir takknemmelig om dere kommer med tips/tanker om dette!=)

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Har litt samme problemet. Tror det kommer av at jeg er forholdsvis stiv i skulder-, albue- og håndledd. Litt strekking og beveglighetstrening kan hjelpe deg (forutsatt at det ikke er noe annet dette skyldes).

Dessuten finnes det da hauger av øvelser du kan ta uten å ha rent underhåndsgrep.

Underdog Nicolas is a jewel in the rough Nicolas is a jewel in the rough Nicolas is a jewel in the rough
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    23
    For meg høres det ut som om du legger selve stangen midt i håndflaten din og at smertene kan komme av dette, slutt med det.

Riktig plassering er når du lar stangen hvile på den øverste delen av håndflaten, altså midt imellom leddet til fingrene og håndflaten, men det visste du sikkert? :P

Dessuten kan det være en idè å holde håndleddene varme med støttebandasje. Det funket for meg da jeg hadde et lignende problem.
    nicolas is my name, and weightlifting is my game

Superior newbie Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara er et navn kjent av alle Ciara sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    27
    Ez-stang.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.