+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: smerter i leggen ved jogging

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22

smerter i leggen ved jogging

Jeg var å jogget idag og fikk på slutten nokså vont på framsiden av leggen... ganske langt ned..

kjennes ut som det er i Tibialis Anterior, men er ikke sikker..

Noen som vet hva dette kan komme av?

jeg pleier også å få vondt i korsryggen...

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg tipper shin splints. Har du mye svai i korsryggen? Og hvordan er bevegeligheten i ankelleddet?
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Jeg tipper shin splints. Har du mye svai i korsryggen? Og hvordan er bevegeligheten i ankelleddet?
    Hva er shin splints? Har vel passe svai... løper normalt vil jeg tro.. Jeg kan bevege ankelen fint nå... men rett etterpå var det som om jeg var veldig stiv, bare at jeg hadde ekstra vondt i tillegg.

Medlem arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av LxY Vis post
    Jeg var å jogget idag og fikk på slutten nokså vont på framsiden av leggen... ganske langt ned..

kjennes ut som det er i Tibialis Anterior, men er ikke sikker..

Noen som vet hva dette kan komme av?

jeg pleier også å få vondt i korsryggen...
    Har du vondt nede i ankelen eller i Tibialis området?

(Jeg har hvertfall vondt under skinnleggen i Tibialis området,
    noe som jeg tror kommer av overbelastning slik at det har blitt betennelse.)

Er det noe slikt du har?

Tar litt trening for å få til det da... det kommer som oftes lurende.
    "Arroganse og selvinnsikt er sjeldent å finne i en og samme person"

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av arctic_celi Vis post
    Har du vondt nede i ankelen eller i Tibialis området?

(Jeg har hvertfall vondt under skinnleggen i Tibialis området,
    noe som jeg tror kommer av overbelastning slik at det har blitt betennelse.)

Er det noe slikt du har?

Tar litt trening for å få til det da... det kommer som oftes lurende.

Er ikke i selve ankelleddet nei... er nok i Tibialis området... får vondt når jeg tar opp fotbladet slik at muskelen på framsiden strammes. Godt mulig jeg har det samme som deg... (selv om jeg ikke har trent ben så mye)
    noen tips for å gjøre det bedre?

Medlem arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Er ikke i selve ankelleddet nei... er nok i Tibialis området... får vondt når jeg tar opp fotbladet slik at muskelen på framsiden strammes. Godt mulig jeg har det samme som deg... (selv om jeg ikke har trent ben så mye)
    Jeg er sannelig ikke sikker.
    Min smerte kommer pga av at jeg har trent for mye på kort tid med løping.
    Den belastningen tålte tydligvis ikke foten min.

Jeg tok det med ro en stund og da ble det bedre/borte.
    Men så begynte jeg med løpingen igjen og da blusset smertene frem etter noen dager.
    Så jeg skal faktisk til legen en tur for å få enten få noe som kan behandle det området med... ellers så blir det pillespising og behandling av hele kroppen.

Men jeg har en betennelse da.. for deg så høres det ut som du har bare strekt en muskel eller noe sånt?
    "Arroganse og selvinnsikt er sjeldent å finne i en og samme person"

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Benhinnebetennelse tipper jeg. Gni fingeren hardt mot benet på fremsiden, kjennes det knudrete ut?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Mest sansynlig er det bare å tøye litt.. evt la de hvile en periode, ikke løpe osv før du føler det er bedre.. Jeg får jævlig vondt og en helvetes pump forran på legg når jeg har gått mye cardio i perioder, det pleier jeg fikse med massasje og tøying.
    Det meste kan fikses med litt tøying!!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av arctic_celi Vis post
    Jeg er sannelig ikke sikker.
    Min smerte kommer pga av at jeg har trent for mye på kort tid med løping.
    Den belastningen tålte tydligvis ikke foten min.

Jeg tok det med ro en stund og da ble det bedre/borte.
    Men så begynte jeg med løpingen igjen og da blusset smertene frem etter noen dager.
    Så jeg skal faktisk til legen en tur for å få enten få noe som kan behandle det området med... ellers så blir det pillespising og behandling av hele kroppen.

Men jeg har en betennelse da.. for deg så høres det ut som du har bare strekt en muskel eller noe sånt?
    Jeg har ikke løpt så mye i det siste da.. jeg skal prøve å løpe mer å se om det blir like vondt... tror noe av grunnen kan være at det er en god stund siden jeg har løpt i terreng... Jeg tror ikke det er en strekk... er litt usikker på om det er i beinet eller i muskelen..

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Benhinnebetennelse tipper jeg. Gni fingeren hardt mot benet på fremsiden, kjennes det knudrete ut?
    Kjenner ikke noe spesielt..

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Noen som vet hva det med korsryggen kan være?

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Noen som vet hva det med korsryggen kan være?
    Tøy gluteus og mye av problemet kan forsvinne , les her og her

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Tøying av gluteus kan også gjøre problemet større. Har du noen tanker bak denne anbefalingen, eller slenger du bare ut noe du har hørt en gang?

Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Tøy gluteus og mye av problemet kan forsvinne , les her og her
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Tøying av gluteus kan også gjøre problemet større. Har du noen tanker bak denne anbefalingen, eller slenger du bare ut noe du har hørt en gang?
    Det er anbefalinger jeg har fått av mine behandlere opp gjennom, har fungert veldig bra på meg og også på de jeg har nevnt det for Forklar hvordan det kan virke i motsatt retning?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Dersom trådstarter har, som så mange andre, stramme hofteleddsbøyere, anterior bekken-tilt og overdreven lumbal lordose, står ofte gluteus på strekk og er relativt svak (i forhold til antagonist). Tøying av gluteus vil i dette tilfellet gjøre tingene verre. Motsatt tilfelle, som jeg "lider" av, er såkalt "military spine" med nesten ingen lordose eller kyfose og stramme gluteus. Jeg kan med fordel tøye gluteus.

Det er viktig å vite hvordan muskler, og deres relative lengde/spenning står i forhold til hverandre. Å fikse ugunstige fource couples er viktig, og man må vite hva man driver med. Mye uvitenhet er farlig, men litt kunskap kan være like skadelig. Jeg har ingen formell utdannelse innenfor dette emnet, men jeg vet da såpass.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Godt innlegg der fowler. Som libresse. Hva foreslår du ved shin splints?
    Damen min har det.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg stjeler et svar fra Eric Cressey her:
    "Dorsiflexors — A few sets of dumbbell dorsiflexions can go a long way in preventing shin splints and the typical lateral rotation of the feet that accompanies today's most common postural abnormalities. These interventions can be paired with PNF and static stretching of the plantarflexors with great success."

Se også på holdningen hennes. Dersom hun har overdreven lumbal lordose, svake glutes, stramme hofteleddsbøyere osv, er hun sannsynligvis veldig quad-dominant og bærer kroppsvekten fremme på foten. Når hun løper og går, vil dette føre til at hun "spretter" istendenfor at hun "glir" og dette kan igjen føre til problemer med shin-splints.
    Dersom dette er tilfellet:
    Dorsifleksjon, markløft, box-squats, pull-throughs, et par øvelser for nedre rectus abdominus og obliques externus(for å tilte bekkenet litt bakover).
    Det er også viktig å tøye soleus/gastrocnemius og hofteleddsbøyere
    Vedlagte bilder

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.