Har i litt over ett år hatt smerter i skuldra, dette har variert med hvor vondt det er.Har tidligere vært hos legen der det ble ble diskutert kortisonsprøyte, men vi ble ening om å vente og se det ann.Noen som har tips/erfaringer/løsninger?

Har i litt over ett år hatt smerter i skuldra, dette har variert med hvor vondt det er.Har tidligere vært hos legen der det ble ble diskutert kortisonsprøyte, men vi ble ening om å vente og se det ann.Noen som har tips/erfaringer/løsninger?
Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!
I litt over ett år bare. Jeg har hatt det jevnlig i løpet av mine mange år på gym
Løsningen er; tøying, fokus på bakside skuldre, rotatorcuff og tigerbalsam o.l. Jeg har iallefall merket radikal nedgang og forbedring i skuldersmerter etter at jeg satte fokus på disse tingene.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Hva med den tøyemåten doggcrap anbefaler? Har selv brukt den over lengre tid og har ikke hatt noe problem med skuldrene siden.
Tar et kosteskaft og roterer det bak skuldrene.
http://www.youtube.com/watch?v=ifxxbWwzKio
Du skal prøve å dra henda fra hverandre samtidig som du trer den over hue som på filmen.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Den er genial, er en PDF som illusterer og forklarer litt rundt det, google det.
Den anbefalte vel no sånn som 20 rep bredt grep, 20 smalere, 10 smalere (tot 50). Så kan du prøve å få hendene nærmere og nærmere hverandre etter hvert, det er ganske vrient men øker vel fleksibiliteten. Det gir forøvrig en ganske heftig pump i skuldrene de første gangene.. hehe
Jeg hadde vondt i skuldra en periode over flere måneder. Kjørte sånn tøying hver dag 1-2 uker og smertene ble borte.
Det som var greia hos meg (tror jeg), var at jeg hadde mer press og mindre som dro bak, så fikk lite fleksibilitet bakside skuldre. Tøye øvelse og mer fokus på bakside skuldre tru jeg er en god kombo.
tøying som i dc
varme opp rotatorcuff bra før all bryst og skuldertrening
selolje i store mengder
mye mere bakside skuldre
Etter jeg begynte med det har jeg ikke kjent noe i skuldrene siste 2-3 årene![]()
Mye gode tips her. Kortisonsprøyter, betennelsesdempende og orudis gel har aldri gjort nevneverdig for min skulder. Annet enn å dempe symptomene til en viss grad. Tøying og treningstipsene over derimot, har over tid bedret selve problemet. Jeg har også hatt god effekt av noen timer hos kiropraktor, hvor jeg også har fått bra input vedrørende strekking og trening av underdimensjonerte muskler.
tøying av div muskler tilknuttet skuldren, noen som var tips til hvordan?
Sliter selv med høyre skuldere, har vert problem lenge. Har mye mindre bevegelse område på høyre vs venstre.
Å sliter med smerter undere trening, spes. bryst(benk med stang er nok verst føler jeg)
Sist endret av Siqualone; 12-08-10 kl 12:59