+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Smerter i underarm

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26

Smerter i underarm

Dette har pågått såpass lenge nå og jeg er dritlei av det. Tenkte å høre om noen kjenner igjen dette.
    Hvis jeg holder/løfter en manual osv i "curl-posisjon" får jeg VONDT i underarmen. Det kjennes ut som det er i beinet, kan ikke kjenner det i noe muskel liksom. Kjenner det spesielt godt på undersiden. Det gjør vondt som verst når jeg legger fra meg manualen, men hvis jeg holder dne lenge på stativet før jeg slipper den kjenner jeg ingen ting.
    Altså slipper jeg raskt(vanlig) gjør det dritvondt. Bruker jeg lang tid merker jeg ikke noe særlig.

Knotete forklart men håper dere skjønner casen! Dette gjelder også curlstang. Kjenner ingen ting i press-øvelser.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Superior newbie Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    02-2005
    har akkurat samme problem, så jeg pleier å holde litt før jeg slipper for å slippe smerten.

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Vet ikke med deg, men jeg fikk det rimelig plutselig for noen måneder siden. Det er jo noe galt en plass, men hva?
    .......................................R.I.P..........................................

Superior newbie Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle Petter'n er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    02-2005
    samme her også, fikk det for noen mnd siden, var jævli ille en periode..men så gikk det litt over...men har hatt svake smerter hver gang jeg har tatt de øvelsene som du nevner

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Dette må vi finne ut av. Er det HITman vi skal rope på?

Ble medlem
    02-2005
    Umiddelbart tror jeg, som der tidligere er nævnt, at der er tale om at dine muskler i underarmene er vokset for hurtigt pga. meget intensiv styrketræning, eller at der kan være tale om gamle muskelskader der har dannet arvæv og nu sidder og irriterer. Dette kan ofte medføre et kompartmentsyndrom (afklemning af blodkarkar og nerver pga. at muskelhinderne ikke kan give nok efter).
    Ved meget hurtig stigende styrketræning af musklerne, kan musklerne vokse så hurtigt, at muskelhinderne, der omgiver musklerne, ikke kan nå at give efter. Herved stiger trykket i muskelgruppen. Trykket kan blive så højt, at der kan komme afklemning af blodkar og nerver. I nogle tilfælde ses syndromet på grund af arvævsdannelse i musklen (efter tidligere muskelbristninger pga. for hård styrketræning), hvilket også kunne være en af årsagerne i dit tilfælde.

De typiske symptomer ved kompartmentsyndrom er, at der kommer langsomt indsættende smerter i musklen efter nogle minutters aktivitet. Det giver en fornemmelse af at musklen "spændes" og bliver hård, hvilket kan føles meget ubehageligt og smertefuldt. Hvis aktiviteten afbrydes svinder ubehaget, men kommer igen en kort periode efter genoptagelse af idrætsaktiviten. Der kan i nogle tilfælde også komme føleforstyrrelser i fingrene.
    Behandlingen er i første omgang aflastning og langsommere stigende træningsintensitet og eventuelt gigtpiller (NSAID). Hvis der er arvævsdannelser i musklen, kan ultralydvejledt injektion af binyrebarkhormon rundt om arvævsdannelsen være en mulighed. Ved manglende effekt kan der foretages operativ spaltning af muskelhinderne, hvilket sædvanligvis er et mindre indgreb med gode resultater. Men de to sidste muligheder er noget du skal tale med lægen om.

Bronse Member Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sliter med det samme.. har starta å kjøre preachercurl, og andre curl øvelser som fører til smertene, litt mer forsiktig.
    Prøver å unngå full strekk i armen, og presser handleddene mot meg hele veien. Har blitt litt bedre etter jeg starta med det.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det eneste jeg kan tenke meg er at du er litt for pinglete fortsatt. Mer muskler = mindre vondt!

AKA Gullfisken Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petter'n Vis post
    samme her også, fikk det for noen mnd siden, var jævli ille en periode..men så gikk det litt over...men har hatt svake smerter hver gang jeg har tatt de øvelsene som du nevner
    Ditto. Tydeligvis mer smittsomt enn klamydia dette.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Senebetennelse eller benhinnebetennelse er det nok.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Senebetennelse eller benhinnebetennelse er det nok.
    Får man samme type medikamenter mot benhinne/senebetennelse som "vanlige" muskelbetennelser?

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Får man samme type medikamenter mot benhinne/senebetennelse som "vanlige" muskelbetennelser?
    Du får voltaren/brexidol.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Du får voltaren/brexidol.
    Som jeg tenkte. Prøvde et par modifenac (diclofenac, samme virkestoff som voltaren) et par dager uten bedring. Har ikke tro på de greiene der. Funker bedre enn Brexidol riktignok

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Har samme driten selv. Om du tar ett par fingre å presser mellom muskelen på underarmen, mot beinet på en måte, kjenner du smerter da? Har selv hatt dette i flere mnd nå, litt av å på, kommer an på hvor tungt jeg trener. Jeg tror selv det kan være senebetennelse, noe jeg har slitt med i alle år. Eneste som nytter er å slappe av, bruke armene minst mulig Verste er at jeg har vært å bowla i dag, å jeg kjente tendenser til smerte da også
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    IStedetfor å behandle symptomene med smerte og betennelsesdempende, så anbefaler jeg et besøk hos kiropraktor/manuel terapeut/ostepat/naprapat e.l. Kan komme en overaskelse vedr. at skaden/sykdommen sitter et helt annet sted. Jeg har slitt veldig med å i det hele tatt få trent biceps/rygg i periode pga bettennelsesliknende symptomer i på oversiden av albueleddet, dette problemet viste seg å være strålesmerter fra underdimensjonert bakside på skuldrene.

Man skal ikke sku hunden på håret, så en fagmann utover fastlegen, som forøvrig bare ville konstantert med bettennelse og utstyrt deg med ibux og orudis gel er å anbefale.

Supermod Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg har hatt samme problemet selv, men kun ved bruk av stang og manualer. Jeg kjente ingenting ved bruk av kabel, så dette ble metoden i et par år. Nå har jeg ingen problemer og kan bruke stanga til hva jeg vil.
    Kanskje bruk av kabelcurl og tilsvarende har herdet og styrket muskulaturen slik at håndledda tåler belastningen. Ikke vet jeg, men det virker nesten slik

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Jeg får det somregel når jeg skal løfte tunge hantler opp i utgangsposisjon til hantelpress for skuldre eller bryst.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av n0xious Vis post
    Jeg får det somregel når jeg skal løfte tunge hantler opp i utgangsposisjon til hantelpress for skuldre eller bryst.
    Det er det samme hos meg, men jeg får det også når jeg kommer i bunnposisjon på bicepscurl. Det er faktisk meeeeget ubehagelig.
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    slitt med dette i 3 år nå... voltaren tar jeg når det er på sitt værste ellers gjør sel olje og glukosamin susen! brexidol har jeg også testet et par ganger men det går vell strengt tatt mest bare på ledd og sener mens voltaren skal ha en muskel avslappende effekt også...

har perioder da jeg trener ganske tungt og da kommer det fort tilbake men roer seg ned når jeg går over på flere repitisjoner igjen istede for pyramide...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Og her tenkte jeg å gamble på at det kaaaanskje var en bortgjemt sjel her på forumet som hadde lignende symptomer, så viser det seg at halve forumet har samme driten hehe

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Har samme driten jeg og, det kommer og går. BLir værre av stangcurls og håndbak.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Har samme driten jeg og, det kommer og går. BLir værre av stangcurls og håndbak.
    Håndbak dropper jeg! gidder ikke å sløse vekk ressurser på tull og risikere å slite på trening ass...

trene biceps med curlstang kan jeg ikke huske sist jeg gjorde en gang! det fucker opp armene å handledet HELT... hantelcurl er det nærmeste jeg kommer curl hehe...

er EN HAUG av andre øvelser som er minst like bra
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    Håndbak dropper jeg! gidder ikke å sløse vekk ressurser på tull og risikere å slite på trening ass...

trene biceps med curlstang kan jeg ikke huske sist jeg gjorde en gang! det fucker opp armene å handledet HELT... hantelcurl er det nærmeste jeg kommer curl hehe...

er EN HAUG av andre øvelser som er minst like bra
    Håndbak er krem for biceps og underarmer Curlstang er kos.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Håndbak er krem for biceps og underarmer Curlstang er kos.
    handbak er for 14åringer! må ta vare alt man kan til trenings økta kan vell heller bare brette opp skjorta å flexe litt biceps!hehe...

man er sjeldent varm når man tar handbak også noe som også er med og ødelegge... er heller ikke en naturlig bevegelse...

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    handbak er for 14åringer! må ta vare alt man kan til trenings økta kan vell heller bare brette opp skjorta å flexe litt biceps!hehe...

man er sjeldent varm når man tar handbak også noe som også er med og ødelegge... er heller ikke en naturlig bevegelse...
    Hehe, håndbak er jo en sertifisert sport Har man et ordentlig håndbakbord er det faktisk veldig gøy. Og vi varmer opp godt før vi bryter
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Hehe, håndbak er jo en sertifisert sport Har man et ordentlig håndbakbord er det faktisk veldig gøy. Og vi varmer opp godt før vi bryter
    hehe ja vet jo det nja... i starten når jeg begynte å trene var det jo seffølgelig gøy men nå gidder jeg ikke ta sjangsen som sakt på å skade meg... er så fort gjort...

ja varmer mann opp blir det jo noe annet men er ikke ofte det skjer! som regel brytes det armbakk på fester og slikt

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    uten å ha lest alt så kan det nevnest at styrkeløft-bekjente av meg gikk konstant på voltaren i harde treningsperioder. I tillegg kan det nevnes at MSM(Methylsulfonylmethane) er anti-inflamatorisk.
    Sist endret av prz; 28-04-07 kl 17:51 Begrunnelse: msm, ikke glucosamine

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    uten å ha lest alt så kan det nevnest at styrkeløft-bekjente av meg gikk konstant på voltaren i harde treningsperioder. I tillegg kan det nevnes at glucosamine er anti-inflamatorisk.
    hva er anti inflamatorisk?

ja voltaren bruker de fleste styrkeløftere faktiskt

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    inflamatory - betennelse...

Rettelse;
    Det er MSM som har en anti-iflamatorisk effekt... oups..

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.