+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Spinal Decompression

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26

Spinal Decompression

Kom over en artikkel om at man får spinal decompression ved å sitte mye stille, men også øvelser som knebøy og mark.

Det fikk meg til å tenke litt hvorfor jeg kanskje har hatt litt vondt i korsryggen opp gjennom åra (riktignok ikke store smerter i den forstand, mer ubehag.)

I artikkelen leste jeg også litt om hvordan forhindre det, eller behandle.
    Ta chins, men bare henge der. Har prøvd det litt nå, virker igrunn bra. Det føles iallefall deilig når det strekker skikkelig i korsryggen. Klarer somregel ikke henge lengre enn 1 min, men tar pauser og henger litt igjen.

Kan jo selfølgelig gå til innkjøp av reimer, men får se.

Noen som driver med dette? Eventuelt har gjort det en stund med gode resultater?

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Det finnes også egne innretninger/maskiner hvor en spenner fast beina men man er i liggende eller oppreist stilling og så vipper benken rundt så en blir hengende med overkroppen nedover og strekker ut ryggen.

Har et bekjente som har slike innretninger og de påstår at det utfører mirakler. Men har ikke prøvd dette selv. Se litt ned på denne siden for ca hvordan denne innretningen ser ut - http://www.losethebackpain.com/inversion3.html

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Det finnes også egne innretninger/maskiner hvor en spenner fast beina men man er i liggende eller oppreist stilling og så vipper benken rundt så en blir hengende med overkroppen nedover og strekker ut ryggen.

Har et bekjente som har slike innretninger og de påstår at det utfører mirakler. Men har ikke prøvd dette selv. Se litt ned på denne siden for ca hvordan denne innretningen ser ut - http://www.losethebackpain.com/inversion3.html
    Tror nok det er uaktuelt å gå til innkjøp av noe sånt. Ser for meg at jeg kan henge dritt i dipsbelte for å få enda mer strekk, men da spørs det hvor lenge jeg holder ut med henginga.

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Man kan uansett henge i dipsmaskina, henge med pads'a under armene, på den måten henger man jo i overkroppen men all vekta henger ikke i fingerene.

Platinum Member Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av macho271 Vis post
    Kom over en artikkel om at man får spinal decompression ved å sitte mye stille, men også øvelser som knebøy og mark.

Det fikk meg til å tenke litt hvorfor jeg kanskje har hatt litt vondt i korsryggen opp gjennom åra (riktignok ikke store smerter i den forstand, mer ubehag.)

I artikkelen leste jeg også litt om hvordan forhindre det, eller behandle.
    Ta chins, men bare henge der. Har prøvd det litt nå, virker igrunn bra. Det føles iallefall deilig når det strekker skikkelig i korsryggen. Klarer somregel ikke henge lengre enn 1 min, men tar pauser og henger litt igjen.

Kan jo selfølgelig gå til innkjøp av reimer, men får se.

Noen som driver med dette? Eventuelt har gjort det en stund med gode resultater?

Jeg gjør dette etter hver trening, spes bein og mark økter da det er ekstra mye press på ryggrad og disker.
    Kjører contract relax decompression hvor jeg henger i chinsstang, gjør meg så lang jeg kan, puster inn og strammer alle muskler i kroppen uten å dra meg opp, holder slik noen sekunder før jeg puster ut samtidig som jeg slipper spenningen i musklene og synker enda lengre ned. Deretter repeter.
    Funker bra, korsen min har vært fucket siden slalomulykke på barneskole, men funker utrolig mye bedre etter jeg begynte med dette.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Man har også gode erfaringer med denne innretningen:

You ran a marathon? That's cute …

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Du har vel ein slik til disposisjon på soverommet?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Den og to store sterke negresser med stålring i nesen, og løpesnor.
    You ran a marathon? That's cute …

Medlem stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough
    Ble medlem
    09-2004
    jeg har ikke gjort noe slikt de siste årene, men sitter i ro stort sett hele dagen, og trener masse knebøy, men går også en tur hver dag, det hjelper nok litt på. pleide å gjøre en del av dette før. om det har noen særlig stor effekt vet jeg ikke. lurer på om ikke kroppen ordner dette selv...
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Medlem stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post

Såvidt meg bekjent er en slik maskin bare noe tull. Men om man føler det hjelper er det jo bare å kjøre på.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Skal man ha noe som hjelper på et slikt problem er reverse hypers tingen :=)
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Skal man ha noe som hjelper på et slikt problem er reverse hypers tingen :=)
    reverse hvafornoe?

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Liten oppdatering. Jeg føler det hjelper litt faktisk.
    Kan jo gi et lite eksempel da jeg pendler med toget hver eneste dag.

Før jeg begynte med SD så klarte jeg ikke sitte i samme stilling eller ligge i samme stilling over lengre perioder.
    Nå en stund etter (kjører SD etter hver trening) får jeg ikke smerter i ryggen av sittestilling på toget lengre og klarer faktisk og sovne sittende.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.