+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Stram akillesene/ leggmuskel

Kliss nytt medlem rosagrisn is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26

Stram akillesene/ leggmuskel

Hei! Jeg er ei 22 år gammel jente (normalvektig), som ikke har trent spesielt mye før. Jeg har alltid vært veldig myk i hele kroppen, og kan gå ut i spagaten uten at jeg har tøyd for å klare det. Men jeg er veldig stiv i føttene mine, klarer ikke å bøye knærne uten å løfte hælen, hvis dere skjønner. Virker som det er en blanding av stiv leggmuskel/ akillessene. Merker dette veldig godt nå som jeg har begynt å danse regelmessig. Mamma og broren min har også det samme problemet. Jeg prøver å tøye leggmuskelen litt, men får ikke til å tøye akillessenen. Dette fordi akillessenen er for kort til å klare å sette foten opp og inntil en vegg for å tøye. Er det noen annen måte å tøye på?? Er helt håpløst! Mulig å operere for å få den mer bevegelig? Klarer nesten ikke å gå i trapper uten å gå på tå. Bruker ikke høyhælte sko heller.

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    forøvrig et digg nick du hadde funnet deg
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Tåler mye jeg, bare si meg hvordan jeg skal utføre denne selvpininga, hehe

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Høres ut som både Gastrocnemius og Soleus er veldig kort. Det går fint an å tøye disse musklene uten å ta tærne opp mot en vegg. Her har du et par du kan gjøre:

Gastrocnemius:

Soleus:

Akilles:

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Jøsses, takk for d Ikke verst! Tror ikke Gastrocnemius er kort da, slipper å bruke tau for å nå tærne, haha Klarer å legge hodet ned på knærne mens jeg holder rundt tærne mine/ foten, så er nok ganske tøyelig der.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Oj jeg ser at leggmusklene mine og spiderman sine er ganske identiske, hahaha!

(Er vel egentlig ikke morsomt, i og med at jeg ikke eier muskler ellers)

Registered User Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte
    Ble medlem
    02-2007
    Hm, tror jeg sliter med samme problemet.

Er det denne muskelen som hindrer meg i å få ræva langt nok ned i knebøy?

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Er nok den ja! (Eller DE, kanskje?)

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av rosagrisn Vis post
    Jøsses, takk for d Ikke verst! Tror ikke Gastrocnemius er kort da, slipper å bruke tau for å nå tærne, haha Klarer å legge hodet ned på knærne mens jeg holder rundt tærne mine/ foten, så er nok ganske tøyelig der.
    Da er du myk i hamstring. Men målet med den øvelsen er at tauet skal dra fotbladet bakover slik at du får strekk i leggmuskelen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Hm, tror jeg sliter med samme problemet.

Er det denne muskelen som hindrer meg i å få ræva langt nok ned i knebøy?
    Ja. Kort soleus er en av grunnene til at folk må ligge noe under helene når de tar bøy.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Hamstring ja, akkurat....smartass meg da!

Registered User Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte
    Ble medlem
    02-2007
    MrM; Og da kan jeg utføre de to øvelsene som spiderman tar?
    I så fall, hvor lenge holde, hvor mange reps og hvor mange ganger i uka?

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Typen: strekk til du skriker, så ofte som mulig?

Ble medlem
    02-2007
    Typen: strekk til du skriker, så ofte som mulig?
    i følge Tori på forumet, som visstnok hadde en del innsikt i det med muskler og uttøying, er det dumt.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    MrM; Og da kan jeg utføre de to øvelsene som spiderman tar?
    I så fall, hvor lenge holde, hvor mange reps og hvor mange ganger i uka?
    Begynn med lenge, og når det går bra så går du over til enda lengre.

Bruk standard stretching regler f.eks

1* 5 sekunder lett tøy.

1*15 sekunder lett tøy.

Deretter gjør man 3-4 repetisjoner som skal vare mellom 30 –60 sekunder hver. Gjerne økende, eks: 1*30sek, 1*50sek, 1*60sek.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Hehe, tviler ikke på det

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Stoler på muskelmannen!

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    26
    Tror du fant de rette musklene, dette kjennes! Tusen takk for hjelpa! Skal 3- 4 repetisjoner gjøres etter hverandre på en gang? Og så gjentas samme økt flere ganger om dagen? Eller annenhver dag? Hvor ofte?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tror du fant de rette musklene, dette kjennes! Tusen takk for hjelpa! Skal 3- 4 repetisjoner gjøres etter hverandre på en gang? Og så gjentas samme økt flere ganger om dagen? Eller annenhver dag? Hvor ofte?
    Husk og vær varm når du gjør dette.
    Repetisjonene gjøres etterhverandre ja. Ta gjerne like lang pause som du holder stretchen. Jeg ville ikke gjort det for ofte, 1-2 ganger om dagen MAKS.

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    kjenner en kar som hadde korte sener i bena, måtte gå på tå hele jævla tiden
    hatt det siden han var liten, så han _måtte_(visstnok) bli operert.
    men jeg har trua på at det går ann å strekke ut
    You are hotter than 92% of men on this site!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    En annen ting som kan være medvirkende er at musklene i leggene dine er permanent stramme og ikketillater deg å slippe disse maksimalt ut , bruker du magnesiumtillskudd ?
    Hvis ikke så stikk innom en helsekostbutikk og kjøp deg en boks med magnesium og ta rundt 5-700mg om dagen , er dette tilfellet så vil du merke dette veldig godt etter få dager

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    I tilegg til å tøye ut kan det være lurt med massasje av legger.. Jeg har samme problem som deg, men tror ikke det er medfødt men kommet av flere år med trening uten å være flink med å tøye ut. Jeg får massasje på leggene og når massøren treffer soleus så skriker jeg ut.. Det gjør hjelt vanvittig vondt.. etterpå kjennes det ut som om at leggen slipper opp etter å ha vært i spenn over lengre tid...
    For min del er det så ille at jeg ikke kan kjøre bil engang uten at jeg merker det.. Verker som besatt...
    Sliter forøvrig med stram hofteleddsbøyer, stive skuldre, stramt bicepsfeste og masse mer... Så for guds skyld.. Ikke noe slurving med tøyinga

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Forresten.. Hva heter den muskelen som sitter rett under hofteleddsbøyeren?? På oversiden av låret, litt til venstre lissom? Har det på tunga.....

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Forresten.. Hva heter den muskelen som sitter rett under hofteleddsbøyeren?? På oversiden av låret, litt til venstre lissom? Har det på tunga.....
    adductor brevis, adductor longus, adductor magnus, pectineus, gracilis, illacus, tensor faciae latae?

rar plass å ha tungen forresten.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    adductor brevis, adductor longus, adductor magnus, pectineus, gracilis, illacus, tensor faciae latae?
    rar plass å ha tungen forresten.
    hehehe....

Det var den jeg mente... Tensor... den er også stram som et helvete... alt dette gjorde at jeg nesten ikke klarte å bøye meg i 90% grader for en markløft eller knebøy... Men får behandling og er på bedringens vei...

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.