+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Strekk eller røket muskel

Platinum Member Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Strekk eller røket muskel

Nytt problem sjokkerende nok, strakk venstre brystmuskel åtte måneder siden. Kjentes det gjor jævlig vondt på 10'ende reppen 110 flatbenk, og at muskelen var steinhard etterpå samt strammet seg hele tiden. Fortsatte treningen litt til med lette vekter da det ikke gjor spesielt vondt ,men brystet føltes bare stramt hele tiden.
    Senere på dagen skulle hente noe ned over hodehøyde, og det føltes som om jrg fikk hjerteinfarkt, spinnvill smerte i brystet hver gang hånden kom over hodet.

Pauset en måned før jeg prøvde igjen, pauset en måned til, men fremdeles smerter. Ble deretter syk med kyssesyken, så jeg har nå ikke trent bryst på 7 måneders tid, og ser at muskelen ser deformert ut, samt den er stram og vond enda selv jeg ikke har trent brystet.

Var til lege i dag, men det var en turnuslege uten selvinnsikt og peiling som påstå man ikke kunne feste muskler igjen hvis de røk, så han var lite hjelp i. Kan ikke forsto hvorfor ett serviceyrke som lege tiltrekker seg så mye folk som ikke er interressert i å samhandle med andre leger. Man burde kanskje skaffet seg ett annet yrke da.

Uansett, dedt jeg lurer på er om folk har vært borti lignende før og hva de har gjort. Fikk fysioterapi henvisning, men synes det er lite effekt i slik. Noen forslag.

Medlem panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar er et navn kjent av alle panzhar sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    33
    Jeg var borti en i militæret med en lignende brystmuskel. Han var veldig svak på den deformerte siden. Har likevel mine tvil om at hele muskelen har røket, da du burde merke det. En delvis avrivning burde jo være mulig.

Gå til en fysioterapeut. Ofte disse vet mer om dette en leger. Iallefall unge legespirer...

Superior newbie AF pojken har en flott utstråling AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Visst du har mulighet så anbefaler jeg deg å gå til en idrettsfysioterapeut, slike skader skal jo di absolutt ha peiling på. Når det gjelder det å få muskelen "reparert" er jeg usikker, men faren min slet den ene muskelen i biceps og han ble ikke operert, men han har komt seg mye, det skyldes vel kanskje at den andre muskelen har måttet tilvent seg større belastning.? Lykke til og god bedring.
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Platinum Member Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Takk for innspill, håper dere har rett at det er mulig å få fikset uten noe operasjon eller lignende. Tviler sterkt på at det er fullstendig avrevet muskel da det skal såvidt jeg har forstått gi en høy lyd, samt sterke smerter og blodutredelser hvor skaden skjedde.

Fysioterapeuten jeg gikk til før var idrettsterapeut, det hjalp til en viss grad, men den dag i dag har jeg fremdeles problemene, fikk beskjed at det ikke var mer han kunne gjøre.

Kan muligens ta en tur til naprapat. Skal på påskeferie til hjemtraktene, der er jo han Norges mesteren Thomas Askeland med naprapat klinikk, han må no ha peiling på sllikt.

Noen som har opplevd akkurat slik skade?

Ser forresten at første innlegget mitt florerer med skriveleifer som jeg ikke gidder rette.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg tror ikke du kan lappe sammen en fullstendig overrevet muskel. Men en muskel hvor senefestet har raknet kan stiftes på plass.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Jeg tror ikke du kan lappe sammen en fullstendig overrevet muskel. Men en muskel hvor senefestet har raknet kan stiftes på plass.
    Ja, det har du rett i. Mulig jeg ordla meg dårlig, men var det jeg mente. At en muskel som har røket fra festet sitt kan festes igjen.

Postet dette på ett utenlansk forum hvor jeg fikk beskjed om å ta en MRI, er det det samme på norsk? Hva er det? Sånn der skanne maskin sak?

Superior newbie AF pojken har en flott utstråling AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    MR undersøkelse regner jeg med? Du blir skyvd inn i en trommel og tatt på noen høretelefoner med dritt musikk ..
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Medlem eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode er et navn kjent av alle eXplode sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    ...jeg fikk beskjed om å ta en MRI, er det det samme på norsk? Hva er det? Sånn der skanne maskin sak?

http://no.wikipedia.org/wiki/Magnetresonanstomografi

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av AF pojken Vis post
    MR undersøkelse regner jeg med? Du blir skyvd inn i en trommel og tatt på noen høretelefoner med dritt musikk ..
    Aah, det har jeg tatt av skallen engang i fjor da jeg røk noen blodårer/kar i skallen og gikk med hodepine en måneds tid, tror ikke jeg er laget for dette gamet jeg egentlig.

Drittmusikk og drittmusikk, synes å huske at jeg blant annet fikk servert en god slager av aqua, så er ikke helt enig med deg der, hehe.

Får se om jeg kan finne en lege som kan skrive rekvisisjon da.

Takk for hjelp.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Takk takk, da er det sånn jeg har vært borti før ja.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Tror du det er noe med bergensregnet som gjør at vi som kommer derfra har kroppen som halvdøde pensjonister? Rimelig fortvilende å oppleve ny skade annenhver dag må jeg si, noe du sikkert vet.

WorldHeavyweightChampion CM Punk is a jewel in the rough CM Punk is a jewel in the rough CM Punk sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Selvfølgelig kan man feste på en fullstendig avrevet muskel.
    Vet om tilfeller der en person har revet av biceps helt ved albueleddet. Det gikk til operasjon og 8mnd rehabilitering.
    Et annet tilfelle var en person som rev deler av quadriceps(fremre lårmuskel) helt av.
    Da snakker vi 10-15mnd rehabilitering.
    MY LIFE, MY RULES!

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    Tror du det er noe med bergensregnet som gjør at vi som kommer derfra har kroppen som halvdøde pensjonister? Rimelig fortvilende å oppleve ny skade annenhver dag må jeg si, noe du sikkert vet.
    Og samtidig skulle man tro plassen var for stor til å være plaget med innavl? Eller er det regnet som faktisk får folk til å parre seg innenfor hjemmets fire vegger i stedet for å gå på jakt etter make?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av CM Punk Vis post
    Selvfølgelig kan man feste på en fullstendig avrevet muskel.
    Vet om tilfeller der en person har revet av biceps helt ved albueleddet. Det gikk til operasjon og 8mnd rehabilitering.
    Hvis den er revet ved albueleddet er det senen som har raknet. Qed.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Og samtidig skulle man tro plassen var for stor til å være plaget med innavl? Eller er det regnet som faktisk får folk til å parre seg innenfor hjemmets fire vegger i stedet for å gå på jakt etter make?
    Du får det til å høres ut som om landet for øvrig består utelukkende av voldtektsmenn.

WorldHeavyweightChampion CM Punk is a jewel in the rough CM Punk is a jewel in the rough CM Punk sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Hvis den er revet ved albueleddet er det senen som har raknet. Qed.
    Hvordan det?
    Å ryke en sene og ryke en muskel er to forskjellige ting.
    Biceps er jo festet et sted den og ikke sant?
    MY LIFE, MY RULES!

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av CM Punk Vis post
    Hvordan det?
    Å ryke en sene og ryke en muskel er to forskjellige ting.
    Biceps er jo festet et sted den og ikke sant?
    Muskelfibrene går rett over i senefibre, og disse fester til leddet. Selve bicepsmuskelen er rimelig langt i fra leddfestet. For bicepsmuskelens del strekker en muskelfiber seg i hele muskelens lengde. Om alle fibrene ryker vil det åpenbart ikke være noen anledning for parallelle satelittceller til å differensiere til nye muskelfibre.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    27
    Muskelfibrene går rett over i senefibre, og disse fester til leddet. Selve bicepsmuskelen er rimelig langt i fra leddfestet. For bicepsmuskelens del strekker en muskelfiber seg i hele muskelens lengde. Om alle fibrene ryker vil det åpenbart ikke være noen anledning for parallelle satelittceller til å differensiere til nye muskelfibre.
    Har du rett i alt dette blir d karma på deg
    Sååå mye teknisk innsikt har jeg ikke om dette tema.
    Det jeg forteller om er to tilfeller av avrevet muskler som ble operert og begge vedkommende ble 100% rehabilitert.
    MY LIFE, MY RULES!

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Dette er tross alt andreklassepensum. På medisin og odontologi altså. Jeg hadde nettopp eksamen i både fysiologi og anatomi, så jeg føler meg rimelig trygg på akkurat dette ja.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    For folk med lignende skader, få time hos fysio som har ultralyd apparat, eller gå til MR.
    Hadde røket en del fibrer på midten, så no er det ett helvete å få fikset det siden det oppsto for så lenge siden.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Her er en side der man kan spørre seg til råds av fagkyndige!

http://www.physiobob.com/forum/ortho...html#post20221

Gold Member schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Hvordan får man slike skader?
    Er det for tunge vekter, dårlig teknikk eller rett å slett bare uflaks?
    Vil gjerne vite, for mitt verste mareritt er slike skader.
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Uflaks. Jeg brukte en benk der stangen begynte 15cm lavere enn vanlig slik at albuene gikk ut til siden. Mao skjer dette hvis du løfter tungt med albuene ut til siden.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av schwarzenegger Vis post
    Hvordan får man slike skader?
    Er det for tunge vekter, dårlig teknikk eller rett å slett bare uflaks?
    Vil gjerne vite, for mitt verste mareritt er slike skader.

Uflaks som sagt, eller som i meg og vio sitt tilfelle, gjennomført skrøpelige kropper som egentlig ikke er egnet for annet enn strikking på lavt nivå.
    Fikk skaden på 10'ende reppen på 110 i benk med god teknikk, var god for flere, men plutselig smalt det, så der var den røket.

VIO: Genial side, skal inn og lese der jeg og

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.