+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Svimmel, dobbelsyn

Bronse Member Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29

Svimmel, dobbelsyn

Plutselig ble jeg så jævla svimmel på jobb, samtidig som jeg fikk problemer med å fokusere.
    Nå snart to og en halv time senere er det fortsatt slik.
    Merkelig. Har aldri opplevd noe slikt før, bortsett fra et eller to tilfeller på trening, men det har gått over med en gang.
    For en ukes tid siden hadde jeg vondt i hode og nakke i flere dager, noe som forsvant etter et par smertestillende og et par timer søvn. Det var verst da jeg reiste meg opp fra sittende eller liggende Vet ikke hvor sansynlig det er at det er relatert til dette, men nevner det likevel
    Noen forslag til hva dette kan dreie seg om?
    Kvier meg liksom litt for å gå på legevakta å sitte der i x antall timer for så å sansynligvis ikke få svar på det likevel.

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Hvis du har vært stiv i nakken lenge kan dette forplante seg oppover slik at du får mye hodepine og kan bli litt "ør" i hodet enkelte ganger. Da hjelper massasje og muskelavslappende som magnesium
    www.mthereseo.blogg.no

Dekadent n00b Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Er dette svimmelhet som ombord på en båt eller som på en karusell? Har du opplevd slike episoder før? Hvor lenge varer svimmelheten? Er det noe du kommer på som kan ha vært med på å utløse dette? Blir det bedre dersom du er helt i ro med hodet? Hadde du spist/drukket noe på forhånd? Har/hadde du andre symptomer?

Mange spørsmål, men det er relativt vanskelig å stille noen slags form for diagnose uten å få flere detaljer. Det kan tenkes at du kan ha vært dehydrert og hypoglykemisk, da opplever mange at de svimler og ikke klarer å fokusere synet. En annen ting kan være BPPV (benign paroksysmal posisjonsvertigo) dvs at otolittene (øresteinene) som er med på å registrere posisjon i rommet kommer i ubalanse. Det kan være en rekke andre ting også, men som igjen er vanskelig å komme frem til uten ordentlig anamnese og undersøkelse.

Rå som få! adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda elefantastiskuber adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    kutt eteret
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Dette kan være mye forskjellig; alt fra virus i mellomøret/på balansenerven til GHB. Om det vedvarer mange timer er nok et besøk hos legen eller legevakt å anbefale. Det kan være greit om du ikke kjører dit selv

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Aids :d
    www.mthereseo.blogg.no

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    min bror efarte lignende symtom, svulst på størrelse med en clementin imellom lillehjernen og hjernestammen

ta en tur til legen du

Bronse Member Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    Er dette svimmelhet som ombord på en båt eller som på en karusell? Har du opplevd slike episoder før? Hvor lenge varer svimmelheten? Er det noe du kommer på som kan ha vært med på å utløse dette? Blir det bedre dersom du er helt i ro med hodet? Hadde du spist/drukket noe på forhånd? Har/hadde du andre symptomer?

Mange spørsmål, men det er relativt vanskelig å stille noen slags form for diagnose uten å få flere detaljer. Det kan tenkes at du kan ha vært dehydrert og hypoglykemisk, da opplever mange at de svimler og ikke klarer å fokusere synet. En annen ting kan være BPPV (benign paroksysmal posisjonsvertigo) dvs at otolittene (øresteinene) som er med på å registrere posisjon i rommet kommer i ubalanse. Det kan være en rekke andre ting også, men som igjen er vanskelig å komme frem til uten ordentlig anamnese og undersøkelse.
    Hmm, svimmelhet som om hjernen er løs og snurrer rundt. Når jeg lukker øya kjennes det ut som når man legger seg å lukker øya på stigende alkorus.
    Det har vart fra halv 4 cirka, og jeg er fortsatt svimmel, men ikke like mye. Det er mer som at jeg er litt "lett i hodet".
    Det er ingen forskjell om jeg sitter, står eller går.
    Jeg spiste lunsj klokken 12, en banan klokken 14 og en gulrot etter at jeg ble svimmel, og middag klokken 5, så det var neppe forårsaket av svingninger i blodsukker
    Stakk innom jobben til dama en tur, hun er sykepleier, og blodtrykk, blodsukker, puls og ekg var da helt normalt.

Dekadent n00b Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum uberuberuber Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Gyratorisk vertigo som du opplever kan ha en idiopatisk opprinnelse, og kan feks også forårsakes av nakkemyalgi eller stresshodepine. Hodepinen du nevnte, hvor sitter den? Hvordan vil du karakterisere smerten? Har du hatt noen synsutfall? Er allmenntilstanden din ellers bra?

En annen mulighet er jo alltids forstyrrelser i balanseorganet, men da ville du sannsynligvis hatt symptomer i større grad enn du forteller om.

Det høres egentlig ikke ut som om dette er noe alvorlig (også med tanke på at BT, blodsukker, EKG etc var normale), men det er som kjent vanskelig å diagnostisere over internett, så dersom det vedvarer er det viktig å ta det opp for videre utredning hos fastlegen

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Gyratorisk vertigo som du opplever kan ha en idiopatisk opprinnelse, og kan feks også forårsakes av nakkemyalgi eller stresshodepine. Hodepinen du nevnte, hvor sitter den? Hvordan vil du karakterisere smerten? Har du hatt noen synsutfall? Er allmenntilstanden din ellers bra?

En annen mulighet er jo alltids forstyrrelser i balanseorganet, men da ville du sannsynligvis hatt symptomer i større grad enn du forteller om.

Det høres egentlig ikke ut som om dette er noe alvorlig (også med tanke på at BT, blodsukker, EKG etc var normale), men det er som kjent vanskelig å diagnostisere over internett, så dersom det vedvarer er det viktig å ta det opp for videre utredning hos fastlegen
    Det kjentes ut som om hodepinen kom fra nakken, men det er mulig jeg blander siden jeg var stiv i nakken satidig.
    Hodepinen tiltok i styrke da jeg f.eks hadde sittet i sofaen en stund og så reiste meg, og da var det mest vondt i tinningene og fremre del av hodet , om man kan si det slik, og det kjentes nesten ut som at det ble trykk i tinningene.
    Ellers er det så vidt jeg vet ingenting galt med meg.
    Hva mener du med synsutfall?

Ble medlem
    10-2006
    Med synsutfall mener jeg om du opplever at du feks ser skygger eller flekker, har tåkesyn eller har flimring. Dette hadde du nok nevnt dersom du hadde hatt det, så det er nok ikke tilfelle her.

Tror ikke en kan fastslå definitivt hva dette kan være for noe, men jeg holder fast ved at du bør kontakte fastlegen din dersom det vedvarer. Har du spørsmål er det bare å komme med dem, så kan jeg prøve å svare

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Med synsutfall mener jeg om du opplever at du feks ser skygger eller flekker, har tåkesyn eller har flimring. Dette hadde du nok nevnt dersom du hadde hatt det, så det er nok ikke tilfelle her.

Tror ikke en kan fastslå definitivt hva dette kan være for noe, men jeg holder fast ved at du bør kontakte fastlegen din dersom det vedvarer. Har du spørsmål er det bare å komme med dem, så kan jeg prøve å svare
    Nei, ikke noe slik.
    Jo, det skal selvfølegelig følges opp hvis det ikke bedrer seg.
    Takk for "vettige" svar

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.