+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Svimmel iløpet av trening.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26

Svimmel iløpet av trening.

Siste halvåret har jeg hatt problemer med at jeg blir veldig svimmel når jeg trener.

Blir helt bleik og svartner for meg. Det er veldig ubehagelig! Før var det kun de dagene jeg trente bein, men nå som jeg trener et mer krevende program så skjer dette nesten hver økt. Og det gjør at jeg har problemer med å fullføre øktene.

Trodde at dette kunne ha noe å gjøre med høyt blodtrykk, men har sjekket meg jevnlig og blodtrykket mitt er veldig fint. Pulsen min er dog fremdeles høy etter treninger, oppimot 100 i "hvilepuls" 20-30min etter trening. Og det gjør det vanskelig å innta mat, for bare det å snakke eller spise er utrolig slitsomt og kan gjøre at jeg blir enda mer svimmel eller synet blir slørete og at jeg kaldsvetter.

Har lest litt på nettet, og noen sier at sånn kan skyldes jernmangel. Men jeg spiser rimelig jernholdig mat.

Any ideas? Det føles ikke helt normalt.

Edit:
    For tida spiser jeg lite karbs, tilnærmet null karbs på treningsfrie dager og 100-150gram karbs totalt på treningsdager fordelt på (frokost, pre og post workout). Men problemet var der da jeg spiste høykarbs også.

Lord of the living dead Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Var i litt tvil om jeg skulle svare, i tillfelle en eller annen kjepphøy "luring" skulle kritisere medisinkunnskapene mine. Men siden ingen andre svarer deg,kan jeg komme med en 2-3 ting..
    Blodtrykksfall
    Lavt blodsukker mulig du kan få samme symptommene ved høyt.
    Dehydrering

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Premutos Vis post
    Var i litt tvil om jeg skulle svare, i tillfelle en eller annen kjepphøy "luring" skulle kritisere medisinkunnskapene mine. Men siden ingen andre svarer deg,kan jeg komme med en 2-3 ting..
    Blodtrykksfall
    Lavt blodsukker mulig du kan få samme symptommene ved høyt.
    Dehydrering
    Takk for svar alt av input om det er egne erfaring eller lissom medisinkunnskap hjelper!

Vet du hva som kan skylde blodtrykksfall?

Lord of the living dead Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av thedane Vis post
    Takk for svar alt av input om det er egne erfaring eller lissom medisinkunnskap hjelper!

Vet du hva som kan skylde blodtrykksfall?
    Er vel en god del medisiner som kan forårsake dette, mulig du kan få det av kosttilskudd også. Først tilskudda som jeg tenker på, er NO produkter siden de påvirker blodomløpet å hjertet.

Gladgutt! Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar uberuberuber Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Jeg hadde noe av det samme for 1 års tid siden eller noe i en periode.
    Det gikk over etter noen uker og har ikke hatt det siden. Jeg drikker endel vann mens jeg trener, trolig endel mer enn før, både på trening og til vanlig.

Det er godt mulig at det er for lite væske som er skyld i det.

Prøv å drikk endel mer vann i god tid før trening i tillegg til å drikke vann mellom sett/øvelser. Virker det ikke, så vet du ihvertfall hva det ikke er. Men lurt å prøve det ut over en liten periode, kanskje 1 uke eller noe?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Medlem Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Blodtrykksfall ja, høres sånn ut. Har hatt en del problemer med dette selv, har hjerterytmeforstyrrelse da, ta å dra til en hjertespesialist å få sjekket.
    Soy el diablo.

Kliss nytt medlem Opex is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2002
    Jeg er litt sent ute her ser jeg, men..

Jeg har akkurat vært igjennom en lengre utredning for lignende problem.

Konklusjonen hos meg var at det var ingen fysiske feil (med f.eks. hjerte osv.), og at alt helte mot blodtrykksfall. Blodtrykksfall er, i følge legene, forholdsvis vanlig problem hos unge menn.

Nå har jeg nesten blitt kvitt problemet, og jeg har gjort disse tingene:

1. Passet på å få i meg bra måltid før trening (kan ha gluppet litt tidligere pga jobb osv)
    2. Har litt karbs i vannet under trening
    3. Har trent mer kondisjon
    4. Har fulgt mer med på å få tilstrekkelig pause mellom settene (er litt utolmodig)

De to første punktene går vel mer på blodsukkeret, men var allikevel på sin plass i mitt tilfelle.

Det hørtes forøvrig ikke bra ut med den høye pulsen du nevner.

Medlem Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa is a jewel in the rough Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Blodsukker og væskebalanse + riktig kroppstempratur så unngår man dette problemet
    Soy el diablo.

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jeg hadde problemer med kraftige hodepiner under trening i februar i år, og den eneste løsningen på det var å roe ned litt på treningen så gikk det over av seg selv etter en måneds tid.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.