+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Tennisalbue

Kliss nytt medlem Mr.Blue is on a distinguished road Mr.Blue sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    40

Tennisalbue

Heisann Godtfolk.

Jeg har klart å pådra meg diagnosen tennisalbue i min høyre albue.

Har sliti med dette siden august men det ble endel bedre etter at jeg tok pause i maarkløft men det vil ikke slippe taket. Det går også utover curling da det gjør vondt i albuen ved vridning og høy belastning.

Er det noen som kjenner til noen naturmedisiner eller annen egenbehandling enn det som står i linken??? http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...ennisalbue.php

Har blitt frarådet kortison da det som oftest kommer tilbake etter en kort periode.

Råd & tips tas imot med takk.

Hilsen en fortvilet Mr.Blue
    Hold deg iform for din egen skyld.

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Ta et søk på tennisalbue så finner du mange tråder og gode råd om dette på forumet.

Kort oppsummert mine erfaringer:
    Behandling av naprapat hjalp veldig godt for meg.
    Forebyggende trening - håndledds curl og extension med lette hantler (3-4 kg) 2 set 20 reps langsomme bevegelser etter råd fra spesialist på NIMI. Har virket bra.
    Medisiner som Voltaren, Ibux, osv fungerer bra for å dempe den første og akutte betennelsen.

Kliss nytt medlem Mr.Blue is on a distinguished road Mr.Blue sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    40
    Takk for tipset. (glemte søkfunksjonen)

Kjører ganske så hard fransk-press for tiden så det ser ut som jeg får roe ned den delen litt samt kjøre litt håndleddscurl.
    Skal ha hvileuke nå til uka så da henter det seg vel litt inn igjen.
    Litt masering for å øke blodsirkulasjon må jeg vel også få til.

Jeg har prøvd med sånn "strømdings" som gir/kjører elektriskepulser.
    Det er IKKE å anbefale. Smerten blei enda mer fremtredende.

Hva kan man selv gjøre?

I begynnelsen kan man forsøke å minske smertene ved hjelp av is. Man skal ikke legge is direkte på huden, men legge et håndkle eller lignende mellom huden og isposen. Isen kan ligge på i 20 - 30 minutter om gangen. Deretter skal det være ca. én times pause før man legger på ny is.

Man skal sørge for å holde armen i ro og unngå å gjøre ting som fremkaller smerte.

Man kan gjøre en avspenningsøvelse:
    Håndleddet bøyes helt ut og hånden holdes nede av den andre hånden. Albuen skal strekkes helt ut og underarmen skal dreies innover (sånn at fingerspissene peker litt ut til siden). Hold armen slik i 15 sekunder. Etter en kort pause gjentar du øvelsen. Dette gjøres mange ganger daglig.

Man kan prøve å legge en bandasje på tennisalbuen. Det finnes spesialbandasjer som kan kjøpes hos bandasjist eller i velutstyrte sportsforretninger.

Mer spesifikk trening bør foregå i samråd med lege eller fysioterapeut.
    Hold deg iform for din egen skyld.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.