+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Trene med eksem/tørr hud.

Kliss nytt medlem jonmonty121 is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2012

Trene med eksem/tørr hud.

Heisann.

Jeg begynte å trene styrke igjen for 6-7mnd siden for første gang på flere år for å gå ned i vekt. Jeg fikk noe utslettgreier pga kosthold og ga meg med det da det gjorde vondt i helvete når det utslettet nådde under armene. Jeg spiste lavkarbo og tålte det ikke.

Anyway, jeg begynte å jogger så og si hver dag i stedet. Har gått ned over 30kg og er på matchvekt, og nå har jeg lyst til å begynne å trene styrke igjen.
    Men det virker som svetting i isende kulde har gitt meg tørr hud gitt. Jeg smører det jo, men det går liksom ikke helt bort iom jeg ikke gir meg med treninga og svettinga.

Må da være noen med eksem eller generelt tørr og sviende hud som trener fast?
    Klarer liksom ikke akseptere at jeg ikke skal kunne trene pga det. Ser det er generelle tips for å unngå det "ikke svett" er et av tipsene. Håpløst.

Er ikke hele kroppen da, er under albuene og på innsiden av armene enn så lenge. Er generelt der jeg har vært dårligst kledd når jeg jogga, det begynte etter jeg brukte noe superundertøy fra europris under joggeoutfitten. Never go cheap..

Tar i mot tips om hvordan folk med tørr hud, utslett og/eller eksem takler en treningshverdag.

Smisch!! Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Dropp superundertøy og andre syntetiske materialer. Hold deg til bomull, og om du bruker ull mot huden, bruk merinoull. Ta av ulla med en gang du kommer hjem, for det irriterer når du svetter.
    Når du har fått utslett, smør feks med sheasmør fra alveland.no
    Kul igjen..

Medlem fryd is a jewel in the rough fryd is a jewel in the rough fryd is a jewel in the rough fryd is a jewel in the rough fryd is a jewel in the rough fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Ser du allerede har fått tips om sheasmør, ellers er jo aloe vera genialt for det meste Hold deg ihvertfall unna produkter med alkohol, parfyme, mineralolje o.l. - kjøp en god fuktighetskrem som er litt tykk og dekkende. Smør på tørr hud, prøv å ikke dusje for ofte!
    "Smerte er bare en følelse..."

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg hadde utslett (stressrelaterte) som forsvant da jeg begynte med hestedoser Acetyl-L-Carnitine og rosenrot. Brotip!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Jeg har selv dyshidrotisk eksem og trening fungerer fint. Google bildesøk på dyshidrosis om du vil se noe jævlig. Nå er ikke mitt tilfelle så ille som skrekkeksemplene på google, men det sliter ned friksjonslinjene i håndflaten så jeg får veldig glatte hender.

Dersom det er svetten som forårsaker eksem sikreste alternativet er å fjerne svetten fra armhulene. Deodorant hjelper litt, men jeg antar at du allerede bruker det. Botox, kirurgi, iontoforese er veldig effektive metoder som du må få en lege til å hjelpe deg med.

Hvis du har veldig tørr hud så er det vaselin som gjelder. De fleste puslete fuktighetskremene på markedet vil ikke være tilstrekkelig for en med skikkelig eksem. Vaselin kan også blandes med vanlig fuktighetskrem om du føler det blir litt for heftig. I tillegg kan du kjøpe deg en tube hydrokortison reseptfritt som du smører på når det blusser opp.

Og som fryd påpeker så må du unngå stoffer som irriterer huden. Bruk kun produkter merket "for sensitiv hud" eller lignende når du kan velge.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Seborisk eksem
    By kimmen in forum Skader
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 29-04-09, 10:08
  2. Eksem på armer
    By Dave Tate in forum Skader
    Svar: 20
    Nyeste innlegg: 13-04-08, 18:58
  3. tørr trening
    By themuss in forum OT