Fikk vite med legen att jeg hadde for høyt innhold av karbamid. Bør jeg kutte ned på protein inntaket?
Fikk vite med legen att jeg hadde for høyt innhold av karbamid. Bør jeg kutte ned på protein inntaket?
Det burde du vel spurt legen om med det samme du var i kontakt med han?![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
urea, karbamid, tidligere også kalt urinstoff, det viktigste endeproduktet ved nedbrytingen av proteiner og andre nitrogenholdige stoffer i stoffskiftet hos mennesker og andre pattedyr. Urea dannes i leveren og skilles ut i urinen i en mengde på ca. 30 g per døgn hos et voksent menneske på vanlig blandet kost. Urea ble oppdaget i urinen av G. F. Rouelle 1773. Først fremstilt syntetisk fra ammoniumcyanat (F. Wöhler 1828).
Urea er krystallinsk, har smeltepunkt 133 °C og er lett løselig i vann og alkohol. Formel H2NCONH2. Reagerer nøytralt, men danner salter med sterke syrer. Fremstilles teknisk f.eks. av karbondioksid og ammoniakk, og brukes foruten som nitrogengjødsel i stor mengde i den kjemiske industri, bl.a. til fremstilling av ureaharpikser. Brukes også i mindre mengder som fôrtilskudd.
høyt innhold av urea i blodprøver kan vel også være tegn på overtrening?!
Jeg har en samling av nyresteiner med omkrets på rundt 1,5cm i den ene nyren hele tiden , har hatt stener som har tatt veien ned i lederen 3ganger de siste 4årene , jeg kan bekrefte at det er vondt og det nytter ikke med morfin og slikt , får man slikt så må man øyeblikkelig få en sprøyte som fikser det så området slapper helt av eller stikkpiller med confortid
respekt mann...respekt
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Dette indikerer på ingen måte at du pisser ut igjen proteintilskuddene dine. Det er simpelten et resultat av at kroppen din bearbeider en stor mengde aminosyrer. Men det sier seg jo selv hvis du spiser proteinrik kost til vanlig.
Alan Aragon
Myth #1: "High protein intake is harmful to your kidneys."
The origin: Back in 1983, researchers first discovered that eating more protein increases your "glomerular filtration rate," or GFR. Think of GFR as the amount of blood your kidneys are filtering per minute. From this finding, many scientists made the leap that a higher GFR places your kidneys under greater stress.
What science really shows: Nearly 2 decades ago, Dutch researchers found that while a protein-rich meal did boost GFR, it didn't have an adverse effect on overall kidney function. In fact, there's zero published research showing that downing hefty amounts of protein--specifically, up to 1.27 grams per pound of body weight a day--damages healthy kidneys.
The bottom line: As a rule of thumb, shoot to eat your target body weight in grams of protein daily. For example, if you're a chubby 200 pounds and want to be a lean 180, then have 180 grams of protein a day. Likewise if you're a skinny 150 pounds but want to be a muscular 180.
NK nå skremte du meg, morfin nytter ikke? herregud jeg får ikke sove i natt etter at jeg leste det, tror jeg må kjøpe meg en bamse eller noe.
RockyRock