+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Urinstoff

Lord of the living dead Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30

Urinstoff

Fikk vite med legen att jeg hadde for høyt innhold av karbamid. Bør jeg kutte ned på protein inntaket?

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Det burde du vel spurt legen om med det samme du var i kontakt med han?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    urea, karbamid, tidligere også kalt urinstoff, det viktigste endeproduktet ved nedbrytingen av proteiner og andre nitrogenholdige stoffer i stoffskiftet hos mennesker og andre pattedyr. Urea dannes i leveren og skilles ut i urinen i en mengde på ca. 30 g per døgn hos et voksent menneske på vanlig blandet kost. Urea ble oppdaget i urinen av G. F. Rouelle 1773. Først fremstilt syntetisk fra ammoniumcyanat (F. Wöhler 1828).

Urea er krystallinsk, har smeltepunkt 133 °C og er lett løselig i vann og alkohol. Formel H2NCONH2. Reagerer nøytralt, men danner salter med sterke syrer. Fremstilles teknisk f.eks. av karbondioksid og ammoniakk, og brukes foruten som nitrogengjødsel i stor mengde i den kjemiske industri, bl.a. til fremstilling av ureaharpikser. Brukes også i mindre mengder som fôrtilskudd.

Lord of the living dead Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos har et berømt rykte Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Det burde du vel spurt legen om med det samme du var i kontakt med han?
    Han sier det er bare tull å ta protein tilskudd ved en normal kost

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Premutos Vis post
    Hvilke effekter/plager forespeiler han deg ved at du har høye nivåer av urea over tid?

Det blir litt som å trene hardt, det medfører høye(re) leververdier, men man slutter jo ikke å trene hardt fordet.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hvilke effekter/plager forespeiler han deg ved at du har høye nivåer av urea over tid?

Det blir litt som å trene hardt, det medfører høye(re) leververdier, men man slutter jo ikke å trene hardt fordet.
    Godt spørsmål.Han sa vel egentlig ikke så mye om det. Så bare jeg burde spise normal kost. Å da ville "ureaen" mest sannsynlig gå ned.

Ble medlem
    03-2002
    Godt spørsmål.Han sa vel egentlig ikke så mye om det. Så bare jeg burde spise normal kost. Å da ville "ureaen" mest sannsynlig gå ned.

Hvilket sjekket hvilke bivirkninger som høy urea kan forårsake.. Nyrestein kanskje og det er jævlig vondt

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Hvilket sjekket hvilke bivirkninger som høy urea kan forårsake.. Nyrestein kanskje og det er jævlig vondt
    Får satse på det er ett tegn på jeg spiser nok protein da Nyrestein har jeg hørt skal være jævlig vondt ja.

Medlem perk har slått av rykte perk sin avatar
    Ble medlem
    01-2006

Spør legen om hvilken av de tre timene han hadde om ernæring han lærte dette.

member jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a elefantastiskuber jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    høyt innhold av urea i blodprøver kan vel også være tegn på overtrening?!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av perk Vis post
    Spør legen om hvilken av de tre timene han hadde om ernæring han lærte dette.
    Tror leger har veldig lite peiling på kost og trening

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg har en samling av nyresteiner med omkrets på rundt 1,5cm i den ene nyren hele tiden , har hatt stener som har tatt veien ned i lederen 3ganger de siste 4årene , jeg kan bekrefte at det er vondt og det nytter ikke med morfin og slikt , får man slikt så må man øyeblikkelig få en sprøyte som fikser det så området slapper helt av eller stikkpiller med confortid

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Jeg har en samling av nyresteiner med omkrets på rundt 1,5cm i den ene nyren hele tiden , har hatt stener som har tatt veien ned i lederen 3ganger de siste 4årene , jeg kan bekrefte at det er vondt og det nytter ikke med morfin og slikt , får man slikt så må man øyeblikkelig få en sprøyte som fikser det så området slapper helt av eller stikkpiller med confortid
    Dæven...

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    respekt mann...respekt
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

El Guapo Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Ahhh, orker nesten ikke tenke på det. Men dette er kanskje ikke så uvanlig for en som trener som oss og konsumerer mye pulver og tilskudd?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Dette indikerer på ingen måte at du pisser ut igjen proteintilskuddene dine. Det er simpelten et resultat av at kroppen din bearbeider en stor mengde aminosyrer. Men det sier seg jo selv hvis du spiser proteinrik kost til vanlig.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Ahhh, orker nesten ikke tenke på det. Men dette er kanskje ikke så uvanlig for en som trener som oss og konsumerer mye pulver og tilskudd?
    Har ikke møtt på mange nyresteiner på proteindrinkonsumerende personer i min tid. Ikke vær redd!

Ble medlem
    03-2002
    Alan Aragon

Myth #1: "High protein intake is harmful to your kidneys."

The origin: Back in 1983, researchers first discovered that eating more protein increases your "glomerular filtration rate," or GFR. Think of GFR as the amount of blood your kidneys are filtering per minute. From this finding, many scientists made the leap that a higher GFR places your kidneys under greater stress.

What science really shows: Nearly 2 decades ago, Dutch researchers found that while a protein-rich meal did boost GFR, it didn't have an adverse effect on overall kidney function. In fact, there's zero published research showing that downing hefty amounts of protein--specifically, up to 1.27 grams per pound of body weight a day--damages healthy kidneys.

The bottom line: As a rule of thumb, shoot to eat your target body weight in grams of protein daily. For example, if you're a chubby 200 pounds and want to be a lean 180, then have 180 grams of protein a day. Likewise if you're a skinny 150 pounds but want to be a muscular 180.

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    NK nå skremte du meg, morfin nytter ikke? herregud jeg får ikke sove i natt etter at jeg leste det, tror jeg må kjøpe meg en bamse eller noe.
    RockyRock

El Guapo Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus har mye å være stolt av Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Har ikke møtt på mange nyresteiner på proteindrinkonsumerende personer i min tid. Ikke vær redd!
    OK, beroligende ord
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.