+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Venstre-bryst/hjerte smerter?

Superior newbie -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27

Venstre-bryst/hjerte smerter?

De siste ukene så har jeg vært endel plaget med venstre-bryst/hjerte-smerter og det begynte omtrent etter 2mnders treningsfri. Smertene kommer stortsett bare når jeg feks beveger meg ved å bøye meg framover, bøye hodet framover eller bare snur meg i senga.. det virker også ganske random mange ganger..og enkelte ganger er det så ille at jeg stivner til litt mens smerten stikker oppover mot nakken/halsen og jeg blir svimmel før jeg klarer å bevege meg ut av den posisjonen som gjorde at det ble vondt. Enkelte dager er det verre enn andre ser det ut til, idag har jeg feks følt smertene omtrent konstant, mens tidligere så har det bare vært engang iblant.. :-/

Noen som vet hva dette kan være for noe?
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Det kan være så mangt.
    En muskelstrekk , angst , hjerte , mavesmerter osv jeg ville tatt en tur til legen for sikkerhets skyld.

Muskelstrekk og ømme muskler man gjerne forplante seg og føles som at de er andre plasser enn de faktisk er.
    Mavesekken er oppe på venstre side under hjertet , har du problemer med den så kan dette forplante seg smertemessig.
    Angst er det jo mange som har , det resulterer ofte i fysiske ting som det du nevner der , det er å være syk det og , er bare slik at få snakker om det og noen gårrundt med det uten å vite det.

Er jo folk som har vært ute og reist og trodd de får et hjerteinfarkt i flysetet , flyet må nødlande og de rushes på sykehus og de finner ikke noe galt med de og så skjer det om og om igjen med varierende styrke og så viser det seg at det f.eks er panikkangst ............. men jeg er jo ikke redd noe og jeg har ihvertfall ikke feil med hodet..............nei det er rett det men panikkangst avdekkes veldig ofte via fysiske og ikke psykiske symptomer.

Sier overhodet ikke at du har noen av disse tingene men jeg fikk litt trykkediare på tastaturet.

Bronse Member BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Var nettopp hos legen pga lignende smerter, og fikk beskjed om det var helt normalt å få slikt. Derimot hvis jeg følte at det ble en trykksmerte, så burde jeg oppsøke legen igjen.
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg har slitt litt med smerter i venstre bryst. Har som oftest vært periodemessige. For eksempel 2 ukers perioder hvor det bare brått oppstod når jeg satt i sofaen og slappa av. Når jeg skulle puste inn kom det som ett smell en intenst smerte hvor jeg sleit med å puste fullt inn. Var til legen med det, han ville ta røntgen, men hørte aldri mer etter den var tatt.

Som oftest er slike smerter helt vanlig og ufarlig, men du bør alikevel få det sjekket.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oslo Legevakt
    Smerter i brystet kan skyldes en lang rekke tilstander. Mange av disse er ikke farlige, men undersøkelse må til for å avgjøre dette. Ved smerter i brystet bør man oppsøke lege uten opphold.

Noen viktige årsaker
    Skader eller forstrekkelse er en vanlig årsak til smerter i brystkassen. Kraftig hoste kan være nok til å gi en god del plager.

Lungesykdommer pleier sjelden å gi smerter, men hvis lungesekken er irritert kan det gjøre vondt. Dette kan skje for eksempel ved lungebetennelse, blodpropp i lungen eller hull på lungesekken (pneumothorax).

Hjertesykdom gir ofte klemmende eller sterke smerter midt i brystet. Smerter fra hjertet kan stråle ut i armene, til ryggen eller oppover i halsen. Mange blir uvel, men langt fra alle.

Plager fra spiserøret, for eksempel på grunn av magesyre, kan arte seg som brystsmerter. Andre organer i magen kan også gi smerter i brystregionen.

Hva gjøres på Legevakten?
    Ved smerter i brystet er Legevakten et godt sted å komme til behandling. Vi kan ta EKG og røntgen og gjøre en rask vurdering av hva som er problemet. Mange pasienter innlegges på observasjonsposten mens vi venter på blodprøver og følger med på tilstanden. Der vi mistenker hjertesykdom blir pasienten innlagt på sykehus.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.