+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: vond skulder i skråbenk

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

vond skulder i skråbenk

Jeg føler meg ganske sikker på at jeg gjør skråbenk riktig. Det være seg med hantler, med stand eller flies i en maskin som er litt skrå. Uansett får jeg en diffus smerte i venstre skulder, og også på baksiden rundt skuldra. (rotatorcufen?)

Hvis jeg kjører flat hantelpress eller decline har jeg ingen problemer.

Hantelpress over hodet for skuldrene går også fint, så lenge jeg ikke kjører skråbenk først.

I sidehev blir jeg mest sliten i venstre skulder. Så, er den venstre skuldra svakere eller er det noe annet?

Driver og tøyer ut skuldrene nå, og har i perioder kjørt rotasjonsøvelser på skuldrene også. Der er den venstre svakest. Holder det med stabiliseringstrening i form av hantelpress over hodet? eller trenger jeg også hantelpresser? Eller kan dette være en form for betennelse? Det er uansett mest i forbindelse med trening, og spes skråbenk som provoserer skuldra. Bortsett fra dette er det som regel snill.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Oiii, dette har nok mange slitt med før. Kjenner det ofte i skuldrene selv når jeg trener skråbenk
    Det du skal prøve er å senke benken litt, det er mange som kjører litt for mye skrå på benken og på den måten aktivere skuldrene mer enn nødvendig.
    Jeg pleier å sette benken på hakk nr 2 og da legger jeg også en liten vektskive over hakket slik at jeg får litt mer skrå (likevel ikke hakk tre).
    Du burde alltid også varme opp med et par sett med lette sidehev og fronthev før hver brystøkt, det kan hjelpe en del.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg fastslår følgende.
    Det er enten teres minor eller m. infraspinatus.
    Det kan godt tenkes at du har fått skaden ikke av skråbenk, men av en motsatt øvelse, feks roing med bredt grep eller markløft.
    Prøv triggerpunktmassasje, det funker. Og noen tøyeøvelser. Orker ikke å forklare nå, så jeg skal lime inn linken når jeg orker.. heh.e
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    kjører benken på laveste huller, så vidt det er skrått. Men allikevel sliter skuldra.

Oppvarming kan kanskje være lurt. Prøvde å varme opp med rotasjonsøvelser, det gjorde bare at jeg kjente mer.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    guggen, jeg har hatt det der selv, mange ganger. Sliter med det nå også faktisk. Du har tre rotatormuskler som påvirker forsideløftet ditt, selv om de teknisk sett er baksidemuskler.
    M.supraspinatus (påvirker sidehevet), m.infraspinatus (påvirker benkpressen), og teres minor, som skulle herpe skråbenken din ettertrykkelig.
    Vanlig måte å overbelaste disse er bred roing, markløft eller sidehev. Ikke henholdsvis. De gir seg bare til uttrykk på forsiden, som gjør det vanskelig å identifisere.
    Et triks her er å putte en tennisball i en strømpe, og legge den over skulderen. Still deg opp mot en vegg og legg press langs hele kanten av skulderbladet. Om det gjør vondt eller du finner noen rugler har du funnet rett sted. Gni frem og tilbake til du griner. Gjør det 3 ganger om dagen, så skal du se at det kanskje blir bedre ganske fort (fysioterapauttriks!)

Suppler med denne tøyingen:
    http://www.mypressureproducts.com/In...ger_points.htm
    Sist endret av vio; 26-04-05 kl 18:22

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    jeg er faktisk motsatt, jeg har ikke no problem med skråbenk men i flattbenk med hantler får jeg så vondt at jeg rett og slett ikke får trent
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    sliter også med skulderen.. men har prøvd meg fram på mange måter og en måte er å ikke gå så langt ned me hantlene.. stoppe slik at albuene ikke kommer under skulder høyde lixom.. både jeg og dama mi sliter med dette men klarer øvelsen veldig bra om vi ikke går helt ned
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

---------not---------------- SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Steller meg i rekken med de som har prob med skuldrene...

-Men jeg merker det også når jeg tar sidehev og litt under tungt frontpress.

Lenge siden jeg har klart å fullføre en hel økt, selv etter at de har fått et par ukers pause.

Noen tips ?

SCP

BK
    BK er ikke aktiv
    Bronse Member BK har slått av rykte
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    22
    Jeg sliter også veldig med venstre skulder, men har mest vondt når jeg kjører flat benk..
    Spesielt med hantler.

Tunge Shrugs med hantler gjør også ganske vondt om jeg "roterer" skuldra,
    derfor kjører jeg bare skuldre opp til øra og ned (uten å gjøre den
    femi-vrien som mange gjør=)

Bigkay

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hehe big kay!! femi vrien!!! lyst å definere den hehe...
    er venstra mi også som kødder... har lenger oppe sakt hva som funker for meg
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Høyreskulderen min knaser og knirker en del akkuratt der kragebeinet er festet. Men har ikke vondt når jeg trener.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    det sliter jeg med når jeg trener rygg peggy... men er ikke noe smerte hos meg heller... men har hørt at det bare kan være brusk dannelse osv..var ivertfakk ikke noe alvorlig på meg! altså det var ikke ledda som knaka osv...

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Steller meg i rekken med de som har prob med skuldrene...

-Men jeg merker det også når jeg tar sidehev og litt under tungt frontpress.

Lenge siden jeg har klart å fullføre en hel økt, selv etter at de har fått et par ukers pause.

Noen tips ?

SCP
    Den slet jeg med i mange mnder! (og begynner å få den tilbake)
    Det er antakelig supraspinatus. Prøv å trykke veldig hardt inn på latsen, helt oppunder armhulen, og på festet til nakkemuskelen mot skulderen, nedi den lille gropen mellom kragebeinet, skulderbeinet og skulderbladet. Om begge gjør vondt er det supraspinatus.

Selv sliter jeg med en ødelagt benkpress, smalbenk og til dels skulderpress pga infraspinatus etter et markløft eller en bred roing som gikk skjevt.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
    det sliter jeg med når jeg trener rygg peggy... men er ikke noe smerte hos meg heller... men har hørt at det bare kan være brusk dannelse osv..var ivertfakk ikke noe alvorlig på meg! altså det var ikke ledda som knaka osv...
    Tror det er brusk eller kalkdannelser, for har lignende i venstre albue, som kom etter jeg knuste radiusbeinet der, når det grodde så er skøyten litt kraftigere og da gnisser den og henger seg opp nå og da og det er kalk sier legen..

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peggy
    Tror det er brusk eller kalkdannelser, for har lignende i venstre albue, som kom etter jeg knuste radiusbeinet der, når det grodde så er skøyten litt kraftigere og da gnisser den og henger seg opp nå og da og det er kalk sier legen..
    det kan være veldig rett det kan være en ide og snakke me lege om du plager deg over det!!! tror faktiskt det kan fjernes

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Prøv å kjøre litt rotatorcuff øvelser. se om du kan styrke opp området hvor smerten ligger.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
    det kan være veldig rett det kan være en ide og snakke me lege om du plager deg over det!!! tror faktiskt det kan fjernes
    Så lenge det ikke gjør vondt får ikke noen leger skjære meg opp for å file bort kalkdannelser.. Og albuen låser seg ikke ved tung vektbelasting, heller hvis jeg har kjørt 2-300 push-ups i løpet av en dag ,så låser den seg hvis jeg sovner med den i vinkel om natten. Klarer jo knekke den opp selv..
    At det knirker i knaser litt rundt forbi i kroppen det forteller en jo bare at en er i live

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    høres ut som du har et ledd problem samme som dama vis armen din låser seg!!! hun kan knekke å vri vrenge på armen akkuratt som hun vil noe hun har myket seg opp til med tanke på drillinga... men i trening av vekter sammeheng så e er det en ulempe da hun får smerter ved å gå for langt ned på en del øvelser som feks skråbenk med hantler

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peggy
    Så lenge det ikke gjør vondt får ikke noen leger skjære meg opp for å file bort kalkdannelser.. Og albuen låser seg ikke ved tung vektbelasting, heller hvis jeg har kjørt 2-300 push-ups i løpet av en dag ,så låser den seg hvis jeg sovner med den i vinkel om natten. Klarer jo knekke den opp selv..
    At det knirker i knaser litt rundt forbi i kroppen det forteller en jo bare at en er i live
    Du trenger kanskje ikke å skjære det bort.
    To effektive behandlingsformer er ultralyd og elektrobehandling. Høyfrekvens kan knuse kornene. Men vet ikke hvor lett det er å få hjelp i Norge med mindre du er en frynsete fotballspiller.

Kliss nytt medlem Mr Hammer is on a distinguished road Mr Hammer sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Har slitet litt med begge skuldrene jeg også... Tror det har vært senebetennelse men er ikke sikker... Det som har hjulpet for meg iallefall er og varme opp godt(15-20min), tøye grundig ut og svømme et par ganger i uken.....

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Vondt i høyre skulder
    By Omen in forum Skader
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 02-03-05, 10:48
  2. Vond skulder
    By Stålballa in forum Skader
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 21-05-04, 13:53
  3. Øvelse for vond skulder
    By Johs in forum Skader