+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Vondt i nakken/hodet etter knebøy...

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31

Unhappy Vondt i nakken/hodet etter knebøy...

Merket sist jeg tok knebøy at jeg fikk skikkelig vondt i bakhodet rundt rep 14, men presset alikevel opp de 6 siste. Dette var på mandag, og jeg kjenner fremdeles godt at det er noe som ikke er som det skal være. Smertene sitter på siden av bakhodet, i høyde med ørene. Jeg vil tro at det er muskulært, men kan ikke helt skjønne hvorfor jeg har fått vondt, eller hva jeg skal gjøre for å slippe det.

Noen som har erfart det samme og har noen tips?
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Prøv en av følgende:
    a. Legg stanga på skuldrene og ikke på bakhodet!
    b. Ikke spenn nakken når du løfter og vær oppmerksom på hvordan du holder hodet.
    c. ?

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    er veldig fokusert på hvor jeg har stangen, men som du sier, det kan godt være at den har krøpet lengre opp enn jeg trodde. skal kjøre knebøy igjen i dag, men tar lette vekter for å se om det gjør noen forskjell på hvor jeg har stangen og hodet.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    gikk til helvete på 5 rep i knebøyen i dag, med en sinnsyk hodepine. føltes som om hodet skulle eksplodere. droppet knebøy...tok en pause, og prøvde med noen skulderpress, samme smertene der. gikk innom en fysio som er på senteret, og hun sa at det var et par punkter i nakken som var stive, og at jeg burde unngå å bøye nakken under trening (dvs ikke se i taket når jeg tar knebøy osv). skal til fysio i morgen, og håper han får løst opp litt...er så sinnsykt ikke klar for å kutte ut treningen nå som jeg har kommet skikkelig i gang!

faen.

rompis illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic har mye å være stolt av illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Se ned/på et punkt 1-2 meter foran deg når du trener bøy.. Se opp kan du gjøre på siste tunge reppen =)

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    da kan vi slå fast at dette ikke har noe med bøy å gjøre. testa bulgarsk utfall på fredag med hodepine som utfall (no pun intended), og i dag ble den benpress...og jaggu fikk jeg ikke hodepine av det også. nedtrekk er heller ikke spes gunstig kjenner jeg. det pussige er at markløft er null problem...og det fatter jeg ikke.

hjeeeeeeeeeelp!!!!!

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Enten får du gå av anavar/dbol med en gang eller så får du oppsøke lege å få testet blodtrykket. Alternativt få noen til å sjekke teknikken din; det kan jo være at du gjør noe rart på treningen om trigger dette selv om det ikke ser sånn ut.

Edit: Det kan kanskje skyldes pusteteknikken, eller mangel på dette, men du løfter jo ikke så tungt at dette burde ha mye å si (ut fra loggen din).

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hehe...ingen anavar eller dbol her, kun grovbrød med kreatin på (smertene kom før jeg begynte på kreatin btw). blodtrykket mitt har vært høyt tidligere, kan dette ha noe med saken å gjøre tror du? hmmm...interessant.

i dag så kjørte jeg 1-bens benpress med 50KG...og klarte å trigge hodepinen/nakkesmertene på den.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    i dag så kjørte jeg 1-bens benpress med 50KG...og klarte å trigge hodepinen/nakkesmertene på den.
    Er jo en del vekt her. Er du oppmerksom på hvordan du puster og spenner deg når du gjør disse øvelsene som du får vondt i hodet av?

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    i knebøy hadde jeg superfokus på det, pga at jeg tok 20 reps breathing squats. må derimot ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så hardt på det på nedtrekk, utfall og benpressen....har falt litt i glemmeboken.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    vet at jeg ikke bør bruke nettet som "lege"...men kom over dette:

"Jeg har lest litt om hodepine (husker ikke hvor jeg fant informasjonen). I noen tilfeller hender det at høyt blodtrykk og en aktivering av stresshormoner kan føre til endringer i sirkulasjonen i blodkarene til hodet, og blodårene utvider seg og gir en sterk, bankende hodepine. (på mange måter som migrene) Hodepinen kan vare i noen få minutter, men noen ganger i mange timer..."

det beskriver jo ganske nøyaktig hvordan jeg føler det. en intens bankende hodepine som går over etter noen minutter, men som setter igjen spor i form at en stiv nakke og ekstremt nedsatt treningslyst...

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    sånn...er bare å skrive testamentet nå

"Exertional Headaches

Exertional headaches are a group of headache syndromes, which are associated with some physical activity. These headaches typically become severe very quickly after a strenuous activity such as weight lifting or sexual intercourse. Exertional headaches can, in some instances, be a sign of abnormalities in the brain or other diseases. Activities that can precipitate these headaches include running, coughing, sneezing, sexual intercourse, and straining with bowel movements. Anyone who develops a severe headache following these types of exertion should certainly be checked to rule out any underlying organic cause. Tests may include a MRI of the brain and MRA of the blood vessels in the brain.

Most exertional headaches are benign. Although these may occur in isolation, they are most commonly associated with patients who have inherited susceptibility to migraine.

Benign exertional headaches respond to usual headache therapy. Some are particularly responsive to indomethacin, an anti-inflammatory agent taken before the exertional activity or to others such as Rofecoxib and even aspirin."

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Mye dårlige råd angående hodet i bøy her... For å klare opp alle misforståelser:

Se frem og kjøret hodet BAK i stangen.... Ikke se opp eller ned.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Medlem stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough stallion is a jewel in the rough
    Ble medlem
    09-2004
    Du kan ta det helt med ro, sannsynligvis har du bare overanstrengt deg. I hine hårde dager da jeg drev med friidrett løp jeg en gang tre 800-metere hardt i løpet av en uke. Det førte til en intens hodepine som var nesten invalidiserende. Den satt i i over en uke, men så ble det bra igjen. Jeg setter en knapp på at du har presset kroppen din mer enn den er vant til. Derfor må du ta det litt med ro en stund, før du så begynner gradvis igjen. Å være lei seg fordi du var godt i gang er ikke noe poeng. Noen uker med roligere trening er som et piss i atlanterhavet å regne i forhold til de treningsår du har foran deg. Vær tålmodig, lytt til kroppen, og tilpass treningen deretter.

Lykke til!
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    fikk trent i dag, og uten hodepine

droppet alt som het knebøy, utfall og benpress. kjørte roligere nedtrekk (3x12@50KG). kjente at hvis jeg hadde tatt flere nedtrekk så hadde jeg fått hodepinen, men avsluttet når jeg skulle og slapp unna er ikke antydning til vondt når jeg trener benk, roing, dips og markløft så tror jeg skal få trent bra alikevel jeg!!

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Det høres ut som om du anspenner deg på en eller annen måte når du trener. Eller at du vet er ganske anspent. Prøv med triggerpunkts behandling på nakken, det gjør VONDT, men det funker.. eneste som funker på meg når jeg får spenningshodepine..
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Muskelknuter i nakken vil forårsake smerter i hodet, få deg en god idrettsmassasje eller oppsøk naprapat (triggerpunktbehandling), fysioterapeut eller kiropraktor.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    var hos naprapat rett før trening, og har vært hos fysio tre ganger siste uken...har ingen større knuter baki der som direkte skulle føre til hodepinen. skal lege på mandag og be om å bli sendt til mr da det KAN være noe baki der, men tror dette er det som kalles bl.a. weightlifters headache...og da er det vel ingen annen kur enn å unngå enkelte øvelser og fokusere på å puste riktig.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    var hos legen i dag og tok blodprøve, EKG og blodtrykk. fikk en sånn døgn-blodtrykksmåler som jeg skal ha på meg til i morgen. spennende å se hva den viser, hadde den på når jeg trente i dag bl.a. finner vi ikke noe på prøvene i dag, så er det MR neste.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.