+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 36 av 36

Tråd: Jet Li

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33

Jet Li

http://www.youtube.com/watch?v=SvAZHHw2Rik

170 cm

66-69 kg

stilarter han har trent:

Jet specialized in the following styles :

Chang quan (long fist)
    Dao (broadsword)
    Gun (staff)
    Fanzi quan (tumbling fist)
    3-section staff
    Pu dao (horse chopper)

Jet also studied the following styles :

Taiji quan (the 5 main styles)
    Xing yi quan
    Bagua zhang
    J ian (straightsword)
    Qiang (spear)
    Zui quan (drunken fist)
    Tang lang quan (mantis fist)
    Ying zhao quan (eagle claw boxing)
    Zui jian (drunken sword)
    Shuang dao (double broadswords)
    Axe
    · Battle axe
    Double hooks swords
    Fork
    9 section whip
    · Mace
    Hammer
    Trident-halberd
    Long-handled spear
    Short cudgel
    Meteor hammer
    Rope dart
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Litt av en utøver.. av hva?

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Hvordan tror du at du hadde klart deg i ringen med han Frode?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg hadde vel vunnet vel hjelp av rå styrke og brutalitet. Men jeg har enorm respekt for Jet Li. Han er virkelig en mester i Wushu. Og han har aldri påstått at det han driver med er ment for fighting. Han har faktisk flere ganger sagt at hadde blitt banket hvis han valgte å fighte i en ring. Men fyren er ydmyk og snill som få. Jeg liker rett og slett synet hans på livet. Pluss at han er en knallhard treningsnarkoman.

http://www.youtube.com/watch?v=jo-a7GuSzA0

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Frode: Vant han ikke en hel haug med kung-fu mesterskap i beijing en gang i tiden? Har du lyst til å utdype hvordan denne type mesterskap utspiller seg?
    Har hørt det skal være ganske anderledes?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Han vant det som kunne vinnes under Tao-lu i sin tid. Dvs kinesiske kampkunster sitt svar på det som kalles kata i Karate eller det som kalles mønster (poomse?) i Taekwondo. Altså en slags avansert form for koregrafert skyggeboksing.

Han har aldri gått noen fullkontaktskamper siden han ikke tror på vold.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    En ting til: Det finnes fullkontaktsmesterskap for de som driver kung-fu også. Det kalles for Sanda eller Sanshou. Enkelt forklart så er det det samme som Thaiboxing, minus albuene, men med alle kast og takedowns tillatt. Ingen bakkekamp er lov

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Han har aldri gått noen fullkontaktskamper siden han ikke tror på vold.
    Hehe, dette syns jeg er litt ironisk

Når det er sagt er fyrn kul og veldig flink.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Tenker du på filmene hans? Tja han er jo en skuespiller da. Tviler på Samuel L. Jackson ønsker å være en leiemorder selv om han spiller en i Pulp Fiction.

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kult klipp! Liker Jet Li jeg og. Koselig type med gode mooves! Et move der som jeg kjente igjen fra Ong Bak. Der han hopper og lander med strak fot over motstanderen.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Bronse Member Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb er et navn kjent av alle Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Tenker du på filmene hans? Tja han er jo en skuespiller da. Tviler på Samuel L. Jackson ønsker å være en leiemorder selv om han spiller en i Pulp Fiction.
    Joda, men nå kicker jo Jet li assen på alt og alle i ALLE filmene han spiller i da og så si "jeg tror ikke på vold" blir jo litt dobbeltmoral på en måte. Selv om jeg ikke tror alle som driver med fullkontakt kampsport mener at vold er løsningen på problemer...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Noen Jet Li sitater:

"Failure is a fuel for excuses."

"It's the doing the do, that makes the making"

"Our anger, our frustration, our despair, have much to do with our bodies and the food we eat. We must work out a strategy of eating, of consuming to protect ourselves from anger and violence. Eating is an aspect of civilization. The way we grow our food, the kind of food we eat, and the way we eat it have much to do with civilization because the choices we make can bring about peace and relieve suffering."

" I’ve never thought of myself as a role model. It’s a mistake to think that way. If you keep thinking you are a superstar, it’s only going to make your own life miserable because you can’t always be at the top. I never think about being famous; I only think about what I have to do for my job, my obligations and responsibilities. "

"My biggest challenge has been myself. Every year you're getting older and you have to challenge yourself because everybody becoming an action hero."

“I am Buddhist, and I never fight with people in real life.”

"My philosophy is just learning every day.''

"I think a lot of guys on the street can beat me up. It doesn't mean anything"

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    Joda, men nå kicker jo Jet li assen på alt og alle i ALLE filmene han spiller i da og så si "jeg tror ikke på vold" blir jo litt dobbeltmoral på en måte. Selv om jeg ikke tror alle som driver med fullkontakt kampsport mener at vold er løsningen på problemer...
    Vel der er vi sterkt uenige. Da må det jo bety at 90% av alle kjente skuespillere tror på vold eller andre ting som man strengt tatt ikke bør tro på.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Vel der er vi sterkt uenige. Da må det jo bety at 90% av alle kjente skuespillere tror på vold eller andre ting som man strengt tatt ikke bør tro på.
    Jeg tror ikke at de som spiller druglord/skitten pimp som slår sine jenter el. mener det er greit.

Men vold som utøves av "good guys" på film blir av seerne veldig ofte godtatt, altså man tenker "jeg ville også banka dritten av han der hvis han hadde gjort sånn mot meg/mine". Da syns jeg det blir dobbeltmoral å si "jeg tror egentlig ikke på sånt, men jeg kan godt gjøre det på film og gi et inntrykk av at det er greit til alle de som ser på"...

EDIT: klart det er VELDIG mange som går mot sine prinsipper bare betalinga er god nokk.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hehe jamen kjære deg. Han går ikke imot sine prinsipper. Det er jo bare skuespill? Er det så vanskelig å godta da? Hvis han hadde takket ja til penger for å gå kamp mot en motstander i real life så hadde det vært å gå imot sine prinsipper.

Og jeg synes ikke han gir noe inntrykk av å være en person som liker vold. Jet Li er en velkjent skuespiller med mer enn nok tid framfor kamera hos kjente talkshow, behind scenes på dvd'ene hans, ect ect. Og der får man tydelig vite hva han ekte Jet Li står for. Værre er det ikke. Det er bare film det du peker til.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jet li er sjef!

Kiss of the dragon og romeo must die er feeete filmer.

En annen "ninjafyr", han i ong bak,tony jaa, det er så konge å se på når han gruser alle de folka. Mui thai ruler.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Muay Boran og "Thailandsk Kung-Fu" ja.

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    At folk som har kampsport som hobby føler seg ekstremt truet av Jackie Chan, Jet-li, van damme osv er ikke noe nytt. De passer godt på at alle får med seg at dette er bare på film. Jet Li hadde spist meg og Frode samtidig.
    RockyRock

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jada Stein.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Jaja, da får vi være enige om at vi er uenige da

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Faen jeg klarer ikke la det ligge

Jeg mener at når du trener så inni helvette på å sloss, så blir det litt rart å si
    "det er greit å banke opp folk på film" men å delta i konkuranser er ikke greit, for jeg "liker jo egentlig ikke vold". Det henger liksom ikke helt på greip. Driver han BARE å skyggebokser på trening da og ser på det hele som en slags "dans" og ikke slossing...? uansett så syns jeg det blir veeldig tynn forklaring og litt svada.

Jeg har drevet med kampsport i mange år selv og jeg må si jeg elsker å sloss. Å mose motstanderen i matta og føle seg overlegen er en helt usannsynlig deilig følelse. Det betyr jo ikke at jeg er for blind vold, happy slapping og sånt tull, men vold innenfor kontrollerte rammer er tøfft mener jeg.

Å takke ja til penger for å gå kamp mot noen i real life er å få betalt for å gjøre noe man liker sier nå jeg...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Faen jeg klarer ikke la det ligge

Jeg mener at når du trener så inni helvette på å sloss, så blir det litt rart å si
    "det er greit å banke opp folk på film" men å delta i konkuranser er ikke greit, for jeg "liker jo egentlig ikke vold". Det henger liksom ikke helt på greip. Driver han BARE å skyggebokser på trening da og ser på det hele som en slags "dans" og ikke slossing...? uansett så syns jeg det blir veeldig tynn forklaring og litt svada.
    Vel du er inne på sannheten der faktisk. Hvis du har trent kampsport en stund så vet du sikkert hva Capoeira er for noe? Er det vold? Jet Li har mestret flere Wushustilarter. Og greit nok at de har enkelte driller og treningsformer som kan minne om kamp, det er fremdeles ikke "vold". Han sparrer ikke. Iallefall ikke fullkontakt. Jeg er enig i at man ikke kan drive med boksing, kickboxing, thaiboxing, mma, eller andre lignende kampsporter hvis man er sterkt imot vold. Men tradisjonell Wushu er noe helt annet. Tror du shaolinmunkene er for vold? Anbefaler deg å lese litt mer om Wushu. Det er ikke en tynn forklaring, og det er iallefall ikke svada. Hvis du setter deg litt mer inn i Wushu og Buddhisme så forstår du bedre hva jeg (eller Jet Li) prøver å si her.

[QUOTE=Royb;382185]
    Jeg har drevet med kampsport i mange år selv og jeg må si jeg elsker å sloss. Å mose motstanderen i matta og føle seg overlegen er en helt usannsynlig deilig følelse. Det betyr jo ikke at jeg er for blind vold, happy slapping og sånt tull, men vold innenfor kontrollerte rammer er tøfft mener jeg./QUOTE]

Nei. Men Jet Li er imot å fighte. Uansett på matta, gata eller i ringen. Og det respekterer jeg. At han spiller personer som fighter på film, har da absolutt ingenting å si. Det er da bare skuespill for svarte. skjønner ikke at vi fremdeles diskuterer dette. Hvis at han spiller en som sloss på film, betyr at han ikke er imot det han spiller, har jeg et hav av argumenter mot deg fra andre filmstjerner. nuff said.

Å takke ja til penger for å gå kamp mot noen i real life er å få betalt for å gjøre noe man liker sier nå jeg...
    Selvsagt. Men det går ut på å skade motstanderen. Og det er Jet Li i mot. Ser du forskjellen?

hehe..

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Bra innlegg. Klarer litt bedre å forstå hvordan det kan gå ann å tenke sånn.. meen syns enda det skurrer i mine ører

"Hvis at han spiller en som sloss på film, betyr at han ikke er imot det han spiller, har jeg et hav av argumenter mot deg fra andre filmstjerner. nuff said."

Dette kunne blitt en litt interesant diskusjon i seg selv

Jeg mener at når du spiller i en film som "good guy" der din rollefigur bruker vold og Idealiseres på en måte, bidrar du jo til at spesielt unge menesker ser opp til denne rollefiguren og volden blir godtatt. Jeg sier ikke at dette er galt i seg selv, men når du så sier jeg liker ikke vold blir det litt rart.

PS: Capoeira ligger i gråsonen, den lærer bevegelser/teknikker om du vill som i andre kampsporter brukes til å skade motstander (hvor effektivt det er er et annet spørsmål), det at du praktiserer dette uten kontakt (kata) betyr ikke at det ikke er vold... det er hvertfall volds beslektet om ikke annet

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Er fekting vold? Eller hva med konkuranseskyting? Rollespill? Jeg synes grensen går da man faktisk bruker kontakt

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Når du nevner munker er det litt arti, for jeg mener dette også er litt sånn rart.

Nå kan det hende jeg går på en smell siden jeg ikke har noe spesiell innsikt i emnet. Men det bildet jeg sitter med er at disse munkene som driver med kampsport gjør det for at kropp og sinn skal være ett, de skal ha full kontroll over sin kropp og sitt sinn osv. bla bla bla...

Da mener jeg de liksågodt kunne drevet med dans/turning... dette krever like mye av kroppsbeherskelse(kropp) og konsentrasjon(og sinn) mener nå jeg.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Er fekting vold? Ja
    Eller hva med konkuranseskyting? hehe i heimeværnet var det snakk om å kanskje gå over til blinker som ikke var formet som mennesker for det var for voldelig (latterlig ). Hvis du skyter på blink, nei... hvis du trener på å drepe mennesker - Ja
    Rollespill? Spill/filmer i seg selv er ikke vold.. men de kan fremstille vold som kult/godtatt
    Jeg synes grensen går da man faktisk bruker kontakt

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg syns det hele kan sammenlignes med å si at man er totalmotstander av sex, men samtidig gjør man karriere som softporn-skuespiller....

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Så da er ikke de som spiller seriemordere i spillefilmer totalmotstander av mord? hehe kom igjen da.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Når du nevner munker er det litt arti, for jeg mener dette også er litt sånn rart.

Nå kan det hende jeg går på en smell siden jeg ikke har noe spesiell innsikt i emnet. Men det bildet jeg sitter med er at disse munkene som driver med kampsport gjør det for at kropp og sinn skal være ett, de skal ha full kontroll over sin kropp og sitt sinn osv. bla bla bla...

Da mener jeg de liksågodt kunne drevet med dans/turning... dette krever like mye av kroppsbeherskelse(kropp) og konsentrasjon(og sinn) mener nå jeg.
    Vel det er jo like nært dans som det er fighting da egentlig.

student Dolph is a jewel in the rough Dolph is a jewel in the rough Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    noen som har sett fearless? så ut som det var noen heftige kampscener!

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    jævlig digg musikk i bakgrunnen av filmen hva heter den?
    jet li er også en rå martial artist.

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    jævlig digg musikk i bakgrunnen av filmen hva heter den?
    jet li er også en rå martial artist.
    Er det ikke den låta til Reqiuem(Står ikke ansvarlig for at det er korrekt stavet) For A Dream?
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    åja det er ringenes herre musikken.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dolph Vis post
    noen som har sett fearless? så ut som det var noen heftige kampscener!
    Ja den var veldig bra hvis du liker slike filmer fra gamle kina. Det gjør iallefall jeg. Dramascenene og historien imellom kampene var også veldig bra

Ble medlem
    10-2006
    Skal til KINA om noen uker gleder meg fært til og se kulturen dems og kjøpe ting billig og da...
    bare ikke de folka i pyongang klikker og fortsettter med alle de jævla taepong 2 rakettene sine(atomvåpen)

Myntsamler G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn har mye å være stolt av G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    37
    Hvor i Kina er det du skal?
    Skal du handle billig så kom deg ut på bygda,samme gjelder kulturen.
    Clausthaler....

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.