http://www.fvn.no/sport/article497437.ece
Kroppsbygger Nina Midling (37) mangler tre millimeter på å måle 40 centimeter rundt overarmsmuskelen.
VENNESLA: - Nå er jeg nesten der, pruster Midling, innimellom knallharde bicepssett på Shapes-gymmet i Filadelfia-kjelleren.
Den robuste mandalitten har drevet med styrketrening i 17 år, og debuterte som kroppsbygger med en førsteplass i Sandefjord Open for drøye fire år siden. Siden den gang har hun sanket ytterligere tre titler og økt omkretsen rundt overarmen til formidable 39,7 centimeter.
- Målet er å nå 40. På sikt kan jeg kanskje klare tre centimeter til før jeg gir meg.
Når det blir, vet hun ikke. Men Midling er klar på at hun skal komme i sitt livs form til to konkurranser: Oslo Grand Prix i april neste år og Loaded-stevnet i Danmark måneden etter.
Skal på pallen
- Jeg er utrolig revansjlysten. Forrige gang jeg konkurrerte, var jeg ikke i god nok form, og endte for første gang utenom pallen, sier hun.
12 treningsøkter i uka og en streng diett med oppstart i januar skal bringe henne tilbake til toppen. Fram til de forløsende minuttene på Oslo-podiet, vil hennes kompromissløse mantra igjen lyde: Spise, trene, sove.
- De siste ukene før en konkurranse er steintøffe, både fysisk og psykisk. Men jeg elsker å presse meg selv til det maksimale av hva jeg kan tåle.
Del av gamet
Denne holdningen har resultert i flere belastningsskader for kvinnen med en personlig rekord på 110 kilo i benkpress.
- Skader er en del av gamet, lyder hennes kjappe kommentar.
Like fyndig er hun i uttalelsen om kroppsbygging og doping.
- Så lenge jeg ikke bruker doping selv, bryr jeg meg ikke om hva andre velger å putte i kroppen sin.
I stedet fokuserer hun på mottoet sitt: Alt er mulig.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Ingen byggere bruker doping