+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: 86 prosent overvektige i 2030

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004

86 prosent overvektige i 2030

Minst 86 prosent av alle voksne amerikanere vil være overvektige eller feite innen 2030, dersom dagens utvikling fortsetter.

Relaterte kostnader for helsesektoren anslås til nærmere 957 milliarder dollar, eller rundt 5000 milliarder norske kroner.

- Dette vil bety at én av seks helsedollar vil gå til å dekke overvekts- og fedmerelaterte kostnader, sier studiens hovedforfatter Youfa Wang.

De samme beregningene viser at innen 2048 kan alle amerikanere komme til å være overvektige eller feite.

Tung samfunnsbyrde
    Forskningen er utført ved Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Agency for Healthcare Research and Quality, og University of Pennsylvania School of Medicine.

For svarte amerikanske kvinner vil utviklingen være mest dramatisk - her beregnes tallet til hele 96 prosent. For meksikansk-amerikanske menn anslås 91 prosent.

Forskerne mener dette illustrerer den potensielle byrden av den stadig feitere amerikanske befolkningen, dersom dagens trender fortsetter.

I dag er over 65 prosent av alle voksne amerikanere overvektige eller feite. Over 30 prosent er feite.

- Tunge blir tyngre
    - Vår analyse viser også at med tiden blir tunge amerikanere enda tyngre, sier May A. Beydoun, en av studiens medforfattere.

- Vi forventer at kostnadene knyttet til fedme og overvekt vil mer enn dobles hvert tiår, sier hun.

Dette vil sluke 15-17 prosent av alle helsedollarene.

- Og disse tallene er sannsynligvis en undervurdering av de fremtidige kostnadene, sier Beydoun.

I dag defineres overvektige som voksne med en KMI (kroppsmasseindeks) mellom 25 og 29,9, mens voksne med KMI over 30 defineres som feite.

Sykdomsrisiko
    Mens 86 prosent av amerikanerne vil være overvektige innen 2030, vil hele 51 prosent være feite.

Både overvektige og feite har høyere risiko for en rekke sykdommer, som høyt blodtrykk, type 2 diabetes, hjertesykdommer og slag.

Andre studier antyder at barn og unge voksne kan ha en lavere forventet levealder enn sine foreldre, dersom det ikke blir gjort noe med overvektsproblemet.

Helsekrise
    Forfatterne sier at dette har blitt en offentlig helsekrise i USA, og at dramatiske og effektive tiltak må til.

Det amerikanske helsedepartementet har satt et mål om at andelen voksne med sunn vekt skal øke, og andelen overvektige skal gå ned innen år 2010.

Det målet vil de ikke nå dersom dagens trender fortsetter, sier forskerne i studien som er publisert i tidsskriftet Obesity.

Beregningene ble gjort på bakgrunn av data som er samlet inn over de tre siste tiårene, fra nasjonalt representative undersøkelser.

Youfa Wang, May A. Beydoun, Lan Liang, Benjamin Caballero and Shiriki K. Kumanyika; Will All Americans Become Overweight or Obese? Estimating the Progression and Cost of the US Obesity Epidemic; Obesity advance online publication, 24. juli, 2008; doi:10.1038/oby.2008.351.

Kilde: forskning.no
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Ganske sykt egentlig, litt av ett luksusproblem.

Heldigvis er det frivilig å bli og være overvektig

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Eneste kjipe er at vi andre må betale for sykehusoppholdene deres.

Ellers gjør det meg ingen ting. Bortsett fra de som blir overvektig pga sykdom.

edit: også synes jeg synd på barn som har overvektige foreldre siden foreldrene lett overfører sine spisevaner over på barna deres.
    Sist endret av slogum; 12-09-08 kl 11:21
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

0,1 tonn pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Pss.. har en BMI på 29 sjæl-- men vil ikke si jeg ser feit ut

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Jaja, jeg blir iallefall en av de 14%

Burde betalt sykehusopphold selv når man kommer over en viss fettgrense.

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Merk dere at de snakker om amerikanere
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Kliss nytt medlem wannabe-arnold is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2009
    Stygt å si det, men det blir altså bare mer og mer stas å være tynn og muskuløs.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG elefantastiskuber MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Du får tenke på det, mens du flexer biceps og gjør alt arbeidet til dine sykemeldte kollegaer.

Must be an emergency! Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel har et berømt rykte Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    If you can't beat them, join them.

Yoked mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo har et berømt rykte mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    I Norge er man er på god vei til å slå følge med - eller overgå - Amerikanerne. Jeg fatter ikke hvor myten om de kjernesunne Nordmen kommer fra, når man på utestedene ser alt fettet presset inn i for trange klær.
    I Just Love The Way You Talk About Me

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Mat er gøtt og det er slutt på lørdagsgodteriet i Norge, ikke rart vi er feite for mindre lat det blir vi jo ikke

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Vi får holde på de tynne jentene så lenge det varer
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Forsåvidt så har vi jo skuddår og vårjevndøgn osv så vi kan jo tillegge noe nytt som f.eks en ny standard i EU/EØS: fettjevndøgn! Natt til mandag skal alle badevekter tilbakestilles 4 kg

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Har dere sett animasjonsfilmen Wall-e?
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Jeg tror Frode Falch er 86% overvektig i 2030!
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Når man trener så hardt som jeg gjør, så lever man så lenge!!1

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Når man trener så hardt som jeg gjør, så lever man så lenge!!1
    Faktisk så dør man tidligere av overdreven styrketrening og mye brutal vold. Jeg har sett filmer av deg hvor du rocky-støter hantler over hodet og slåss mot hagegarnityr, så du kan bare prøve å påstå at du ikke er en sånn en!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Du er i ferd med å bli en grinebiter Vio. Det er alt for tidlig for en mann i din alder. Selvsagt filmer jeg ikke de værste øktene mine av hensyn til de av dere som hadde blitt totalt utpsyket av en så hardcore video!

At man dør tidligere av slik livsstil i forhold til å være en slask som drikker og spiser dritt, er bare tullprat.

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg vedder en million på at du dør før enn meg, Frode.
    http://www.dingsekongen.no

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Du er i ferd med å bli en grinebiter Vio. Det er alt for tidlig for en mann i din alder. Selvsagt filmer jeg ikke de værste øktene mine av hensyn til de av dere som hadde blitt totalt utpsyket av en så hardcore video!

At man dør tidligere av slik livsstil i forhold til å være en slask som drikker og spiser dritt, er bare tullprat.
    Jeg hadde likt å se noen filmklipp fra kamper i thailand og sånt. Det hadde vært saftig!
    Gammel grinebiter har jeg vært lenge. Det er grunnen til at pensjonistpasientene mine gir meg gaver etter endt behandling. Vi rotter oss sammen mot ungdommen nå til dags, mot rapp-musikken og fraværet av Jussi sin velklang i Desember, vi er mot at barn skal få gå uten bånd og at syke mennesker får ta kollektivtransport osv. Generelt er jeg i mot det meste!!
    Det jeg derimot ikke er i mot er å dø tidlig. Jeg ser ikke for meg at jeg som 122 år gammel drukner i mitt eget sikkel i rullestolen på gamlehjemmet med et tilfreds smil om munnen pga vissheten om at alle andre i det minste døde før meg som et slags battle royale med rødvinsfargestoff som våpen.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Jeg vedder en million på at du dør før enn meg, Frode.
    Hehe av ren nysgjerrighet: hvorfor tror du det?

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Fordi alle besteforeldre i slekten min blir 90-100 år. Dessuten kjører du på moped om vinteren.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Nei jeg sykler vanlig sykkel.

Levra di tar ikke hensyn til genene dine..

(ok den var litt stygg... beklager )

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    dessuten trener Frode THAIBOXING! og det er LIVs farlig xD
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    hvis dere vil leve lenge, kjøp slike:

Wopp Wopp veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss elefantastiskuber veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    mangler garn jo, fåkke opp sunn fisk fra havet med de der!

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hehe av ren nysgjerrighet: hvorfor tror du det?
    Fordi konsekvensene av å tape eller vinne er 0. En av partene er død når veddemålet skal utbetales, og døde folk er som kjent ikke betalingsdyktige.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Man vinner jo i form av lengre tid man lever.. Penger er ikke alt!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Fordi konsekvensene av å tape eller vinne er 0. En av partene er død når veddemålet skal utbetales, og døde folk er som kjent ikke betalingsdyktige.
    regner med at hvert fall LurePer går etter arvingene hvis han vinner veddemålet!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.