+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Artikkel om gendoping

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24

Exclamation Artikkel om gendoping

http://www.sciam.com/article.cfm?cha...EB83414B7F0000

Den er ganske bra lesing.

Hiver den ut:

Gene Doping
    Gene therapy for restoring muscle lost to age or disease is poised to enter the clinic, but elite athletes are eyeing it to enhance performance Can it be long before gene doping changes the nature of sport?
    By H. Lee Sweeney

Athletes will be going to Athens next month to take part in a tradition begun in Greece more than 2,000 years ago. As the world's finest specimens of fitness test the extreme limits of human strength, speed and agility, some of them will probably also engage in a more recent, less inspiring Olympic tradition: using performance-enhancing drugs. Despite repeated scandals, doping has become irresistible to many athletes, if only to keep pace with competitors who are doing it. Where winning is paramount, athletes will seize any opportunity to gain an extra few split seconds of speed or a small boost in endurance.
    Sports authorities fear that a new form of doping will be undetectable and thus much less preventable. Treatments that regenerate muscle, increase its strength, and protect it from degradation will soon be entering human clinical trials for muscle-wasting disorders. Among these are therapies that give patients a synthetic gene, which can last for years, producing high amounts of naturally occurring muscle-building chemicals
    Sist endret av Big Boy; 29-08-05 kl 10:12

TEAM BODYTECH

Superveteran Andy is a jewel in the rough Andy is a jewel in the rough Andy is a jewel in the rough Andy sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Jeg er en engasjert leser av H. Lee Sweeney's forskningsrapporter. Han er en forsker innenfor et felt der det er store økonomiske interesser spesielt med tanke på legemiddelindustrien. Når vi tenker etter hvor banebrytende mye av denne forskningen er så kan jeg ikke gjøre annet enn å se positivt på fremtiden. Er selv bærer av de dårligste genene ever, derfor ser jeg nå litt lysere på fremtiden Tenkte jeg skulle lese og opplyse meg selv, og så sende søknad til Sweeny om den ledige assistentstillingen i lab'en hans. Tar sikte på å være prøvekaninen hans i et av hans myostatin prosjekter siden effekten kan være reversibel, mao. dukker det opp problemer stoppes prosjektet. Skulle nok startet på medisin og gjort en karriere der....
    "Og du trodde det var skyggen din? moahaahaa!"

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Where winning is paramount, athletes will seize any opportunity to gain an extra few split seconds of speed.
    :P

Det blir nok ikke så altfor lenge før dette blir tatt i bruk... Who can blame us?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. sånn deffer de i sverige: den termogene dieten
    By Stålballa in forum Artikler
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 15-03-05, 17:50
  2. Svar: 7
    Nyeste innlegg: 05-01-03, 19:45

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder