+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 43 av 43

Tråd: Helseskader ved røyking

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005

Helseskader ved røyking

Hørt det før ja, hehe...skader ikke å gjenta:

Helseskader ved røyking

*I Norge er det hvert år omkring 7 500 dødsfall som skyldes røyking. Det dør over dobbelt så mange nordmenn av tobakksskader som av narkotika, alkohol, mord, selvmord, branner, aids og trafikkulykker til sammen.

*Hvert år dør det mellom 350 og 550 nordmenn på grunn av passiv røyking.

*På verdensbasis dør det årlig over 3 millioner mennesker på grunn av tobakksbruk. Antallet tobakksofre øker dramatisk. Om 20-30 år vil det årlig dø 10 millioner mennesker som følge av røyking. 70 prosent av disse vil være fra utviklingsland. Det er i disse landene tobakksbruken øker mest.

*Hjerte- og karsykdommer, kreft og luftveissykdommer er de viktigste dødsårsaker ved røyking. I dag får stadig flere kvinner den dødelige diagnosen lungekreft.

*Tobakksrøyk består av en kompleks blanding av mer enn 4 000 forskjellige kjemiske stoffer. Minst 40 av disse stoffene er kjent for å være kreftfremkallende.

*Beregninger viser at livslengden i gjennomsnitt forkortes med 7-10 minutter for hver sigarett som røykes.

*Røyking fører til økt hyppighet av luftveisinfeksjoner, tungpustethet og hoste.

*Røyking under svangerskapet øker risikoen for spontanabort, komplikasjoner i svangerskapet, dødfødsler og for tidlig fødsel. Barn av røykende mødre har gjennomsnittlig lavere fødselsvekt, større risiko for krybbedød og økt risiko for å utvikle astma og allergi.

*Passiv røyking er spesielt farlig for barn. Forekomsten av luftveisinfeksjoner, astma og kroniske lungelidelser øker. Det er anslått at 17 prosent av lungekrefttilfellene blant ikke-røykere skyldes passiv røyking i barndom og ungdom.

*Røyking gir økt rynkedannelse i huden, nedsatt lukt- og smaksevne, misfarging av tenner, vond lukt av hår og hud, samt dårlig ånde.

*Røyking påvirker kjønnshormonene og menstruasjonens rytme. Evnen til å bli befruktet reduseres. For kvinner kan hormonendringene gi seg utslag i mannlig behåring, grovere røst og en fettfordeling som gir en mer mannlig "epleformet" kroppsfasong. Dette utgjør en risikofaktor for utvikling av hjerte- og karsykdommer.

*Kvinner som røyker kommer tidligere i overgangsalderen enn ikke-røykere. For menn kan røyking føre til impotens.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.

Helseskader ved røyking

*I Norge er det hvert år omkring 7 500 dødsfall som skyldes røyking. Det dør over dobbelt så mange nordmenn av tobakksskader som av narkotika, alkohol, mord, selvmord, branner, aids og trafikkulykker til sammen.

*Hvert år dør det mellom 350 og 550 nordmenn på grunn av passiv røyking.

*På verdensbasis dør det årlig over 3 millioner mennesker på grunn av tobakksbruk. Antallet tobakksofre øker dramatisk. Om 20-30 år vil det årlig dø 10 millioner mennesker som følge av røyking. 70 prosent av disse vil være fra utviklingsland. Det er i disse landene tobakksbruken øker mest.

*Hjerte- og karsykdommer, kreft og luftveissykdommer er de viktigste dødsårsaker ved røyking. I dag får stadig flere kvinner den dødelige diagnosen lungekreft.

*Tobakksrøyk består av en kompleks blanding av mer enn 4 000 forskjellige kjemiske stoffer. Minst 40 av disse stoffene er kjent for å være kreftfremkallende.

*Beregninger viser at livslengden i gjennomsnitt forkortes med 7-10 minutter for hver sigarett som røykes.

*Røyking fører til økt hyppighet av luftveisinfeksjoner, tungpustethet og hoste.

*Røyking under svangerskapet øker risikoen for spontanabort, komplikasjoner i svangerskapet, dødfødsler og for tidlig fødsel. Barn av røykende mødre har gjennomsnittlig lavere fødselsvekt, større risiko for krybbedød og økt risiko for å utvikle astma og allergi.

*Passiv røyking er spesielt farlig for barn. Forekomsten av luftveisinfeksjoner, astma og kroniske lungelidelser øker. Det er anslått at 17 prosent av lungekrefttilfellene blant ikke-røykere skyldes passiv røyking i barndom og ungdom.

*Røyking gir økt rynkedannelse i huden, nedsatt lukt- og smaksevne, misfarging av tenner, vond lukt av hår og hud, samt dårlig ånde.

*Røyking påvirker kjønnshormonene og menstruasjonens rytme. Evnen til å bli befruktet reduseres. For kvinner kan hormonendringene gi seg utslag i mannlig behåring, grovere røst og en fettfordeling som gir en mer mannlig "epleformet" kroppsfasong. Dette utgjør en risikofaktor for utvikling av hjerte- og karsykdommer.

*Kvinner som røyker kommer tidligere i overgangsalderen enn ikke-røykere. For menn kan røyking føre til impotens.

H
    En bedre bonuspakke en dette skal man lete lenge etter.
    Og alt dette snadderet her får man ved å kun ta en sigarett fra pakningen, sette fyr på den og så innhalere, det er jo easy easy work. Og så er jo det så tøft også da, og ikke minst sosialt...

At det koster et lite statsbudsjett å holde seg med disse hvite "kiste-spikerene" per år glemte du foresten å ta med.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Bronse Member surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    .

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av surhetsregulere
    Tobakksbrukere betaler ca 7milliarder kr i avgifter knyttet til tobakken. Tror ikke staten betaler kisten for alle 8000 som dør, men de kunne ha brukt ca 850000.- per gjøk.
    At 3millioner mennesker dør av tobakksskader er lite sammenliknet med hvor mange som lever av tobakk.
    Jeg tenkte på at røykerene selv må betale "et lite statsbudsjett" for å holde seg selv med røyk iløpet av et år.

Er jo som du sikkert vet gjort undersøkelser som sier at røykere "blåser" bort en sydentur hvert år i røykepenger
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Bronse Member surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere har mye å være stolt av surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    .

Ble medlem
    09-2005
    .

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg røykte 2-3 år i min ungdom, og til røykens forsvar må det sies at det er ganske digg.
    http://www.dingsekongen.no

Bronse Member Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    Jeg røykte 2-3 år i min ungdom, og til røykens forsvar må det sies at det er ganske digg.
    Det er ganske digg å kjøre i 200 km\t med bil og.
    ...I simply am not there.

Amor fati Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Vil ikke svare i denne tråden. .......
    Nå skal jeg legge meg med min nye venn Allan Carr (Endelig ikke røyker)etter at jeg har hørt igjennom selvhypnosecden. Skal slutte å røyke Onsdag. Etter Lost.
    Er livredd,men veldig motivert. Ja, Schakver er ingen skinnhellig sunnhetsapostel, men nå skal jeg gi alt for at den delen av livet skal være et avsluttet kapittel. til meg. Kan trenge det. Har vært røyker aaaaaalt for lenge.

Ble medlem
    09-2005
    .

Amor fati Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto elefantastiskuber Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Takk. Her er kopi av NK sin signatur i dag. Den gikk rett hjem hos meg.

"Noen ganger må man gjøre ting man ikke tør, for ellers er man ikke et menneske, bare en liten lort."

(Fritt etter Astrid Lindgren - Brødrene Løvehjerte)

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    hvorfor må man være så forsiktig med temaet, slutt å røyk for helvete du skader deg selv og de du er glad i må se på.

Om man må igjennom litt kvalme og noia, fuck it, livet er det mest dyrebare vi har.
    RockyRock

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Røyking er en skikkelig uting. Jeg er mer imot røyking enn alkohol. Og det sier en del.

Old man Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    La folk gjøre som de vil, så lenge det ikke plager andre.

Bronse Member Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    noe jeg alltid har lurt på er hvorfor man i det hele tatt begynner å røyke? etter at man har tatt seg en røyk sitter man ikke akkurat igjen med no, så noen gevinst er det jo ikke. første gangen man røyker er det heller ikke godt, det smaker dritt og man hoster og får vondt i halsen, men alikvel skal man prøve en gang til. og ALLE i dag vet hvor skadelig det er, men fortsatt er det mange som begynner. se på ungdom som står utenfor meny i 5- grader og spør hver enkelt som skal inn i butikken om de kan kjøpe røyk for dem fordi de ikke er gamle nok. hvorfor gjør de det? stå ute i kulden i flere timer kansje for å få tak i noe som bare gir deg dårlig helse og ingenting annet.

blir ikke klok på det der jeg

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tarzan
    Hørt om passiv røyking?

Hørt om plagsomme fylliker?

Silver Member Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber Julenissen elefantastiskuber
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av schakver
    Vil ikke svare i denne tråden. .......
    Nå skal jeg legge meg med min nye venn Allan Carr (Endelig ikke røyker)etter at jeg har hørt igjennom selvhypnosecden. Skal slutte å røyke Onsdag. Etter Lost.
    Er livredd,men veldig motivert. Ja, Schakver er ingen skinnhellig sunnhetsapostel, men nå skal jeg gi alt for at den delen av livet skal være et avsluttet kapittel. til meg. Kan trenge det. Har vært røyker aaaaaalt for lenge.
    Der brast mitt fine bilde av deg som den ultimate drømmedama!Hvorfor på onsdag?Blir litt sånn at man skal begynne å trene til nyttår .Min gamle far som røkte ca 60 sigaretter pr dag,
    sluttet på dagen.Jeg sa til ham att han aldri klarte å slutte å røyke, gamlingen sa: inga problem og kastet sigarettpakken.Dette er ca 10 år siden og han er forsatt røykfri.

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Derfor bør narkota legaliseres, slik at narkomne kan betale narkotika avgift (muligens politisk ukorrekt)
    Politisk ukorrekt er ikke den mest korrekte beskrivelsen av det forslaget der. Her er noen smileyer som beskriver det forslaget myyye bedre:

PS: Lykke til, schakver!!!

H

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36

Helseskader ved røyking

H
    hmm
    jeg røyka i 15 år som regel 20+ om dagen litt mindre i starten, men en del år med mye mere

15x20x365=109.500 sigaretter

109.500x7 = 766.500 minutter kortere liv

det er 12775 timer eller 532 dager eller 1,5 år..

hadde sikkert ikke funnet på noe morsomt det 1,5 året uansett, sittet senil i en stol på ett gamlehjem og skrevet teite innlegg her på FP

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG*
    hmm
    jeg røyka i 15 år som regel 20+ om dagen litt mindre i starten, men en del år med mye mere

15x20x365=109.500 sigaretter

109.500x7 = 766.500 minutter kortere liv

det er 12775 timer eller 532 dager eller 1,5 år..

hadde sikkert ikke funnet på noe morsomt det 1,5 året uansett, sittet senil i en stol på ett gamlehjem og skrevet teite innlegg her på FP
    Hmm...du må også ta i betraktning at i tillegg til forkortet levealder, kommer som oftest en god del år med redusert livskvalitet pga. hjerte- og lungesykdom først og fremst. En person som dør av røykebetinget kronisk obstruktiv lungesykdom i en alder av 65 år, har gjerne gått i 5-10 år og pustet og peset stadig mer, etter hvert selv ved små anstrengelser som å hente avisen, gå opp en halv trapp osv. Disse siste årene av sitt liv har han som oftest vært inn og ut av sykehuset som en jojo med lungebetennelser, lungekontroller og medisinjusteringer, tilpasning av hjemmeoksygen osv.

På den annen side blir ikke regnestykket fullt så ille etter noen års røykeslutt - lykkes du med å slutte å røyke, vil sigarettene du røykte tidligere i livet telle mindre og mindre med hensyn til både sannsynlig reduksjon av levealder og livskvalitet.

H

Ble medlem
    09-2005
    .

Superior newbie Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42
    Max Marius (5 år) forteller meg stadig vekk:

"Det er bare pyser looser og gamle damer som røyker!"

Aner ikke hvor han har det fra

Syng med den stemmen og lungene du har (link):

"Frisk luft i lungene"

Jeg er Sjiraffen Georg – du kjenner kanskje meg
    og selv om halsen min er lang, så ligner jeg på deg
    For begge har vi kropper, og
    den kroppen må vi passe på,
    så kom igjen og bli med nå, så synger vi i vei:

Frisk luft i lungene
    er godt for meg og ungene
    Frisk luft i lungene
    er godt for meg og deg.

Jeg liker best å puste i frisk og røykfri luft
    og nesa mi blir gladest når den kjenner blomsterduft
    Når røyken farger lufta grå
    kan lungene få flekker på,
    og jeg syns nok at flekkene er penest utenpå!

Frisk luft i lungene
    Frisk luft i lungene
    er godt for meg og deg.

Jeg liker best å se på en himmel klar og blå
    for røykfri luft er aller best for store og for små
    Og ser jeg voksne røyke her
    hvor du og jeg og barna er
    da ber jeg pent om å la vær, hvis ikke skal de få!

Frisk luft i lungene
    Frisk luft i lungene
    er godt for meg og deg.

Jeg liker best å kjenne en frisk og deilig vind
    som rusker litt i pelsen min og kiler meg på kinn
    Da hopper jeg og danser jeg,
    jeg klarer ikke stanse, nei,
    så kom, bli med og dans med meg – kom gi meg hånden din!

Frisk luft i lungene
    Frisk luft i lungene
    er godt for meg og deg

Tekst og melodi: Ragnhild Tokstad Bergsmyr
    "La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
    Hippokrates

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg er en festrøyker! Foretrekker snus til hverdagen men det annser jeg jeg ikke som usundt. Tobakk-bruk gir deg karakter!
    Uteliv, inneliv eller underliv?

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Julenissen, jeg opplevde det samme.

Det virker som det idag er så inn å snakke om å slutte å røyke, det er det kuleste. Jeg forstår ikke hvordan noen kan forvente å bli tatt alvorlig når de røyker offentlig, veldig dyrisk oppførsel.
    RockyRock

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Hmm...du må også ta i betraktning at i tillegg til forkortet levealder, kommer som oftest en god del år med redusert livskvalitet pga. hjerte- og lungesykdom først og fremst. En person som dør av røykebetinget kronisk obstruktiv lungesykdom i en alder av 65 år, har gjerne gått i 5-10 år og pustet og peset stadig mer, etter hvert selv ved små anstrengelser som å hente avisen, gå opp en halv trapp osv. Disse siste årene av sitt liv har han som oftest vært inn og ut av sykehuset som en jojo med lungebetennelser, lungekontroller og medisinjusteringer, tilpasning av hjemmeoksygen osv.

På den annen side blir ikke regnestykket fullt så ille etter noen års røykeslutt - lykkes du med å slutte å røyke, vil sigarettene du røykte tidligere i livet telle mindre og mindre med hensyn til både sannsynlig reduksjon av levealder og livskvalitet.

H
    jeg sluttet for 8 mnd siden.. var faktisk veldig lett å slutte. Hadde ikke prøvd å slutte før..

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Politisk ukorrekt er ikke den mest korrekte beskrivelsen av det forslaget der. Her er noen smileyer som beskriver det forslaget myyye bedre:

PS: Lykke til, schakver!!!

H
    Saklig argumentasjonsteknikk?

Bronse Member Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tarzan
    Enig her! Hvis folk vil røyke, sniffe cola, ta bol året rundt, drikke alkohol, sette heroin osv. så la de holde på som de vil. Såfremt bruke/misbruke ikke går utover andre...

Old man Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Hørt om passiv røyking?

Hørt om plagsomme fylliker?
    Hørt om:
    SÅ LENGE DET IKKE PLAGER ANDRE?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Joda greit nok. Men jeg har til gode å treffe røykere som faktisk tar 100% hensyn til oss som ikke røyler (og da mener jeg passivt ogs&#229.

Forfylla idioter kan vel være lett nok å unngå. Iallefall som oftest.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Mange som er virkelig negative når det gjelder tobakk,men snodig at de samme menneskene drikker seg full hver helg.....
    Statistisk sett bør du bruke ulike sokker når du kjører bil,for nesten 100% av de som dør i trafikken har to like sokker.Tenk litt på det.
    Du kan få kreft av å spise grønnsaker,rødt kjøtt og fisk.Spiser du villt kjøtt er du dødens,og spiser du for mye egg er du allerede i grava.
    Bor du midt i Oslo gryta så tilsier det at du puster inn like mye gift som min. 10 sigaretter pr dag,desverre vil det si at du dør av lunge kreft.
    Jeg tok meg en røyk her om dagen og forkortet livet mitt med 10 minutter,men bør jeg være engstelig?

Jeg er bærer av en arvelig hjertesykdom som tilsier hjerteinfarkt som 35 åring.Uansett hvor sunn jeg er så kan jeg ikke komme unna.

Konklusjon:
    Vi bør leve det livet vi har lyst til å leve(selvfølgelig under tilsyn av visse normer,lover og regler),uavhengig av hva andre ber oss om.Husk at livet varer kun en kort tid,og for å skuffe dere relgiøse så finnes det hverken helvete eller himmel,kun død.

Tror muligens jeg rapper en røyk av kjerringa og suger inn gifta med god samvittighet,dere har inspirert meg...........
    Sist endret av cb; 29-10-05 kl 20:40

Bronse Member Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Mange som er virkelig negative når det gjelder tobakk,men snodig at de samme menneskene drikker seg full hver helg.....
    Statistisk sett bør du bruke ulike sokker når du kjører bil,for nesten 100% av de som dør i trafikken har to like sokker.Tenk litt på det.
    Du kan få kreft av å spise grønnsaker,rødt kjøtt og fisk.Spiser du villt kjøtt er du dødens,og spiser du for mye egg er du allerede i grava.
    Bor du midt i Oslo gryta så tilsier det at du puster inn like mye gift som min. 10 sigaretter pr dag,desverre vil det si at du dør av lunge kreft.
    Jeg tok meg en røyk her om dagen og forkortet livet mitt med 10 minutter,men bør jeg være engstelig?

Jeg er bærer av en arvelig hjertesykdom som tilsier hjerteinfarkt som 35 åring.Uansett hvor sunn jeg er så kan jeg ikke komme unna.

Konklusjon:
    Vi bør leve det livet vi har lyst til å leve(selvfølgelig under tilsyn av visse normer,lover og regler),uavhengig av hva andre ber oss om.Husk at livet varer kun en kort tid,og for å skuffe dere relgiøse så finnes det hverken helvete eller himmel,kun død.

Tror muligens jeg rapper en røyk av kjerringa og suger inn gifta med god samvittighet,dere har inspirert meg...........
    hehe...inspirert av cb tar jeg meg en liten spasertur og nyter en velfortjent røyk!!!

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Tynnfeit
    hehe...inspirert av cb tar jeg meg en liten spasertur og nyter en velfortjent røyk!!!
    Hadde jeg hatt en hadde jeg tatt turen med deg

TEAM BODYTECH

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Derfor bør narkota legaliseres, slik at narkomne kan betale narkotika avgift (muligens politisk ukorrekt)
    Et av de sterke argumenter i min avkriminaliserings prosedyre!!

og ja, røyk er dumt.. bu hu ;p

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Mye barnslig i denne tråden her. Den posten til cb tror jeg vant prisen. klapp
    Jeg tror det er det dummeste jeg hører, argumenter for at alt er farlig og at røyk bare er en av mange ting vi utsetter oss for hver dag. Selvfølgelig er det mange risikoelementer i livet, å i det hele tatt late som om røyking ikke er overhengende negativt blir for dumt.

Vennene mine røyker, familien min røyker, det er deres eget valg, ok, men jeg må tåle passiv røyk, for det første, og jeg må tåle at de blir syke og dør lenge før meg.
    Så jeg er enig med tarzan, så lenge det ikke går utover noen andre, MEN saken er at det ALLTID går utover andre, direkte eller indirekte.

Røyking er en svakhet hos personen som velger å gjøre det. Så enkelt er det. (ref: se første post)
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz
    Mye barnslig i denne tråden her. Den posten til cb tror jeg vant prisen. klapp
    Jeg tror det er det dummeste jeg hører, argumenter for at alt er farlig og at røyk bare er en av mange ting vi utsetter oss for hver dag. Selvfølgelig er det mange risikoelementer i livet, å i det hele tatt late som om røyking ikke er overhengende negativt blir for dumt.

Vennene mine røyker, familien min røyker, det er deres eget valg, ok, men jeg må tåle passiv røyk, for det første, og jeg må tåle at de blir syke og dør lenge før meg.
    Så jeg er enig med tarzan, så lenge det ikke går utover noen andre, MEN saken er at det ALLTID går utover andre, direkte eller indirekte.

Røyking er en svakhet hos personen som velger å gjøre det. Så enkelt er det. (ref: se første post)
    Veldig enig i alt du sier her.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Kan ikke noe lage en spørreundersøkelse for å se hva slags ting fp-folket har prøvd? Tenker røyk, alkohol, forskjellige typer narkotika osv. Jeg får ikke til å lage

Superior newbie Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe uberuberuber Choppe sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42
    Selv måteholden røyking er farlig

Publisert: 27.09.2005 - Folkehelseinstituttet

Det er skadelig å røyke - også i små mengder. Selv om man holder seg nede på bare én til fire sigaretter daglig, er riskoen for å dø av hjertesykdom eller lungekreft tredoblet. Følgene av "light"-røyking er størst for kvinner. Dette kommer fram i en studie der Folkehelseinstituttet har deltatt.
    Denne studien slår dermed beina under den populære forestilling om at det ikke er skadelig å ta bare noen få røyk om dagen. Den største forskjellen i helserisiko, finner man mellom aldrirøykere og gruppen som røyker 1-4 sigaretter daglig.

Sammenlignet med aldrirøykere, har gruppen som røyker 1-4 sigaretter daglig tre ganger høyere risiko for å dø av hjertesykdom. Selv om det er liten forskjell i risikoen for å dø av andre typer kreft, er det for menn tre ganger høyere risiko for å dø av lungekreft. For kvinner som røyker 1-4 sigaretter daglig. er riskoen fem ganger høyere for å dø av lungekreft enn for deres aldrirøykende medsøstre.

"Light"-røykere har også førhøyet risiko for å dø - uansett hvilken dødsårsak man legger til grunn, men her øker risikoen jevnt med antall sigaretter pr.dag.

Resultatene bygger på helseundersøkelser foretatt i fylkene Oslo (Ullevål universitetssykehus) og i Finnmark, Sogn og Oppland (Folkehelseinstiuttet), der man har fulgt 43 000 menn og kvinner fra midten av 1970-årene fram til 2002. Resultatene er publisert i artikkelen Health consequenses of 1-4 cigarettes per day, Tobacco Control 2005; 14: 315-20.

blæææ
    Hippokrates

Ble medlem
    09-2005
    .

Ble medlem
    10-2004
    Bare til opplysning for de som har interesse av det..... Nå har jeg vært ikkerøyker i en måned og fire dager! Du verden så mye det lukter i verden og smaker Hm. Mye jeg har gått glipp av.

Til andres oppysning som ikke vet hva avhengighet er så er å røyke direkte stoffavhengighet.Man blir ikke personlighetsforvandlet av nikotin men det er mer avhengighetsskapende enn heroin.
    Det lar seg alikevel fint gjøre å kvitte seg med avhengigheten,men det krever mye motivasjon. Husk også at hvis dere har mennesker i deres nærhet som skal slutte så er det godt med mye ros.

Deilig. Nå har jeg huset fult av friske blomster. Utrolig hva man får råd til når man slutter å røyke . Jeg "sparer " minst 21-22 000 i året. Hurra !
    Synes jammen meg jeg har blitt litt penere også......

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42
    Bravo Schakver klapp be strong!
    Å tenke på barna sine og kjente konsekvenser med røyking er number one motivasjonsfaktor.

Choppe's gulerot blir en god konjakk den 1. april 2006.

"Det er ingen sak å slutte å røyke.
    Det kan jeg trygt uttale meg om,
    for jeg har gjort det tusen ganger."

Mark Twain
    Hippokrates

Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Choppe
    Bravo Schakver klapp be strong!
    Å tenke på barna sine og kjente konsekvenser med røyking er number one motivasjonsfaktor.

Choppe's gulerot blir en god konjakk den 1. april 2006.

"Det er ingen sak å slutte å røyke.
    Det kan jeg trygt uttale meg om,
    for jeg har gjort det tusen ganger."

Mark Twain
    Hi -hi. Med så mye konjakk som lokker fra den ene og den andre kommer jeg til å utvikle alkoholisme i stedet.......!
    Takk for omtanken.

Silver Member snupp har slått av rykte
    Ble medlem
    01-2005
    -

Psykadelisk Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle Gadja er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Kan annbefale snus til røykeslutt.Så slipper man å skade lungene.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. hvorfor skal folk bråke?
    By sjefenklubbfred in forum OT
    Svar: 185
    Nyeste innlegg: 20-10-05, 15:05
  2. Våre vitaminer og mineraler
    By Andy in forum Kosttilskudd
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 26-09-05, 18:15
  3. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold