+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Kreftfare også hos «normalvektige»

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37

Kreftfare også hos «normalvektige»

«Det beste er å holde vekten i den lave enden av det anbefalte. Det betyr at selv normalvektige bør ta av noen ekstra kilo hvis de ønsker å redusere risikoen for kreft, ifølge ekspertene.»

Les mer hos Aftenposten
    You ran a marathon? That's cute …

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    «Det beste er å holde vekten i den lave enden av det anbefalte. Det betyr at selv normalvektige bør ta av noen ekstra kilo hvis de ønsker å redusere risikoen for kreft, ifølge ekspertene.»

Les mer hos Aftenposten
    Ekspertene kan rævkjøre seg selv med en shaker surret i piggtråd. Dette lukter det oppmerksomhetshoreforsker og journalist med lite å skrive om lang vei av. Dette er et klassisk eksempel på mongo journalist logikk - forklare og løse komplekse problemer med en enkel og forståelig faktor. Idioti!

Arvematerialet betyr antakelig mye i forhold til risiko for kreft. Så da er det jo logisk at det ikke er lov til å teste gener mot risiko for å få sykdommer, inklusive kreft, her i landet, og at stamcelleforskning er fy-fy. Dessuten er det forskjell på tynn og tynn. Tror nok tynne som lever av en diett av rullings og kaffe ikke har spesielt lav kreftrisiko sammenliknet med noen med mer kjøtt på kroppen og en sunn livsstil - om man korrigerer for arv.
    I tillegg til arv betyr også eksponering av enkelte stoffer og enkelte typer stråling svært mye. Pluss mye mer som er så komplisert at jeg og de fleste andre ikke forstår det.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Ekspertene kan rævkjøre seg selv med en shaker surret i piggtråd. Dette lukter det oppmerksomhetshoreforsker og journalist med lite å skrive om lang vei av. Dette er et klassisk eksempel på mongo journalist logikk - forklare og løse komplekse problemer med en enkel og forståelig faktor. Idioti!

Arvematerialet betyr antakelig mye i forhold til risiko for kreft. Så da er det jo logisk at det ikke er lov til å teste gener mot risiko for å få sykdommer, inklusive kreft, her i landet, og at stamcelleforskning er fy-fy. Dessuten er det forskjell på tynn og tynn. Tror nok tynne som lever av en diett av rullings og kaffe ikke har spesielt lav kreftrisiko sammenliknet med noen med mer kjøtt på kroppen og en sunn livsstil - om man korrigerer for arv.
    I tillegg til arv betyr også eksponering av enkelte stoffer og enkelte typer stråling svært mye. Pluss mye mer som er så komplisert at jeg og de fleste andre ikke forstår det.
    Man kan være tynn og i dårlig form, samtidig som man kan ha litt ekstra spekk og være i god form.

Som f.eks da jeg testet pulsklokkegreiene til en kompis i kollektivet i forgårs. Han løper en god del og er slank. Kostholdet hans er det "normale norske kostholdet" med brødmat og melk, og inntak av f.eks grønsaker kommer hovedsaklig gjennom tacoen på fredagskvelder osv.
    Jeg derimot løper minimalt, stort sett kun "boling", men har ganske seriøs kost + at midjemålet mitt er over det anbefalte, samt BMI på 28+ eller noe.
    Men jeg hadde like bra, eller hakket bedre pulsresultat enn han (ca 54-55).
    Da begynte han å lure på om den reimen rundt brystkassa satt på ordentlig og om det funket som det skulle... Virket som han trodde han skulle være i mye bedre form enn meg, men den gang ei, hehe

Beskyttelse mot kreft ligger først og fremst i kostholdet, ikke om man er 98cm eller 80cm rundt livet, tror jeg hvertfall
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Man kan være tynn og i dårlig form, samtidig som man kan ha litt ekstra spekk og være i god form.

Som f.eks da jeg testet pulsklokkegreiene til en kompis i kollektivet i forgårs. Han løper en god del og er slank. Kostholdet hans er det "normale norske kostholdet" med brødmat og melk, og inntak av f.eks grønsaker kommer hovedsaklig gjennom tacoen på fredagskvelder osv.
    Jeg derimot løper minimalt, stort sett kun "boling", men har ganske seriøs kost + at midjemålet mitt er over det anbefalte, samt BMI på 28+ eller noe.
    Men jeg hadde like bra, eller hakket bedre pulsresultat enn han (ca 54-55).
    Da begynte han å lure på om den reimen rundt brystkassa satt på ordentlig og om det funket som det skulle... Virket som han trodde han skulle være i mye bedre form enn meg, men den gang ei, hehe

Beskyttelse mot kreft ligger først og fremst i kostholdet, ikke om man er 98cm eller 80cm rundt livet, tror jeg hvertfall
    Bare ville gjøre deg oppmerksom på en ting; Folk kan være født med naturlig lav puls, eller naturlig høy hvilepuls/maxpuls. En venn av meg hadde hvilepulsen sin nede på 41, men han var i like god form som meg som lå på 49.
    Onkelen min er født med naturlig høy hvilepuls, slik at når han skulle delta i en militærøvelse så hadde de regnet ut at han sannsynligvis kom til å få dårligst resultat, i og med at hvilepulsen hans var så høy. Det de ikke visste var at onkel er marathonløper og eide dem hele gjengen.

Svar til tråden; Enig med deg Kostholdet som teller. Man kan være spinkel med et elendig kosthold og feit med et sunt kosthold. Da vil jeg tro at han feite har minst risiko for å få kreft.

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    ARGH! Nå er det BMI fra 25 til 30 som er det sunneste. Så lenge var Tom i paradis …

Les mer:
    You ran a marathon? That's cute …

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    ARGH! Nå er det BMI fra 25 til 30 som er det sunneste. Så lenge var Tom i paradis …

Les mer:

Konklusjonen, som er basert på statistikk over 2,3 millioner nå avdøde amerikanere, er at den gunstigste BMI-indeksen er mellom 25 og 30.

Høres ut som tvilsom metodikk. Man har altså ikke sett på BMI-en man har hatt før den eventuelle sykdommen inntraff? Kreftsyke er meg bekjent sjeldent spesielt lubne etter noen runder cellegift.
    http://www.dingsekongen.no

Erigert brukertittel LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer elefantastiskuber LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Svar til tråden; Enig med deg Kostholdet som teller. Man kan være spinkel med et elendig kosthold og feit med et sunt kosthold. Da vil jeg tro at han feite har minst risiko for å få kreft.
    Dette er feil - det er nok av dokumentasjon på at kosthold isolert ikke har så fryktelig mye å si. Midjemål er for eksempel langt, langt viktigere i sjansen for å utvikle livvsstilssykdommer.
    http://www.dingsekongen.no

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.